KimenDennis Geplaatst: 30 april 2012 Share Geplaatst: 30 april 2012 Hoi allemaal. Ik zie dat veel mensen hier op het forum vanalles zelf zaaien maar volgens mij zijn onze plantjes al bijna allemaal mislukt, ze zijn namelijk iel en slap en de tomatenplant is erg hoog geworden (maar heb gelezen dat ik die misschien nog sterker kan laten worden door hem dieper om te planten). De tomatenstekjes die we zelf gezaaid hebben hebben nu pas 2 echte blaadjes afgezien van de 2 kiemblaadjes, is dat normaal? Hoe zijn jullie ervaringen met stekjes uit de winkel? Hie verkopen ze allerlei slasoorten,tomatenplantjes,aardbeien et cetera.Ook heb ik nog een aantal zaadjes liggen die volgens mij al gezaaid hadden moeten worden, kan ik die alsnog binnenshuis zaaien en erna de tuin in of geeft dat problemen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 30 april 2012 Share Geplaatst: 30 april 2012 Tomaten, pepers,paprika, mogen pas na ijsheiligen naar buiten[15 mei] Ze houden niet van een nat blad, dus mocht het daarna nog veel gaan regenen tja, maar wie kan het weer hier in Nederland nu voorspellen,ik persoonlijk vindt het ook moeilijk. Komkommers, meloenen mogen pas in Juni naar buiten,die hebben echt veel warmte nodig. sla, wortelen,tuinbonen,bieslook,peulen en erwten kunnen al een tijdje naar buiten. En er is vast wel meer, maar dat heb ik dan niet. Dus ik weet niet wat je gekocht heb qua stekjes uit de winkel. maar dan je hier in ieder geval vast een indicatie. Maar vragen staat vrij,dus schroom je niet, vooral Rantje kan je heel goed helpen, ha ha Rantje werk aan de winkel. succes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 30 april 2012 Share Geplaatst: 30 april 2012 (aangepast) Plantjes uit de winkel, het voordeel is dat het je tijd en werk bespaart. Maar met die plantjes zal het ook fout gaan, het probleem zit hem in de verzorging.. te weinig licht! De plantjes gaan nu zelf het licht zoeken, ze groeien er naar toe en worden lang, iel en slap. Plantjes welk dus veel kwetsbaarder zijn. Meer licht voorkomt dus het probleem. Probeer ze voortaan in een vensterbank op het zuiden te zetten.Een veel gemaakte beginners fout.. spreek ik uit ervaring En pas twee blaadjes.. of dat normaal is? Op welke datum is het gezaaid?? wellicht is dit een interresant topic:tomaten-planten-robuster-maken-t5026.html 30 april 2012 aangepast door Gast Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 30 april 2012 Share Geplaatst: 30 april 2012 Ik zie dat veel mensen hier op het forum vanalles zelf zaaien maar volgens mij zijn onze plantjes al bijna allemaal mislukt Wat heb je precies gezaaid en hoe? Pepers en paprika's groeien wat traag en mogen absoluut niet naar buiten. Deze zaai je wat eerder in het jaar.Na half mei, als de kans op nachtvorst weg is kunnen ze naar buiten. Je moet ze dan wel even afharden, dus laten wennen door ze eerst overdag aan buiten te laten wennen en later in de week ook 's nachts. Dan is de klap niet zo groot voor ze.Tomaten zaai je ergens in april juist omdat ze wel erg hard kunnen groeien, net als courgette, pompoenen, meloenen en komkommers. Kolen vinden wat koeler weer helemaal niet erg, die gaan het dus binnen heel slecht doen. Sla ook. Dat kan nu allemaal gewoon buiten. Erwten, peulen, Sugar Snaps, tuinbonen mogen rond februari naar buiten toe, kunnen goed tegen kou.Sperciebonen enzo die mogen op zijn vroegst ook half mei, gaan echt kapot van te lage temperaturen. ze zijn namelijk iel en slap en de tomatenplant is erg hoog geworden (maar heb gelezen dat ik die misschien nog sterker kan laten worden door hem dieper om te planten). De tomatenstekjes die we zelf gezaaid hebben hebben nu pas 2 echte blaadjes afgezien van de 2 kiemblaadjes, is dat normaal? Als je nog zaden hebt, zaai ze nu nog een keer! Zo zie je zelf het verschil.Je kan idd. de planten zo diep mogelijk in de grond zetten, ze maken nieuwe wortels langs de stam. Nooit de bladeren onder de grond stoppen hoor!Dus mijn advies, kijk of ze te redden zijn en zaai voor de zekerheid opnieuw. Lang