Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Handschoenen?


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Ik heb altijd bergen tuinhandschoenen,,ik koop ze ook regelmatig omdat ze altijd kwijt of stuk zijn. En ik wil niet zonder zitten!!

1x per jaar was ik de hele bende zodat ik de klontjes klei weer uit de binnenkant heb, paren bij elkaar kan zoeken en te stukke handschoenen weg kan gooien.

Zelf ben ik gek op Garderner masters handschoenen..soepel en toch bescherming tegen al te erge prik ( maar niet meer tegen scherpe rozendoorns.)

Ook uit Amerika had ik erg lekkere handschoenen..die blauwe, die heb ik hier nog nooit gezien.

Rostaing wordt ook veel gebruikt (4 euro?)en in de winter die fluorescerende dikke..een goede bescherming en lekker warm ( wel 8 euro per paar)

img538684831335038479.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha geweldig! Lijkt wel heel erg veel op de inhoud van een doos in onze schuur. Soms mist er een linker of een rechter, soms zijn ze stuk, etc.

Lidl of Aldi heeft ook wel fijne zo eens per jaar. Ideaal al dat rubber, kan je er nog eens mee in een emmer of in nat potgrond. (totdat ze lek zijn natuurlijk...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handschoenen?! Niks lekkerder dan met blote handen in de aarde wroeten...

Ik begin er langzamerhand mee, de afgelopen jaren dus wel weer met handschoenen gewerkt ivm het niet weten wat er allemaal in de grond zat (en dat was: heel heel heel erg veel glas oa). Ik vind het heerlijk, liever met blote handen dan met handschoenen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, vroeger deed ik ook alles met handschoenen, maar enkele jaren geleden kreeg ik een ontsteking aan een nagelriem..met fikse gevolgen(nagel doorzagen en zo het plekje doet nu nog vaak zeer.Ik heb ook heel snel erg droge handen.Verder lopen hier veel beesten ( vossen/katten/steenmarters) en er zit hier tetanus in de bodem.

Vandaar dat ik altijd handschoenen( te kort) heb!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf kneed ik ook het liefste in de grond met blote handen. Als ik grote distels te lijf moet, wil ik er wel eens aantrekken. Ik heb dus 1 paar in huis. Omdat ik ook musiceer, moet ik onder sommige omstandigheden mijn handen extra beschermen. Maar er gaat niks boven echt aardecontact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Jet moet je echt doen, als men[ouder ] wordt krijg je vaak dikke ribbels op de nagels zowel op de handen en tenen, het is bijna een must, 3 x per week is geen overbodige luxe, ik zal op de moestuindag is een potje handcremé voor je mee nemen, en een one minute manicure,je handen knappen er zo van op. en daarna de hand cremé er op doen. wat vind je het lekkerst, chocolade of kokos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeanne:*dikke knuffel* (kokos)

Ik ben zo slecht in die dingen...

 

Jorieke: daarom zoek ik ook de ideale handschoen..dun en soepel..goede maat..en vooral niet snel stuk...

De blauwe in de States gekocht waren heerlijk soepel en redelijk sterk..en vooral niet zo zweterig..waarom is het nu vaak zo dat wat je ver haalt lekker is?

 

img538184961335081396.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo lekker om met blote handen in de aarde te wroeten. Maar toen ik gister voor de tiende keer ongeveer mijn handen ging boenen leek het me toch slimmer om maar eens handschoenen aan te schaffen. Ik zag van die waterdichte voorbij komen. En die gewone goedkope katoenige dingetjes dan, voor gewone kleine klussen kunnen die toch ook wel, of ben ik nu erg optimistisch?

Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het denk ik even uitproberen.

Toen ik nagelriemontsteking kreeg heb ik een tijdje met latex wegwerphandschoenen aan gewerkt..bijna alsof je niets aan hebt..heerlijk. maar ik heb ze altijd stuk binnen een uur. Of ze moeten uit en dan heb je zo`n omgekeerd ding..met de modder aan de binnenkant. Milieuvriendelijk is het ook niet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik werk vaak met blote handen, als ik voor mijn werk naar de tuin ga gebruik ik wel handschoenen (zo dun mogelijk zodat ik nog voel wat ik doe). Maar inderdaad mijn handjes insmeren met handencreme is wel een must. Inmiddels heb ik een nagelborstel en handencremé op de moestuin liggen. Als ik klaar ben handen schoon en insmeren. anders ben ik altijd te laat (ongeveer dat mijn handen pijnlijk droog zijn en ik de hele dag aan het smeren ben)....

Jooze

 

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik als ik aarde wroet altijd handschoenen.

Ben wel nen vent met grove poten zoals mijn vrouw zegt maar heb steeds last van kloven op binnenkant duimen in de huidplooi vandaar de handschoenen.

 

Die dikke waterdichte vind ik ondingen.

 

Heb er zachte soepele doch deze zijn in notime doornat.

 

Gebruik nu combinatie wegwerplatex handschoenen samen met soepele werkhandschoenen.

 

Voor de lichte aarde-werkjes gebruik ik enkel de latex handschoentjes.

 

Ik blij en mijn vrouw blij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kixx handschoenen! Dacht iets van €5,- bij de Ranzijn, zag ze vandaag ook nog bij Overvecht hangen.

En met verpotten meestal geen handschoenen, ookal werken deze handschoenen ook wel fijn bij zaailingen die niet gigantisch klein zijn. als ik dan te veel verpot zonder handschoenen krijg ik weer snel kapotte nagelriemen :thumbdown

 

m_142946.jpg

http://www.kixx-safety.nl/producten.cfm?groep=999&subcat=980647&id=142946

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jooze schreef:Als ik klaar ben handen schoon en insmeren.

 

Ja, goede tip. Ik blijf wel bezig dan met die handen denk ik..ik ben gewoon veel bezig in de tuin.

De latexhandschoenen even bekeken..ik dacht plots er klopt iets niet..nou dat klopte ze zijn latex-vrij :oops: en van vinyl...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...