Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien heel suf maar ik had tegen de vogels een vogelnet over een deel van mijn tuintje gespannen. Tot mijn verbazing en vreugde houdt dit ook een groot deel slakken met huisje tegen (heb het net echt tot de grond liggen) Vorig jaar hebben die al mijn plantjes vernield. Ook heb ik eierschalen rond de plantjes gestrooid. Tot nu toe gaat het goed (afkloppen), hoop maar ben benieuwd of dit zo blijft oh en ik ga ook regelmatig rondje slak zoeken

Geplaatst:

Die staat hier ook op het forum.

Bier werkt wel maar bier trekt ook slakken aan dus zet deze val niet midden tussen de planten die je wil beschermen maar een paar meter verderop.

Ik heb hier het idee dat het tot nu toe meevalt. Wel weer opvallende grote huisjesslakken maar nog amper kleintjes gespot. Naaktslakken wel in alle maten gespot maar niet overdreven veel.

Geplaatst:
Misschien heel suf maar ik had tegen de vogels een vogelnet over een deel van mijn tuintje gespannen. Tot mijn verbazing en vreugde houdt dit ook een groot deel slakken met huisje tegen (heb het net echt tot de grond liggen) Vorig jaar hebben die al mijn plantjes vernield. Ook heb ik eierschalen rond de plantjes gestrooid. Tot nu toe gaat het goed (afkloppen), hoop maar ben benieuwd of dit zo blijft oh en ik ga ook regelmatig rondje slak zoeken

Ha! Zo'n net werkte vorig jaar bij mij ook erg goed en gaat dit jaar weer toegepast worden Al die ruim wonende slakken bleven erin hangen.

Geplaatst:

Loes, die stond er enkele dagen en dit was wel de meest gevulde. Dit jaar valt het heel goed mee qua hoeveelheid slakken. Enkel in de compost zitten er massa's maar daar werkt de val niet. Compost vinden ze lekkerder dan bier.

Ik heb nu de action hier uitgekocht. Met 20 potjes extra zal ik nu wel genoeg hebben.

Geplaatst:

1. Volgens mij zijn ze zo dronken dat ze niks voelen

2. Een bierliefhebber is blij dat dit bier naar de slakken gaat. Ik gebruik goedkoop bier, geen Zinnebir of andere lekkernijen.

Geplaatst:

Ben zo boos

Gisterenmiddag mijn eenjarigen uitgeplant in de voortuin.

's Avonds zat er al een naaktslak de stengel van de Agastache af te raspen, maar gelukkig heeft de dropplant veel zijscheuten.

Maar zojuist is een van mijn Cosmeas compleet onthoofd door een dikke huisjesslak.

Die eindigt in een bierbad (29 eurocent per flesje bier werkt prima), net als de slakken die ineens overal vandaan lijken te komen. Zucht.

De andere Cosmea's heb ik afgedekt met tomatenemmertjes en meteen al bakjes bier neergezet om zoveel mogelijk slakken weg te vangen die aan mijn aandacht gaan ontsnappen. Je kunt mij om 23.30 uur nog met een zaklamp in de voortuin zien. Zeker weten dat ik er nog vindt!

P101073033401495139520.JPG

Geplaatst:

beter je bakje bier niet vlak naast de plantjes zetten welke je wil beschermen. bier trekt slakken aan die langs de lekkere verse plantjes moeten om bij het bier te komen.

Geplaatst:

Juist. Niet alle slakken verdrinken en zo lok je ze naar je planten.

Hier zie je dat slechts een deel van de slakken in het hier belandt. De rest neemt een slokje en gaat weer op pad.

Geplaatst:

Ik snap het idee loes, maar er staan overal lekkere sappige plantjes

Bakje bier staat in ieder geval tussen een haag - de schuilplaats van de krengen - en het lekkers.

Zojuist even gekeken:

Bakje bij de Rudbeckia's:

P101073112541495142232.JPG

Bakje bij de onthoofde Cosmea en Agastache - na de foto de slakken 'op het randje' beetje geholpen

P101073246751495142243.JPG

Bakje bij mijn Dahlia's

P101073354591495142254.JPG

En dat na ongeveer een uurtje

Geplaatst:

Aldi heeft vanaf za 20-05 slakkenkorrels, 500 gram voor 3,49. Werkzame stof: Ijzer(III)fosfaat.

(Gezien de specifieke toepassing leek mij dit topic beter geschikt dan het topic 'aanbiedingen')

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:
Hier zie je dat slechts een deel van de slakken in het hier belandt. De rest neemt een slokje en gaat weer op pad.

Dan moet je er zo een maken en bijna plat neerleggen, dan regent het ook niet in:

MVC-121S-260521495274627.jpg

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Speets, zo slim! Wel net nadat ik 20 extra slakkenvallen gekocht heb. Ik ga wel zo'n fles op de compost uitproberen want op de compost stikt het van de slakken.

Geplaatst:

Geinig. Gelijk geprobeerd. Plakband lijkt me niet echt nodig. Het klemt genoeg. Wel heb ik het scherpe randje van de inlaat voorzichtig gesmolten met een vlammetje.

Morgen even naar de vangst kijken ...

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

ik strooi altijd heeeel veel slakkenkorrels tussen de struiken naast de moestuin en ook in heel de tuin zodat er zo weinig mogelijk mini slakken komen

Geplaatst:

Ik heb een hond, en die diedelt ook door de tuin. Dus hier komen er geen slakkenkorrels,of gif in. Ik zet 's nachts cloches rond de net geplante plantjes. Ja ,dat is een bult werk, maar dat liever dan een hond die vergiftigd wordt. Ook een nadenker voor de vogels en egels die die slakken weer eten met gif

Geplaatst:

Hier in de buurt verkoopt men hennephooi (paille de chanvre) als 'mulch dat slakken weert'.

Van de stekelige structuur zouden slakken niet houden. Een kennis gebruikte het twee jaar geleden en zei dat ze erg weinig slakken hadden maar het hooi zo duur was.

Het ene jaar is het andere niet. Ik weet niet of ze vorig jaar veel slakken hadden.

Heeft er hier iemand ervaring met hennephooi en slakken?

Geplaatst:

De korrels van de aldi hebben dezelfde werkzame stof.

Voorheen de action ook maar daar hebben ze de laatste paar jaar een korrel die niet waterbestendig is en dus niet hezelfde effect heeft als de Escar-Go.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...