en iel komt eigenlijk altijd door hetzelfde probleem: ze staan lekker warm, dat betekent dus flink groeien, maar ze krijgen weinig licht...dus ze gaan op zoek naar het licht. Resultaat iele dunnen planten waar je niet zoveel aan hebt.Maar er zijn er hier heel veel die dat al meegemaakt hebben, je bent echt niet de enige! Hoe zijn jullie ervaringen met stekjes uit de winkel? Hie verkopen ze allerlei slasoorten,tomatenplantjes,aardbeien et cetera.Zeker bij kleine tuincentra, dus niet de Intratuin ofzo, is dat helemaal niet verkeerd om dat te doen. Je kan sneller oogsten en de kans dat het goed gaat is ook best groot.Vorig jaar heb ik een paar kant en klaar mini plantjes gekocht en dat ging super. Kostte toen tussen de 10 en 15 cent het stuk.Rode kool, witte kool, bloemkool, broccoli, sla, andijvie, bietjes...gewoon doen!NOOIT kopen: Radijs, wortelen en rucola kan je ook best zelf zaaien. Deze planten gaan geen mooie knollen/wortels vormen, willen gezaaid worden op een plek en niet meer verhuisd worden. Rucola is heel makkelijk met kiemen, gewoon wat zaden strooien op de plek waar je het hebben wilt en na een paar dagen komt het al op! Ook heb ik nog een aantal zaadjes liggen die volgens mij al gezaaid hadden moeten worden, kan ik die alsnog binnenshuis zaaien en erna de tuin in of geeft dat problemen?Over welke planten gaat het?Je kan ervan uitgaan dat de info op de zakjes de juiste is.April zaaien, terwijl het nu bijna 1 mei is kan geen kwaad.Met binnenshuis zou ik oppassen nu, bijna alles kan gewoon buiten behalve de planten die niet tegen vorst kunnen en pas na half mei of later uitgeplant mogen worden. (dus tomaten, courgette, pompoen, spercie en snij bonen, komkommer en meloen etc.) Nou ik hoop dat je wat aan de info hebt. Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Carla Geplaatst: 1 mei 2012 Share Geplaatst: 1 mei 2012 Hallo Rantje, Je zegt alles kan buiten maar ik dacht eigenlijk dat het droog moest zijn als je wilde zaaien en behalve een losse dag als gisteren is het de hele maand nog geen twee dagen droog geweest achter elkaar. Kan je gewoon zaaien terwijl het vochtig is?Ik dacht juist maar vast aan de kolen binnen te beginnen juist omdat dat makkelijk te verplanten is en ik denk dat het buiten wat meer kans maakt als het al een beetje plant is, dat klopt niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 1 mei 2012 Share Geplaatst: 1 mei 2012 Veel kan nu wel buiten. Maar je hebt buiten en buiten he ? Je kan buiten zaaien in bakjes, zaaibakjes , potjes, trays etc. Maar wel buiten ( temp en licht ) Binnen is het toch vaak een ielig zooitje wat opgroeit.Sla binnen is echt onzin nu. Wat je eventueel wel kan doen is binnen zaaien , en dan gelijk na kieming naar buiten , en dus ook het goede licht in !Bij grotere kou ( volgende week 8gr overdag en 2gr 's nachts is wel vervelend ) kan je dingen nog gaan verslepen dan. Mijn tomaten staan overdag ( en vannacht ook voor het eerst ) buiten, pepers ook. Mja. Volgende week weer gaan slepen met die dingen dus. Heel gedoe, dit moestuinvirus ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 1 mei 2012 Share Geplaatst: 1 mei 2012 Carla, ja dat kan. Vochtig is goed, te vochtig niet, je ziet het vanzelf als je naar de grond kijkt. Ik heb net even je seizoen bekeken, op de foto waar de uien en knoflook op staan van 30 april zie ik een grond waarin je prima meteen kunt zaaien. @kimendennis: zelf zaaien is natuurlijk leuker maar het kopen van plantjes is niks mis mee, zeker niet als je al te laat bent met zaaien en je zelf niet de mogelijkheid hebt om ze mooi op te kweken. Voor de kosten hoef je het niet te laten, zeker niet op de markt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 1 mei 2012 Share Geplaatst: 1 mei 2012 Kopen van plantjes kan handig zijn. Maar als je meer dan 2 of 4 stuks van elke soort wilt, zou je denk ik eens moeten kijken op een markt ofzo. Ik schrik me rot van de prijzen van bijv. de Welkoop. 4 plantjes kosten daar evenveel als een zakje zaad, waar je wel 100 plantjes uit kunt zaaien (als je dat eenmaal onder de knie hebt dan he? ) Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
