Geplaatst: 21 april 201213 j 14 maanden nadat het gedistilleerd is is het tijd om de eau de vie uit de Bonbon Jeanette te halen en in flessen te gieten. Lie is al even bezig en komt van tijd tot tijd langs met een glaasje...eerst de kweeperen eau de vie ( voor het eerst gemaakt) hij is lekker. Na het eten begonnen aan de Mirabellen eau de vie..dé eau de vie van deze streek..en voor Lie de lekkerste die er is( ik vind hem ook erg lekker )Hij vond het al gek dat de drank wat gelig was, maar ging door met hevelen uit de grote fles..ondoorzichtig.Hij gooide het laatste beetje in de kan om te proeven..en daar gleed een muis eruit!Hoe dat beest erin is gekomen? De fles was afgesloten met gaas. We maken altijd de flessen nog eens schoon voordat we naar de stoker gaan..misschien is de muis er daar ingeklommen?Jakker..en oo wat zonde..11 flessen eau de vie..door de gootsteen... Wel een mooie dood voor het beest...verdrinken in 45%...We hebben de muis buiten gegooid..dan heeft de vos ook een goed nacht.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 april 201213 j Auteur Ja natuurlijk is het ook zielig voor de muis...maar zeg nou zelf..verdrink je liever in goede eau de vie van mirabellen..of als speelgoed voor de stalkat? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 april 201213 j Eeks... Leuk eind voor de muis, minder eind van de fles voor jullie Hadden toch nog niet van geproeft hè Good things come in small packages
Geplaatst: 22 april 201213 j Auteur Nèt niet...we proeven altijd uit het laatste kannetje We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 april 201213 j Ik denk dat die muis wel geproefd heeft.Daarna zo dronken was dat hij in de fles is gekukeld. Zonde van jullie drank, dat weer wel, maar gelukkig op tijd ontdekt.
Geplaatst: 22 april 201213 j Auteur Voor 200 euro eau de vie door de gootsteen. Het blijft een raadsel hoe het beest erin is gekomen. Ik wil nu alleen nog maar doorzichtige flessen..zodat we er goed in kunnen kijken We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 april 201213 j Die eau de vie die ik zou krijgen 20 Mei daar zit toch geen staartje aan he
Geplaatst: 22 april 201213 j Auteur We hebben het er wel over gehad Dick..als grapje natuurlijk.Per slot van rekening stoppen ze in Mexico ook een wurm in de tequila.Wij zijn er niet slecht genoeg voor. Mij buurman had een tijdje een truc trouwens..dan kwam hij bij je eten en nam dan een fles mee met een theedoek erom heen. Moest je raden of het eau de vie van pruimen, mirabellen of peren was..als een soort test : hoe Frans ben jij eigenlijk.Het proeven gaat een tijdje door en ondertussen vervangt hij stiekem de fles voor eentje waar een adder op sterk water inzit. Als je dan mag kijken wat je gedronken hebt schrik je je rot. Mijn Schotse zwager rende meteen naar de wc toen hij dat zag en werd pas weer rustig toen we vertelden dat het een grapje was. Nee hoor, jij krijgt gewoon eau de vie pruimen 2009! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 april 201213 j Toen ik een klein meisjes was had ik hamsters, op een dag hamster kwijt...nou ja die zien we nooit meer terug dachten we nog.Die Maandag erop gooit mijn moeder een fles yoghurt leeg in de wc, omdat ze dacht dat die schimmelde...blijkt het toen de fles bijna leeg was...mijn hamster te zijn.Verdronken in de yoghurt... Vind het van de wijn wel heel erg zonde hoor....
