JosN Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Wie weet wat dit voor een boom is? Er zit nu een beetje bloesem in: kleine rode bloemetjes. Quote Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
Janine~Bustani Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Je hebt niet toevallig ook een foto van de totale boom? Quote
hansm Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Quote Players only love you when they're playing.
Kamilla Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Ik doe een piepklein onzeker gokje: zou het een appelboom kunnen zijn? Het blad lijkt verdacht veel op het blad dat nu aan onze boom zit en die "rode bloemetjes" zien er alleen roodachtig uit als ze net beginnen. Daarna worden ze wit. Quote
JosN Geplaatst: 20 april 2012 Auteur Geplaatst: 20 april 2012 Een appel is het zeker niet... Quote Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
dennislp Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Doet mij wel aan een appel denken, maarja mijn kennis van fruitbomen is nou niet zo gigantisch groot Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
JosN Geplaatst: 20 april 2012 Auteur Geplaatst: 20 april 2012 Maar dan een appelboom zonder appels? Quote Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
thea Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Volgens mij sierappels boom.de appeltjes komen nog in sept Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
JosN Geplaatst: 20 april 2012 Auteur Geplaatst: 20 april 2012 Waarempel... Een sierappel... Ik geloof het ook... Volgens mij heeft er de afgelopen jaren geen appeltje meer ingehangen. Dank! Quote Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
Janine~Bustani Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Ik zou ook sierappel zeggen inderdaad. Leuk! Sierappels zijn ook eetbaar he Quote
Kamilla Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Ik verwacht dat voor sierappels hetzelfde geldt als voor de "echte", namelijk dat de knopzetting plaatsvindt op de horizontale takken. De verticale takken dragen geen vruchten maar zijn wel nodig om de boom van blad te helpen voorzien. Om (sier)appeltjes te krijgen, moet je 'm dus wel snoeien en hoogstens 30% van de verticale takken laten staan. Quote
Bit Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 Sierappeltje dus ! En inderdaad, nogal ondeskundig gesnoeid. Maar geeft niet hoor. Hij is voor de sier ( hier knot ) Quote
Menph Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 Malus floribunda, Japanse appel of sierappel Iemand heeft deze boom aangezien voor een knotwilg Quote
JosN Geplaatst: 22 april 2012 Auteur Geplaatst: 22 april 2012 Dank voor de tips! En wat betreft het "knotten": De boom zat helemaal onder de bloedluis, dus hebben we radicaal moeten snoeien... Quote Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
Bit Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 (aangepast) Je bedoeld bladluis ? ( bloedluizen, zijn parasietachtigen , die mede leven van bloed dus ) Dan vind ik zo heftig snoeien wel erg drastisch hoor. Al zit je boom helemaal vol. 23 april 2012 aangepast door Gast Quote
Menph Geplaatst: 23 april 2012 Geplaatst: 23 april 2012 Spuiten tegen bloedluis? De boom is niet zoals Malus floribunda hoort te zijn. D.w.z wijd vertakt en vol bloemen. Is een zuil sierappel allicht een idee? Malus 'Adirondack' b.vTegenwoordig zijn ze er ook op een stammetje. Quote
JosN Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Het was idd bloedluis. Lijkt een beetje op wolluis en veroorzaakt gezwellen op de boom. Als je je vingers over de luis haalt zien je vingers donkerrood. Kijk maar 's hier: http://www.tuinenlandschap.nl/pdf/49c93881040fc7b1a18125c24d8d62f6.pdf Besmeren met spiritus werkt uitstekend. En betreft de soort: de bloesem is dieprood... De Adirondack is volgens de foto's wit, toch? Quote Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.