KimenDennis Geplaatst: 1 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 1 mei 2012 Ik heb hier peultjes, chinese boontjes en tomatenplantjes staan. Dus die peultjes kan ik naar buiten doen nu? ze hebben een aantal keer buiten gestaan dus kunnen ze nu de grond in? Wat ik nog heb liggen en graag zou willen zaaien:Pompoen Uchiki KuriRucola Diplotaxis tenuitoliaWortel Daucus carotaMeloen Cantaloup CharentaisWatermeloen Sugar Baby en ik heb een aantal dagen geleden worteltjes buiten in een bak gezet maar die kan ik dus beter proberen nog in de grond te doen, als ik de zaadjes ooit nog terugvind Dus, waar kan ik vinden hoe ik dit allemaal het beste kan zaaien? ik heb 3 van die doosjes met doorzichtig deksel om plantjes in te zetten en ik dacht dat deze goed waren voor de meloenen en pompoen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 1 mei 2012 Share Geplaatst: 1 mei 2012 Ik heb hier peultjes, chinese boontjes en tomatenplantjes staan. Dus die peultjes kan ik naar buiten doen nu? ze hebben een aantal keer buiten gestaan dus kunnen ze nu de grond in?Peultjes hadden in februari al gekund dus ik denk dat als je ze nu buiten uit plant het nog wel moet lukken hoor! Chinese boontjes mogen pas half mei gezaaid worden. Weet niet of dit nog een succes kan gaan worden. De tomatenplanten pas na half mei dus. Of heb je een kas? Wat ik nog heb liggen en graag zou willen zaaien:Pompoen Uchiki Kuri Nu binnen voorzaaien. Pas na half mei naar buiten na afharden! Rucola Diplotaxis tenuitolia Kan je gewoon buiten zaaien, makkelijk iets! Wortel Daucus carota Gelijk op de plaats van bestemming. Ik ken het ras niet, als het een winterpeen is kan je ook nog even wachten Meloen Cantaloup Charentais Ook nu binnen voorzaaien, warmte nodig! Na half mei naar buiten, liefst pas in juni. Als je een kas hebt kan het wel eerder. Watermeloen Sugar Baby Zelfde als de andere meloen. Zonder kas heb je wel een goede zomer nodig om resultaat te krijgen. Hebben echt veel warmte nodig en lekker veel zon. Door de plaats waar de warmteminnende planten komen te staan zou je zeil kunnen neerleggen, kan de grond goed opwarmen. Of wat verteerde stalmest in het plantgat doen nu. Dat gaat broeien waardoor de grond ook warmer wordt! Pompoen wil erg veel voeding dus dat is zeker een aanrader! en ik heb een aantal dagen geleden worteltjes buiten in een bak gezet maar die kan ik dus beter proberen nog in de grond te doen, als ik de zaadjes ooit nog terugvind Ja, verspenen gaat gewoon niet echt. Het loof gaat wel groeien maar de kans op een peen is klein. Of de penen vallen heel klein uit. Dus, waar kan ik vinden hoe ik dit allemaal het beste kan zaaien? ik heb 3 van die doosjes met doorzichtig deksel om plantjes in te zetten en ik dacht dat deze goed waren voor de meloenen en pompoen? Je kan in heel veel soorten bakje zaaien.Meloen en pompoen zijn al vrij snel grote plantjes dus zorg dat ze de ruimte hebben. verhuizen naar een grotere pot kan je het beste doen als er echte blaadjes zijn. De eerste blaadjes, meestal gewoon 2 zien er anders uit, dat zijn de kiemblaadjes. Daarna komen dus de echte blaadjes en als die wat groter zijn kan je ervan uitgaan dat de wortels het redelijk doen en kan je verhuizen naar een ander potje.Ikzelf vind plastic weggooibekertjes heel erg prettig, gaatjes gemaakt onderin en dan staan ze in een plastic zaaibak. Of in een kattenbak van de Action Dus als je plastic doosjes een beetje van formaat zijn, en wat diepte hebben, heel snel een behoorlijke wortel namelijk! Dan zou het kunnen.Niet dicht naast elkaar zetten..als ze gaan kiemen hebben ze ruimte nodig om te groeien en anders groeien de wortels helemaal door elkaar. Ik vind zelf dat je op deze site van Diana heel veel goede informatie kan vinden:http://www.mooiemoestuin.net/zaaien.htm Je kan ook specifiek op gewas een hoop info vinden! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
