Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika wordt opgevreten door wat???


Aanbevolen berichten

Wat vreet mijn paprika planten op. Ze staan in de kas in een bak . Het is volgens mij geen slak. Zie nl geen slijmsporen. Lijkt me een rups of zo maar heb mijn planten al diverse keren geïnspecteerd maar zie niets. Dus t moet snachts gebeuren.  

IMG_7889.jpeg

IMG_7888.jpeg

IMG_7887.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-4-2024 om 10:25, MSDG zei:

dus ze zullen moeite hebben om lekker door te groeien, wat ze vervolgens weer vatbaarder maakt voor die soort aanvalletjes.

 

Moeite heeft deze inderdaad. Behalve de gaatjes in het grote blad. Is de nieuwe uitgroei vergroeid. Kan al komen door b.v. luizen of trips, waardoor het blad vervormd.  Zou de nieuwe uitgroei goed inspecteren op insecten. Goed kijken, baby thrips is maar een halve mm lang. (lijikt op een bergje streepje -)  Als je iets van insecten vind, inspuiten met bio zeep, en half uurtje later afspoelen met schoonwater.

image.png image.png
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee te koud is het zeker niet. Peper en ander paprika groeit gewoon door. Maar die trips daar moet ik eens beter naar kijken. Alhoewel ik ook heel veel pissebedden zie. Kunnen die de oorzaak zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt. Lees echter ook dat als het er veel zijn ze zich “vergrijpen” aan je (jonge) plantjes. En het zijn er echt heel veel. Heb er al een zooi de kas uitgewerkt. Lekker buitenspelen, maar om ze allemaal met de hand 1 voor 1 te verwijderen heb ik een maand vakantie nodig😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...