Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat is er met mijn aardappel aan de hand?


freggel

Aanbevolen berichten

Het seizoen is nog maar pas begonnen en de problemen beginnen nu al.

Ik zag net dat mijn vroege aardappels, die half maart de grond zijn ingegaan, er verpietert bij staan. Nou was de eerste helft van de tijd dat ze in de grond zitten erg droog en de tweede helft zeer nat.

 

Het blad ziet er er bruinig en rot uit.

Heeft iemand een idee wat er met mijn aardappels aan de hand is? Het is toch niet nu al de beruchte aardappelziekte?!

 

 

img661662551334843046.JPG

 

img661444731334843045.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gewoon niet bij nagedacht. Sinds het slechte weer van de afgelopen tijd ben ik niet meer zo met de tuin bezig geweest (alhoewel dat hoognodig wel weer moet!), en ik heb er simpelweg niet aan gedacht de aardappels af te dekken toen er nachtvorst voorspelt was.

 

Ik ben in ieder geval blij dat het geen ziekte ofzo is en het niet veel kwaad kan voor de knollen. Het is een goede les geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de afgelopen 2 weken mijn aardappelen ook met vliesdoek bedekt in verband met de nachtvorst. Deze is alleen door de wind een klein beetje verplaatst waardoor er aan de randen een paar plantje niet onder het doek hebben gelegen. Die zagen er inderdaad net zo uit als op jouw foto, nachtvorst dus inderdaad. Voor zover ik begrepen heb zijn het een paar blaadjes die afsterven, de knol zelf doet het nog en geeft bij mij ook alweer enkele nieuwe groene blaadjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...