KimenDennis Geplaatst: 2 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 2 mei 2012 Hoi Rantje, Bedankt voor het uitgebreide antwoord! De worteltjes die ik bedoel zijn bolle parijse worteltjes. De worteltjes en rucola zijn volgens de aanwijzingen op de verpakking gezaaid, alleen is onze grond erg grof dus het was moeilijk om ze ondiep te planten. Ik heb plastic buizen om een tunneltje mee te maken voor de meloenen/pompoenen. Daar ben ik van plan wat dikker doorzichtig zeil overheen te doen en zeil op de grond met daarin dan gaten waar ik de planten in ga zetten. Zou dit kunnen werken? Ik heb de inhoud van het kippenhok (beetje poep en veel zaagsel) ook fijn door de grond gedaan zodat deze een beetje bemest en luchtiger word. Misschien zou ik er nog pokon in kunnen doen of zou dat te veel zijn? De bakjes met deksel zijn niet erg diep, ik heb 2 grote bakken die je aan de schutting ofzo kunt hangen. Kan ik deze anders niet gebruiken en eventueel met bv folie afdekken zodat het goed warm word? Hier in huis staat de verwarming op 16.5 dus erg warm is het niet. Ik vind het dan ook best raar dat de tomatenplant toch zo door geschoten is, maar ik heb hem natuurlijk wel lekker in de zon gezet dus misschien is dat het geweest. De tomaat heb ik over geplant in een andere pot en voorzichtig langs een stokje gebonden omdat hij anders omviel. ik heb hem dieper geplant en toen brak het onderste takje af maar ik heb dus gewoon ook wat zand langs de steel gedaan (tot onder het volgende blad) Hij hangt nog steeds dus ik weet niet of het nog wat word. Zijn er verder nog zaadjes die enorm simpel in gebruik zijn die ik misschien nog kan gaan gebruiken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 2 mei 2012 Share Geplaatst: 2 mei 2012 Denk dat het wel goed komt hoor met je wortels en rucola! Dat laatse is net onkruid, volgens mij kan het niet mis gaan!De wortels hebben vrij lang nodig om te kiemen, dus zie je de eerste 2 weken niets, maak je vooral geen zorgen!!! Over dat kasje kan ik geen goed antwoord geven. Je moet ook goed ventileren, het mag niet heel vochtig worden erin want dan krijg je last van schimmels en vervelende ziekten.Maar er vast iemand anders die dat wel weet! Zeil op de bodem heb ik ook geen ervaring mee, wel heeft Borsalino hier op het forum zijn aardbeien, spinazie enzo op worteldoek staan met gaten erin. Rechtsboven zit ook een zoekfunctie, misschien is er wel iets te vinden ergens op het forum. Ik ben een MMM, een makkelijke moestuin Muts En dat is wel anders dan standaard moestuinieren al blijft er wel veel info in mijn hoofd 'hangen' als ik er over lees. Kippenpoep is vrij scherp dus daar mag je niet te veel van gebruiken.Met zaagsel was er ook iets, geloof dat het met stikstof te maken heeft.Ik gebruik compost dus ook over nmest kan ik je niet heel veel vertellen helaas. Wel weet ik dat kolen, pompoenen en courgette aardig wat voeding lusten. En dat bietjes, radijs enwortelen niet zo van mest houden en het dus niet gaan doen met een rijke bemesting Dat zou best kunnen. maar heb je geen weggooibekers? Paar gaatjes erin en je hebt een mooie eerste start. Of je vraagt gewoon bij tuincentra om potjes.. soms staan ze bij de uitgang heb ik hier gelezen. Kost helemaal niets! Deze planten groeien erg hard, gelijk al na het kiemen, dus een potje van 10 cm zou ook goed zijn! Om het te laten kiemen heb je warme temperaturen nodig, 18 tot 24 graden.Maar als het op de dag in de zon staat wordt het best lekker warm en komt het wel goed als het in de nacht wat koeler is. En het duurt misschien iets langer...maar dat maakt niet uit verder!Alle zaden die een beetje model zonnepit hebben zaai het best op hun kan en het liefst met het scherpe puntje naar benden, daar komt het worteltje uit. Zo voorkom je dat de zaden wegrotten. Maak het ook zeker niet te nat, ze gaan dan rotten ipv. kiemen en dat moet je niet hebben natuurlijk! Wat is simpel...ik heb erg last vann beginnersgeluk en eigenlijk vind ik alles makkelijk Het heeft ook met de grond en natuurlijk het