Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke tafeldruiven raadt u aan


karamanliali

Aanbevolen berichten

Wanneer je echt iets speciaals wilt zet dan:

 

Frankenthaler, de Black Alicante, Muscaat van Alexandrie en de Golden Champion.

Bovengenoemde rassen zijn echte kwaliteits druiven, dat kan ik van de rest jammer genoeg niet altijd zeggen. Die zijn meer geschikt om er misschien wijn van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je echt iets speciaals wilt zet dan:

 

Frankenthaler, de Black Alicante, Muscaat van Alexandrie en de Golden Champion.

Bovengenoemde rassen zijn echte kwaliteits druiven, dat kan ik van de rest jammer genoeg niet altijd zeggen. Die zijn meer geschikt om er misschien wijn van te maken.

Vaak wel ja. Dit zijn heerlijke druiven maar moeten wel lekker warm staan. In een serre is dat gelukkig geen probleem!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan dragen ze eindelijk, blijken het kleine kleine besjes te zijn,.. want dat heb je met pitloze rasjes. Schiet ook niet echt op.

 

Kan me nog de Westlandse druiven van vroeger herinneren, NL was toen nog een druivenland, de bessen waren wat formaat betreft vergelijkbaar met een Reine Claude verte pruim Dat noem ik pas tafeldruiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind zelf Sophie als witte druif een absolute aanrader : grote lekkere, witte druiven en goed gezonde plant.

En verder was ik Kodrianka in mijn vorige tuin veelbelovend. Dikke, knapperige blauwe druiven.

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

 

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wikken en wegen heb ik zelf 'Georg' en 'Katharina' aangeplant. Twee moderne rassen.

 

Ik wilde een druif welke de supermarktdruif zou benaderen. Bovengenoemde hebben een cylindrische vorm en een stevige schil. Ze bevatten wel pitten.

supermarktdruiven zijn vaak pitloos en worden met hormonen behandeld ter bevordering van de grote. Pitloze druiven zonder deze behandeling vind ik te klein.

 

Misschien dat ik in de toekomst nog ruimte maak voor een witte muskaatdruif. De rijptijd mag dan bij voorkeur vroeger, danwel later vallen als die van deze twee rassen.

 

georg.jpg

Georg

 

vitis_katharina19092009+026+(4)+(Medium).jpg

Katharina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week even kijken wat nog leeft want mijn Georg heeft de winter jammer genoeg niet overleefd, dat weet ik al. Dus nog 14 rassen over

 

Rassen die goed in de markt liggen; Georg, Venus, Phoenix, Katherina, Einset seedless, Juliana,... Verder zijn er de laatste jaren meer en meer soorten van de oost-bloklanden die omwille van hun weerbestendigheid het goed doen bij ons.

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...