Arja Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april Vanavond bij thuiskomst nog even met een zaklamp door de tuin gelopen,.het had net daarvoor nog even flink geregend. Vier slakken naar de slakkenhemel geholpen. Dat aantal viel dus nog mee. Ik vrees wel voor al die eitjes die nu in de grond zitten, dat moeten er miljoenen zijn. 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april Ik ben plantjes aan het verpotten die in de tuin hebben gestaan. Talloze mini-naaktslakjes. Zucht. Het is nog redelijk droog, ze blijven nog weg. Maar inderdaad, goed om al weer rond schemering of na de regen een rondje te doen. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
rorror Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Nieuw aangeplante planten, allemaal slakken slijm sporen rondom. Heb maar wat blauw slakkenvoer her en der neergelegd. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Arja Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Vanmorgen tien slakken bij de hoopjes platgetrapte slakkenprut van gisteren. Mijn net uitgeplante sla staat er nog. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Ik heb vandaag heel veel slakken geraapt. Ze zijn wakker hoor. Hiervoor vond ik het al veel, maar dat was kennelijk een klein voorproefje. Heel veel de sloot in gegooid. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Onze eenden zijn er goed druk mee! Dus ik zie bijna geen slak 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tanja65 Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april 1 uur geleden, Arja zei: Vanmorgen tien slakken bij de hoopjes platgetrapte slakkenprut van gisteren. Mijn net uitgeplante sla staat er nog. Eten ze elkaarliever dan sla? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Dat durf ik niet te zeggen, de slaplanten staan op een heel andere plek dan waar ik op de slakken ging staan. Quote
rorror Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Ja, slakken eten slakken 😷 Zie ze hier op het fietspad ook hun platgereden maatjes veroberen. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Gitta Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Jakkes. Ik heb het slakken schrikdraad weer om mijn mm bakken gedaan. Wel pas donderdagochtend. Dus ik ga het wel in de gaten houden. Mogelijk zitten er al slakken in de bakken. Maar tot nu toe nog geen slakken slijm of vraat in de mm bakken gezien. De eigen gemaakte bak en mini's moet ik sowieso in de gaten houden op slakken. Maar het lijkt nog rustig tot nu toe. Misschien hebben de padjes die hier in de tuin en de tuin van de buren zitten (buren hebben een vijver) al heerlijk gegeten. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Ik heb niet veel slakken gezien, maar die er zijn zijn wel mateloos irritant. Ik heb een gestekte mannelijke kiwibes, die had een hele mooie dikke knop net boven de grond. Maar vandaag was die knop tot op het hout opgevreten. Daarboven is het dood, dus de enige hoop is nog dat er onder de grond nog een knop zit.. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Gitta Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Wat zonde @acpronk. Ik hoop voor je dat de stek nog wat gaat doen. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Ik moet ook weer gaan kijken en iets gaan doen. Vorig jaar begonnen wij rond deze tijd met elke avond rapen, maar vanwege gezondheidsredenen kunnen wij dat niet elke avond een uur of anderhalf uur doen. Zeker de voortuin slaan wij over. Dus dan maar via andere manieren. 1 Quote
Dahli Geplaatst: gisteren om 11:23 Geplaatst: gisteren om 11:23 Gisterenavond heb ik 1 van mijn opkomende dahlia’s kunnen redden van een dikke naaktslak die er net aan wilde beginnen. Normaal pak ik dan even een klimopblaadje ofzo om het beest op te pakken. Nu moest ik snel handelen en pakte hem dus met mijn blote handen. Ongetwijfeld herkenbaar voor iedereen, je handen zitten onder het slijm dat je er met normaal handen wassen niet afkrijgt. Heeft iemand misschien de gouden tip hoe je dat spul wel (makkelijk) van je handen krijgt? 1 Quote
Rookie Geplaatst: gisteren om 11:40 Geplaatst: gisteren om 11:40 Even schrobben met een beetje zout? 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: gisteren om 13:08 Geplaatst: gisteren om 13:08 (aangepast) Met jif misschien. Ik doe altijd plastic handschoenen aan. gisteren om 13:09 aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
acpronk Geplaatst: gisteren om 13:10 Geplaatst: gisteren om 13:10 @Dahliwaarom zoveel moeite doen? Gewoon in jouw gezicht smeren, scheelt weer cremetje kopen.🤣 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.