Tuintjesdraak Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Gisteren een naktslak uit mijn MM bak geplukt, die was zich volgens mij aan het ingraven, zat nogal vast aan de aarde. Heb hem in kleine stukjes gesneden met zo'n geel plantenstekertje die voor deze krengen goed als mesje dienen Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 13 maart 2014 Geplaatst: 13 maart 2014 Ik ga slakkenvallen met bier plaatsen.... Worden ze nog lekker zat voor ze verdrinken... Ik heb er al 4 aangeschaft, en een half litertje pils. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 maart 2014 Geplaatst: 13 maart 2014 Mijn enige loopeend loopt echt de hele dag slakken te vangen..het is gewoon onvoorstelbaar de hoeveelheid slakken die zij naar binnen werkt. Ik zeg het nog maar eens voor hen die niet van het bestaan van deze -nauwelijks groente etende, niet in de aarde krabbende- vogelsoort op de hoogte is. En! Iedere dag een ei Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
nick86 Geplaatst: 14 maart 2014 Geplaatst: 14 maart 2014 Ik gooi gewoon insectennetten over mijn bakken waar nodig. Enkel de planten die wel wat kunnen hebben of waar ze vanaf blijven. Dus ik hoop niet zoveel last te hebbendit jaar. Quote
Gwen Geplaatst: 14 maart 2014 Geplaatst: 14 maart 2014 Fijn om te lezen dat je blij bent met de loopeenden, appelvrouw! Ik hoop ze ook binnenkort te hebben. Quote
Erny Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 (aangepast) Slakken houden duidelijk van pompoenschil... hier is een vreetfeestje geweest... En omdat het nu donker is maar even naar buiten gelopen met de camera... En ja hoor... dikke Party!! Ze zitten ook echt precies bij dat laatste stukje schil... 1 april 2014 aangepast door Gast Quote
Salamandertje Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Hier een artikel uit GW Mag over slakken bestrijden. Quote Bzzzz...
Tuintjesdraak Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Slakken houden duidelijk van pompoenschil... hier is een vreetfeestje geweest... En omdat het nu donker is maar even naar buiten gelopen met de camera... En ja hoor... dikke Party!! Ze zitten ook echt precies bij dat laatste stukje schil... Nou dat scheelt jou weer schillen Quote
Gwen Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Echt niet normaal!! In 24 uur heb ik zo'n 50 stuks doodgemaakt. Ongelooflijk! Quote
Piroska Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 argh!! Gwen, maar het kan erger hoor, ik heb elke dag in een half uurtje 200 stuks, ik WOU dat ik er maar 50 had Rotbeesten zijn het, al mijn zaailingen gaan eraan. Ik ga dit jaar 2 dingen proberen die ik eens gelezen heb: 1, om de moestuin op de paden verteerde eikenbladeren strooien, ze schijnen er een hekel aan te hebben2, alsemthee/gier maken en om de planten gieten. Ik doe het dan niet tegelijk want dan weet ik niet welke helpt, ALS er 1 helpt. @Salamandertje, ik kan helaas je artikel niet goed lezen, ik ga er scheel van kijken. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Claudia69 Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Even gegoogeld en blijkt dat slakken in de lente alleen al 400 tot 500 eitjes leggen. Drie weken later komen de eitjes uit en 2 maanden later zijn ze op hun beurt ook al terug volwassen.Zo kunnen we nog wel even bezig blijven Quote
Salamandertje Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Oh heb 'm via m'n iPad geüpload. Zal t nog wel een keer doen als ik thuis ben. Zit nu in las Vegas hihi. Quote Bzzzz...
