Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teelt onder sperziebonen


Eefje78

Aanbevolen berichten

Voor het telen van stokbonen maak ik altijd zo'n tentachtig/driehoekig rek van bamboestokken. Dat gaat prima, maar er blijft dan in het midden onder de bonen een stuk grond over. En ik gebruik graag alles... Maar er komt natuurlijk weinig zon als de bonen groot zijn. Ik heb er weleens spinazie onder gehad, dat ging prima, maar die was eigenlijk ook al klaar voordat de bonen echt groot werden. Vorig jaar probeerde ik courgettes, bietjes en andijvie, maar dat werd niks (maar het was hier sowieso geen goed oogstjaar). Hebben jullie hier ervaring mee? Wat telen jullie onder de bonen? En hoe gaat dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er vorig jaar pompoenen onder, maar dat werd een zooitje... wegens te groot succes... veel te weelderige groei... (combi stokbonen, pompoen en mais), op een gegeven moment plukte ik de pompoenen tussen de bonen... die waren ook omhoog gerankt...

 

 

O ja, helemaal in het begin deed ik er ook sla bij, die was dan inmiddels geoogst toen de pompoenen dominant begonnen te worden...

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen de stokbonen komt bij mij altijd zomerandijvie te staan. Ik verwacht dat die binnen 3 weken uitgepoot worden als plantjes. Als de sperciebonen aan hun lange ranken beginnen, is die andijvie zover dat die er uit kan.

 

Radijsjes zet ik daar bewust niet neer omdat ik het volgende seizoen kool op het (ex-)bonenbed zet. Mijn vader gebruikt het tussenstuk vaak voor compost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...