Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer planten in kas


Moestuinpassie

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb verschillende planten voorgezaaid en vroeg me af wanneer deze de kas in kunnen, bij welke minimale temperatuur ‘s-nachts. Ik heb net twee weken een kas dus vandaar mijn vraag. Ik heb het volgende gezaaid: meloen, komkommer, tomaat, aubergine, kiwano en

poezenmeloen.

aangepast door Moestuinpassie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Poezen meloen?

Ik deed mijn planten in de kas vanaf half april maar ik had een muurkas die is toch iets warmer ‘s nachts. Ik zou nog even wachten op iets betere nacht temperaturen of van alle planten er een in de kas zetten als probeersel. Gaat dat goed met dit weer dan zie ik geen probleem. Je kunt zeker ook de  nacht temperatuur aan de grond van de kas gaan meten met een min en max thermometer. Dan weet je hoe koud jouw kas is snachts. En als je besluit de planten in de kas te zetten hou dan 1 of 2 vlies doeken bij de hand om mee af te dekken in de koude nachten. Het is in deze tijd van de lente sowieso goed te realiseren dat grotere planten meer kans hebben dan zaailingen om een overgang uit het warme huis te overleven. 

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week in het oosten een aantal nachten dicht bij het vriespunt dus zeer waarschijnlijk vorst aan de grond. In het westen 's nachts minder koud.

 

Probleem met zaailingen binnen in huis is dat ze vaak slap groeien. In een kas krijg je stevigere planten. Oppassen met zaailingen die van binnen (huis) naar een kas gaan want die kunnen last krijgen van felle zon (bladverbranding). Het beste in een kas zetten als er een aantal dagen tamelijk bewolkt weer wordt voorspeld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Brabantse Tuinprins zei:

Deze week in het oosten een aantal nachten dicht bij het vriespunt dus zeer waarschijnlijk vorst aan de grond. In het westen 's nachts minder koud.

 

Probleem met zaailingen binnen in huis is dat ze vaak slap groeien. In een kas krijg je stevigere planten. Oppassen met zaailingen die van binnen (huis) naar een kas gaan want die kunnen last krijgen van felle zon (bladverbranding). Het beste in een kas zetten als er een aantal dagen tamelijk bewolkt weer wordt voorspeld.

Ja precies, de plantjes worden ook groot, vandaar dat ik ze eigenlijk wil verplaatsen. Maar wanneer gaan planten dood, enkel als het vriest of al eerder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, MSDG zei:

Besef je wel dat de groei een terugslag zal krijgen als ze ‘s nachts staan te verkleumen. Je loopt tov het binnenhouden tot half mei dus wel degelijk wat vertraging op. Ik ga echt ps afharden eind april/begin mei en niet eerder. 

Ja dat is wel goed om te beseffen, maar een terugslag in groei is op zich niet heel erg als ze maar niet door gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...