Piroska Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 Ik heb ook "goede" slakkenkorrels gebruikt rond de pompoenen want daar ben ik er al meerdere van verloren dit jaar. Maar achter mij aan hobbelden de eenden en de kippen en die hadden voor ik het door had ALLE korrels opgegeten. ennuh, ze leven nog! Dus je geeft je kippen en eenden fosfor? Nee, zit geen fosfor in, ennnn ik GEEF het ze ook niet, ze hadden het gejat voor ik er erg in had. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 Hij kan er niet bij... Voor nix zo'n eind gekropen dus... Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 Ha Ha! Bij mij geen naaktslakken, maar de "escargot"versie.Mama en papa zwaluw zijn er blij mee. Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 Net tussen de buien door een mooi rondje door de tuin gemaakt en 40 slakken en slakjes geknipt. Vooral op de eeuwige moes zaten van die kleine witte vreetzakjes.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 Oja... bijna vergeten... dus ook ff snel met lampje slakken geraapt in mn achtertuintje... Score was een halve liter pot vol, uitgezet naar elders. Quote
RobO Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 hier ook geknipt, net op tijd voor de merels Quote
Almond Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Ik had er ook zo een Erny! met een luie luis (?) op zijn rug Heb na de regen zon 20 slakken verzameld in mijn moestuin gedeelte, en ik heb ze in de voortuin van de buren gezet moet toch nog eens wat beters voor ze bedenken . Knippen en biervallen zie ik niet zo zitten maar wat dan wel. En zijn alle slakken even vreetslakkerig? ik heb gisteren 5 verschillende soorten ontdekt... Dat wordt mijn volgende projectje om uit te zoeken Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
appelvrouw Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Vooral die kleine witte moet je niet op je aardappels hebben..ze zijn bijna niet te ontdekken maar eten in een hoog tempo je planten kaal Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 ... en ik heb ze in de voortuin van de buren gezet moet toch nog eens wat beters voor ze bedenken . ... ja, dat schiet lekker op, een beetje slak doet 20 meter per nacht... (en wat denk je dat de buren doen? Ja, precies.... ) Quote
Almond Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Nou dat doen ze dus niet want ze hebben een baby van 3 dagen oud , en met 20 meter halen ze het echt niet. Overigens: waarom op zoek gaan naar mijn achtertuin als je in een tuin vol met hosta's land Maar zoals ik schreef, ik ga nog op zoek naar een andere oplossing Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Enjoy! Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 De slakkenvallen hebben heel wat werk verzet, ik bedoel, slakken ontvangen. In een paar dagen tijd ben ik heel veel slakken armer!(Zie "zelfbouw slakkenval', elders op dit forum) Gisteravond tussen de buien door ontdekte ik dat de slakken een grote voorkeur aan de dag leggen voor het naar boven klimmen langs de stam van de 2 alpaca-bomen.In tien minuten tijd meer dan 40 slakken van de stammen afgevist Helaas voor hen geen bierbad maar een stevige klomp op hun kop. De schade is zo groot aan het worden dat er niets anders op zit dan straffe maatregelen te nemen.Knippen lukte niet meer Jet, na de 25e werd ik er toch misselijk van Quote
Enjoy! Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Zeg Almond, dat is nou ook wat... zijn je buren straks weer een beetje bijgekomen van hun slapeloze nachten, moeten ze hun slakkenkroost gaan aanpakken Quote
Almond Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Hihi Enjoy, nou ze geven echt niets om hun tuin dus die staat onderaan op het prioriteitenlijstje. Zon slakkenval ga ik dan ook maken dit weekend! Een verdrinkingsdood in bier is zo erg nog niet toch? Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Tania Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 Maar denk om die arme hosta's D: Het is hun schuld niet. Ik ben voor ma op zoek naar koperband om om haar hosta's te zetten, weet iemand waar je dat in Nederland kan vinden? Heb het alleen nog maar bij tuinadvies.be gezien. Momenteel ziet mama's blauwe hosta er zo uit. Die brutale slak die bovenop zat te slapen woont nu in de groene container :B Ben al druk bezig geweest al die verstopplekjes rondomheen weg te halen - we wilden toch van die schijnaardbei af, en alle dovenetel die onder de heg vandaan komt wordt verwijderd. Quote
RvO Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 Koperband vind je ook bij o.a.: www.kopersporen.nl Quote
Erny Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 Vanwege het mooie weer hadden de slakken ook een etentje georganiseerd. Op het menu stonden míjn uitjes... Quote
Erny Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 En vannacht ná het onweer en de verfrissende plensbui hadden de slakken er ook weer zin in...Letterlijk... Anderhalf uur later is de orgie nog steeds in volle gang... Quote
loes Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Vanochtend in de regen slakken van de courgette plant af zitten plukken. Zo blijft er weinig van de plant over... Quote
MrArtex Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Gisteren wat slakken gevangen en bij de kippen van de buren gegooid. Mijn kippen eten ze niet omdat ze genoeg ander eten krijgen, de kippen van de buren daarentegen moeten hun plan trekken en krijgen af en toe brood en tuinafval van mij en ook af en toe slakken. Ze vliegen er letterlijk op af. Quote Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa
Bozo Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Eenden houden ook heel erg van slakken.....Mijn tuin is omringd door sloten en word regelmatig bezocht door eenden die zich dan tegoed doen aan slakken.....Soms wippen ze er ook weleens net gepote uitjes uit, maar verder valt het wel mee. Quote
Pietl Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Gisteren wat slakken gevangen en bij de kippen van de buren gegooid. Mijn kippen eten ze niet omdat ze genoeg ander eten krijgen, de kippen van de buren daarentegen moeten hun plan trekken en krijgen af en toe brood en tuinafval van mij en ook af en toe slakken. Ze vliegen er letterlijk op af. Klinkt een beetje als dierenmishandeling bij je buur (de kippen wel te verstaan)? Quote
Gwen Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Zo'n 100 over de schutting gekegeld. Of kruipen ze weer terug mijn tuin in? . Anders ga ik ze wel weer killen met een emmer bier oid. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Een stukje tuin wat tijdelijk braak ligt omheinen en er kippen op laten lopen, die eten de slakken en hun eieren wel op, of toch veel ervan.Ge moet ze dan ook weer niet teveel eten geven want dan scharrelen ze niet.En neen, dat is geen dierenmishandeling want indien ze wild waren moesten ze ook op die manier aan hun kostje komen.Natuurlijk moogt de dan niet al het onkruid verwijderen want de slakken moeten ook eten vinden, anders verhuizen die en sneller dan je denkt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.