Geplaatst: 22 april 201213 j Gatver en ook zonde van dat spul, wij hebben een x een muis in vissekom gehad, alle vissen in 1 nacht weg en muis verdronken.Wij hebben ons nog jaren afgevraagd waar de vissen gebleven zijn en hoe dat nou kon dat ze verdwenen waren,eigenlijk is dat altijd nog een raadsel Je hebt mazzel dat je niet geproef hebt. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 22 april 201213 j Hans, had die muis ineens een hele dikke buik? We lachen er nu om maar je staat raar te kijken van een muis in een vissekom/wijnfles of een hamster in de yoghurt. Ach ze waren allemaal zat (vol) toen ze stierven moeten we maar bedenken. Good things come in small packages
Geplaatst: 22 april 201213 j Ja eerst neem je aan dat de muis de vissen opgegeten heeft, maar als je daarover nadenkt, kan een muis dat niet, ik betwijvel het tenminste, ik zie een muis niet keihard achter vissen aan zwemmen duiken en vangen dat is het geheimzinnige raadsel waar zijn de vissen gebleven. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 22 april 201213 j Auteur Was er geen poes in de buurt?( dat die poes de muis in de kom joeg en dacht:"o dat is nog lekkerder...?) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 april 201213 j Jet dat bedacht ik me ook net toen ik de reaktie van Hans las Good things come in small packages
Geplaatst: 22 april 201213 j Nee ik denk dat niet, was mijn zus haar slaapkamer waar de vissen stonden, en katten mochten bij ons niet boven komen.Was ook een vrij grote diepe bak, en alle vissen waren weg, geeneen was er meer. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 22 april 201213 j "Het mysterie van de verdwenen vissen"(daar kunnen we vast een hele aflevering CSI of zoiets van maken)of natuurlijk "Murder by mouse"(geïnspireerd op de eau de vie a la soury (spelling?) )
Geplaatst: 22 april 201213 j Auteur eau de vie a la soury (spelling?) ) souris Hans: dus er waren wel katten in huis? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 april 201213 j 3 Mogelijkheden 1: vissen hadden geen eten gehad, gingen dood en je zus wilde de muis de schuld geven 2: De vissen vonden de kom niet zo oke en zijn met knapzak op pad gegaan naar een beter heenkomen. 3.) de meest waarschijnlijke: Kat had een lekker maaltje en dacht dat hij in die kom ook z'n desert wel even kon bewaren. Kat wist namelijk dat muis daar niet uit weg kon
Geplaatst: 22 april 201213 j Ja waren wel katten in huis, we hebben altijd katten gehad en nog steeds,maar dat sluit ik zelf uit. Trouwes das toch ook heel sterk dat een kat een muis in aquarium gooit dan de vissen eruit eet en dat allemaal zonder gezien te worden in een ruimte waar hij/zijn nooit kwam.Op eerst volgende familie bijeenkomst zal ik deze theorie voorleggen Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 22 april 201213 j Auteur Terwijl jullie het over muizen en vissen hebben is Lie serieus begonnen na te denken hoe hij deze eau de vie nog kan redden. hij denkt: als ik de eau de vie nog een keer distilleer dan komt er alleen zuivere alcohol..zonder mui(s)(zenresten)... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 april 201213 j Zou ik echt niet doen, volgens mij kan je serieus ziek worden van zo'n vieze pismuis.Volgens mij ook al een x verteld van iemand waar muizen aan de paddestoelkweek gegeten hadden randjes van de paddestoelen, onder het mom gebeurd in de natuur ook en goed schoongemaakt gingen hun dat eten en werden behoorlijk ziek. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 22 april 201213 j Ik zou het gewoon doen, dat opnieuw destilleren. Ethanol is ethanol. Het eau de vie smaakje raak je grotendeels kwijt. Je krijgt wel zuivere alcohol. Een eventueel raar smaakje zit dan alleen tussen je oren. Nooit geschoten altijd mis. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 22 april 201213 j Auteur Kan je dat eens uitleggen Henk? Want als de eau de vie dubbel wordt gedistilleerd door de stoker smaakt hij nog steeds naar mirabellen, pruim of peer... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.