Eva Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 wat heb jij verschikkelijk veel soorten op de tuin staan .is toch niet uit elkaar te houden .veel leuk dat er mensen zijn die zo in hun hobby opgaan .erg veel succes er mee .wachten met spanning de fotos van de zomer af je hebt helemaal gelijk...ook al herken ik veel, ik plaats toch voor de zekerheid overal naam labeltjes....
Jorg Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Heb je de tunnelkas al gekregen / gekocht Eva, en staat ie al?
Eva Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 de kleintjes heb ik al de grote wordt pas besteld zodra ik terug ben uit amerika.dat wordt dus begin mei...de serre kas bij de buurman wordt deze week gemaakt
tong Geplaatst: 6 maart 2011 Geplaatst: 6 maart 2011 Jeetje, Eva !! Je hebt daar een open luch botanicus of de tuin van Eden volgens mij. Het enig wat je mist is de verboden vrucht, Eva. Heet je buurman trouwens Adam ? groetenTong
hansm Geplaatst: 6 maart 2011 Geplaatst: 6 maart 2011 Jeetje, Eva !! Je hebt daar een open luch botanicus of de tuin van Eden volgens mij. Het enig wat je mist is de verboden vrucht, Eva. Heet je buurman trouwens Adam ? groetenTong Ding-dong Leuke naam grappen ken je. Players only love you when they're playing.
Eva Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Geplaatst: 6 maart 2011 *zucht* ja, die had ik ook NOOIT eerder gehoord... Mijn dochter heet Juliet RAAD eens wat ze tegen haar zeggen?
Eva Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Geplaatst: 6 maart 2011 zo. dit weekend druk bezig geweest.gelukkig heeft mijn man de handen ook uit de mouwen gestoken anders was ik nu helemaal kapot geweest... 4 stukken tuin helemaal gefreesd. maar voordat we konden frezen moest er nog heel wat gebeuren!alle plastic en stenen van de tuinen. de twee laatste stukken die ik gekregen had lagen helemaal vol met rommel. na het frezen de basis paden uigegraven en de andere paden getrappeld.de cirkel is ook al vast getrappeld. rondom de pruimenboom alles gespit.3 kleine kruisbessenstruikjes gekregen, die gaan bij de boom. er moeten nog wat tegels komen voor de paden, ik hoop dat ik ze ergens op marktplaats oid gratis kan krijgen.... deze week krijg ik hopelijk ook het wortelbed vol. dan kunnen er over een weekje ofzo worteltjes, pastinaak, schorseneer etc in! aankomende week pootheuveltjes maken, misschien kan ik danvolgende week ook al aardappelen poten... de aardperen kunnen er nu ook al in... thuis al verschillende zaden gezaaid.dadel, pistache, amerikaanse bosbes, japanse wijnbes, iris, etc.dit is al boven:lavas, oregano, mexicaande dropplant, basillicum, aubergine(ietsjes laat)peultjes, prei, sla, bernagie, kiwano, tomaat, cantaloup, citroenmelisse, peterselie, snijselderij, moederkruid 3 soorten, etc. mijn paprika's doen het prima, de eerste zaailingen zijn inmiddels grote kids van 10/12 cm hoog geworden.de pepers doen het ook uitstekend, wat kleiner dan de paprika's maar dat schijnt gewoon te zijn... stekken genomen en geplant van: zwarte bes, aalbes, loganbes, braam, framboos en japanse wijnbes. de aardpeer staat hier in een piepschuim bak met aarde klaar om geplant te worden. het gaat hier langzaam aan beginnen!en alles moet er zoveel mogelijk in zodat ik bijna klaar ben wanneer ik naar Amerika ga.de pepers, tomaten, kiwano, cantaloup enzo gaan natuurlijk pas na mijn reis de grond in.... oh wat wordt ik happy als alles geplant is!
tong Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 *zucht* ja, die had ik ook NOOIT eerder gehoord... Mijn dochter heet Juliet RAAD eens wat ze tegen haar zeggen? Waar is Romeo ? of Woon je in Verona ? grTonng
Helly Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Zo Eva, jullie zijn aardig bezig geweest in t weekend. En wat heb jij al een plantjes boven de grond en zijn je paprika's al groot Wel lekker om dan alles te zien groeien lijkt me. Ik geniet nu al als alles boven de grond komt Good things come in small packages
Eva Geplaatst: 7 maart 2011 Auteur Geplaatst: 7 maart 2011 *zucht* ja, die had ik ook NOOIT eerder gehoord... Mijn dochter heet Juliet RAAD eens wat ze tegen haar zeggen? Waar is Romeo ? of Woon je in Verona ? grTonng grapjas
Eva Geplaatst: 7 maart 2011 Auteur Geplaatst: 7 maart 2011 Zo Eva, jullie zijn aardig bezig geweest in t weekend. En wat heb jij al een plantjes boven de grond en zijn je paprika's al groot Wel lekker om dan alles te zien groeien lijkt me. Ik geniet nu al als alles boven de grond komt zálig om alles te zien bovenkomen!het is alsof ik de lente al in huis heb
Eva Geplaatst: 1 april 2011 Auteur Geplaatst: 1 april 2011 Slecht nieuws voor mij, goed nieuws voor de moestuin; ik ga niet naar Amerika. we kregen de geldzaken niet rond.het goede nieuws is dat ik nu wél een tuinhuis kan maken tijd over en geld over voor het hout.... gisteren van alles naar de tuin gebracht.zaailingen en plantjes staat veilig in de tunnelkas (die nu wél blijft staan ondanks de harde wind)30 trays met verschillende soorten plantgoed versjouwd!op weg naar de tuin een berg puin gevonden waar nog heel veel perfecte siersteentjes in lagen...die zijn nu van mij ik ga er waarschijnlijk mijn kruidencirkel mee bestraten...