Piroska Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 wow leuk zeg! Fijne tijd gewenst! Ja of stuur tzt de link waar je hem vandaan had, dan kan ik inzoomen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
ModestMouse Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Van mijn opgekomen kamille is niks meer over...behalve dan wat slijmsporen op de grond Quote
Almond Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 wow leuk zeg! Fijne tijd gewenst! Ja of stuur tzt de link waar je hem vandaan had, dan kan ik inzoomen. Ik sluit me hierbij aan want ik wil het ook graag lezen! Wat betreft die eikenbladeren, Hier werkt dat niet . Tenminste niet met het blad van de Amerikaanse Eik, die hebben wij vlakbij 8 staan (van de gemeente) en onze tuin ligt de hele herfst en winter vol met dat blad in verschillende staten van ontbinding maar de slakken gebruiken het gewoon als dekbedje hoor Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Tuintjesdraak Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Heb net een naaktslak geplet die tussen mijn radijsjes zat. Gelukkig valt het nog mee in mijn Mm bakken. Quote
Johmir Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Vorige week kropsla gezaaid in de koude bak (2e poging), nu met twee 'biervallen' (jampot met bier ingegraven). Na een paar dagen een mooi groen lijntje in mijn koude bak. Vandaag weer wezen kijken en niks meer te zien, alles weggevreten; ondanks dat er rdelijk wat slakken in de biervallen zaten. Quote
Piroska Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 @Almond, dat is jammer te horen. Had je ze een beetje laten rotten eerst? Daar had ik ook wat over gelezen dat dat het best is. Ik was gisteren in het bos, ben ik verdeurie de bladeren vergeten mee te nemen Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
kiekenboerinneke Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Hier een combo van biervallen en blauwe anti-slak korrels.... Enkel dubbel opletten nu als de hond mee in de serre zit ( dat hij ze niet opvreet )Buiten wat aangevreten bloemkoolbladeren en één boonplant waar er een stuk blad van weg is, is hier verder alles nog onaangetast. Ik word dan ook vooral geplaagd door huisjesslakken.Het feit dat er nu minder vochtige plekjes zijn dan anders ( droog voorjaar ) daar helpt wel wat, plus dat er ook 4 kipjes mee op slakkenjacht gaan ( en ook slakkeneitjes vreten ) doet er wel aan dat er minder aanwezig zijn dan anders.... We zijn nog vroeg in't seizoen he...We blijven waakzaam.... Quote
mijnspeeltuin Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Wat gek hier lusten de slakken mijn sla niet ( dikke blonde en little gem) ze doen nachtelijke aanvallen op mijn best wel al grote courgette en pompoen plantjes...... ik ga de escargo maar weer kopen, dat helpt tot nu toe redelijk.... vorig jaar trouwens ook al geen pompoenen en courgettes mmmmm misschien is dat wel ayuvedisch niet goed voor mijn darmpjes en wil de natuur mij dat nu duidelijk maken Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
mijnspeeltuin Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Mijn enige loopeend loopt echt de hele dag slakken te vangen..het is gewoon onvoorstelbaar de hoeveelheid slakken die zij naar binnen werkt. Ik zeg het nog maar eens voor hen die niet van het bestaan van deze -nauwelijks groente etende, niet in de aarde krabbende- vogelsoort op de hoogte is. En! Iedere dag een ei Kun je die eieren eten Appelvrouw? en zijn ze lekker?Gekke vraag maar kan een loopeend ook vliegen? ik heb een redelijk omheinde tuin als het dier niet vliegt, grondkrabt, en geen groente eet lijkt het mij een prima vervanging van "DE KIPPEN" laat ze het maar niet horen de dames Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
appelvrouw Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Ja de eieren zijn lekker en erg rijk. Lie vind ze bijna lekker der dan een kippenei. We koken ze wel 10 minuten..dat wordt aangeraden bij eendeneieren. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jenneke Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Voordegenen die slakken vliegles geven, zoals ik dus, je moet dus flink hard gooien volgens het volgende stuk dat vandaag op nu.nl stond. Slak over de schutting gooien helpt niet De tuinier die van slakken probeert af te komen door ze over de schutting te gooien, kan dat beter laten. Foto: ANP De slakken komen in hun eigen tempo toch weer terug. De beesten keren instinctief terug naar de thuisbasis, blijkt uit een onderzoek van de Queen Mary-universiteit in Londen en de universiteit van Exeter. De conclusie betekent niet dat de tuinier zijn hosta's en slakroppen dan maar moet opvoeren aan de weekdieren. Wie de moeite neemt om ze verder dan twintig meter van zijn eigen tuin uit te zetten, ziet de beesten niet meer terug. Dat wijst er volgens de onderzoekers op dat het instinct dan wegvalt, zeggen ze vrijdag in de Britse krant The Independent. Door: ANP Quote
Tuintjesdraak Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Mmmmm, dus niet in de tuin naast mij gooien maar 3 tuintjes verder, goed idee Vooralsnog hebben er al 2 flinke knoeperd mijn klomp gevoeld Quote
MartinH Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Ik heb vandaag 21 slakken uit m'n uien geplukt, een aantal waren vrijwel helemaal weggevreten. De kippen van m'n buurman wisten er wel raad mee Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.