peet van oosten Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 zonde dat jij niet weg gaat .maar het wordt vandaag mooi weer (troostprijs)
Eva Geplaatst: 2 april 2011 Auteur Geplaatst: 2 april 2011 dank je Peet...het was inderdaad heerlijk weer! dus een fijne troostprijs vandaag naar een blauwe bessen kwekerij geweest. de zaak werd opgedoekt wegens ziekte dus de struiken (van vier jaar oud) werden verkocht voor 5 euro per stuk...prachtige struiken hoor! ik heb er 5 gekocht.ik moest ze wel zelf uitgraven. dat heb ik heerlijk in mijn t-shirt gedaan!zaaaalig! vandaag ook naar de Aldi gegaan voor de boompjes. heb er 4 gehaald. ik wil het toch graag uitproberen! misschien doen ze het wel goed...kwam ik bij mijn moeder thuis, had zij ook al 4 boompjes voor me gekocht!dus ik plaats er nu dus 8... toen ik met de blauwe bessen op de tuin aankwam wou iedereen weten waar ik ze vandaan had...dus morgen(vandaag) er maar weer naartoe met een stel heren en een dame die ook struiken willen hebben gezellig! morgen gaan de peultjes en capucijners de grond in.het kruidenstukje is nu ook plantklaar dus ik zal de twee thijmsoorten, salie, 9 muntsoorten, mierikswortel, lavas, daslook, kerrieplant, rozemarijn, peterselie en lavendel op hun plekje zetten. de gezaaide kruiden moeten nog even wachten. het duurt trouwens verrekte lang voordat dat spul groot word! en de selderij is na bijna drie weken nog niet eens boven! inmiddels heb ik een vlondertje aan de waterkant. ik kan er zelfs twee stoelen neer zetten om van het uitzicht te genieten alleen het pad er naartoe moet ik nog leggen. wel snel nodig want ik ben er al twee keer plat op mijn snuit gegaan...de planten en de meeste bloemenzaden die aan de waterkant komen heb ik al thuis of staan al op de tuin. volgende week ergens krijg ik het hout waarnee ik de kas in mijn achtertuin ga maken. hij wordt 3 x 1.50 ik denk dat het genoeg plaats heeft voor een komkommer, een paar pepers en paprika's en een of twee tomaten. ben nu ook druk bezig een tuinhuisje te ontwerpen. het hout kunnen we goedkoop via mijn man z'n werk krijgen. het enige waarmee ik zit is het dak! dakleer is achterlijk duur... volgende week denk ik dat ik alle maten precies weet en kan ik het doorgeven. in mei wil ik (zelf!) het huisje bouwen.voorlopig nog genoeg te doen dus!
Helly Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Wat een verhaal meis.Jammer dat jullie niet naar Amerika gaan. Maar gelukkig heb je een goed afleiding om dat te kunnen vergeten.En leuke verrassingen met boompjes en struiken. Lijkt me heerlijk om zoveel plek te hebben voor zoveel boompjes en struiken.Veel succes met het tuinhuisje en het pad. Good things come in small packages
dennislp Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Lekker bezig! Wel balen van Amerika.. Maarja, dan heb je nog wat om naar te verlangen toch? maar positief denken!Uiteindelijk bestaat Amerika ook nog wel de komende jaren Welke munt soorten heb je? > Planten kopen? Doe het bewust!
Eva Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Geplaatst: 4 april 2011 euh....dezelfde als Jorieke ik heb ze allemaal van haar gekregen.
dennislp Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Oke! ik heb er ook flink wat! > Planten kopen? Doe het bewust!
tong Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 de plattegrond van mijn tuin.het grote gedeelte is 8 meter breed en 40 meter lang (zonder slootkant die ik ook inpik ) het kleine gedeelte is 2 meter breed en 40 meter lang (zonder slootkant die we ook mogen gebruiken) ziet er mooi uit. een kleine Floriade in Friesland ga je volgend jaar ook je moestuin tentontstellen in Floriade 2012 in Venlo ? gr Tong
Eva Geplaatst: 3 mei 2011 Auteur Geplaatst: 3 mei 2011 eh...tentoonstellen op een floriade? leg eens uit? inmiddels zijn er al behoorlijk wat aanpassingen aan het ontwerp van de tuin geweest...het wordt echt tijd om een foto te maken geloof ik
Helly Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Door al die kleurtjes en netjes ingedeelde vakjes op je plan lijkt dat zo Eva. Het ziet er idd erg mooi uit. Maar nu nog de foto's Good things come in small packages
Frank vwl Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 (foto) update? Ik ben erg benieuwd geworden
richardm Geplaatst: 13 augustus 2011 Geplaatst: 13 augustus 2011 heb je hele topic doorgelezen! jij hebt echt heel veel grond hahamaar lang niks meer gehoord van je op dit topic hoe is het nu? ben erg benieuwd
Aanbevolen berichten