weer te maken. Wat op zandgrond goed gaat mislukt in klei en andersom.Maar volgens mij moet sla goed gaan, maar slakken zijn er ook dol op.Zonnebloemen zijn ook niet moeilijk, maar ook met jonge planten opletten met slakken. Als je een flesje hebt en je snijdt de bodem eruit kan je je plantjes beschermen! Suikermais is volgens mij ook vrij simpel. Pompoen is erg leuk als je behoorlijk wat ruimte hebt en ik denk dat courgettes ook vrij simpel zijn!Dan kan je eind mei bonen zaaien, stokbonen worden hoog, stambonen blijven laag. Je hebt de gekste soorten, zelfs paarse! En als je wat leuke gezellige en eetbare bloemetjes wilt dan is oost Indische Kers leuk, klimmende versie en een lage versie bestaat, goudsbloemen, Cosmea is mooi en ook eetbaar!!! Afrikaantjes werkt tegen aaltjes in de bodem en is gezellig...Kruiden kan je ook nog zaaien. Basilicum is simpel maar je kan ook plantje bij aldi of Lidl kopen en die in de grond zetten hoor! Pfff weer zo'n mega bericht...nou als je vragen hebt, stel ze maar hoor, weet niet of ik nog te volgen ben Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
KimenDennis Geplaatst: 2 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 2 mei 2012 Haha nou ik vind het super dat je zoveel moeite doet om alles te beantwoorden. Ik heb al een aantal kruiden (2 soorten munt, peterselie,bieslook,salie,tijm) in de tuin staan en er komen een paar basilicumzaadjes uit. Ik had zo een kruidenmixje maar van de dille enz komt er gewoon maar 1 sprietje naar boven, net een grassprietje. Ik heb de kruidjes met pads van de aldi gezaaid maar ik denk dat het te koud is geweest in de keuken. Slakjes ben ik inderdaad wel tegengekomen en de minizonnebloempjes staan net in de tuin dus ik zal eens kijken of ik er iets overheen kan zetten. Ja ik heb ook plastic bakjes (bekertjes,grotere bekertjes, potjes, botervlootjes enz) maar ik dacht dat meloen en pompoensoorten meer kruipen ofzo en dat het daarom makkelijker was ze in een bak te zetten. wij hebben maar een klein hofje met veel beton en hebben van de buurman/huurbaas een stukje tuin (met kersenboom) in gebruik mogen nemen om te tuinieren. hij vind het zelf ook wel leuk, hij heeft een kas en veel fruitbomen. Van hem krijg ik sla stekjes en courgettes eind deze of begin volgende week. Hij zegt dat meloenen bijna niet te doen zijn maar koppig als wij zijn willen we dat natuurlijk toch zelf proberen. Ik las trouwens ergens op je site dat je lekkere paksoi had, hoe smaakt dat? Ik ben stiekem veel zaadjes op die site aan het bekijken (ze liggen al in het mandje ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
KimenDennis Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 3 mei 2012 Zo zaadjes zijn besteld en verzonden, ik ben benieuwd De meloenen en pompoenen zijn gezaaid in tuincompost. Ik heb ze fijn op de vensterbank gezet met een folie eroverheen. En nu afwachten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 3 mei 2012 Share Geplaatst: 3 mei 2012 Super! Wat heb je besteld??? Hoe smaakt paksoi...ja geloof dat ik dat niet kan beschrijven hoor.Wij maken er altijd een roerbakje van. Kipje met ui en knoflook fruiten, paprika stukjes erbij en wat kruiden. Peper, kerriepoeder, paprikapeoder, cayenne iets..gewoon beetje van dit en een beetje van dat Oh aj en sojasaus en/of ketjap manis en dan op het laatste de paksoi in grote snippers. Dan wordt het een beetje nattig in de pan en het is heerlijk met rijst Zo'n rauwe witte stengel op en dat heeft ergens in de verte vaag iets weg van radijs...flauwer en sappiger Paksoi valt geloof ik onder de oosterse bladkool groenten Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
KimenDennis Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 3 mei 2012 Bietjes,ijssla,komkommer,lenteui,mini paksoi, verschillende soorten paprika, prei,radijs,stamboon,stengelui, verschillende soorten tomaten en ananaskers veel is volgens mij al te laat met zaaien maar proberen kan natuurlijk altijd Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 3 mei 2012 Share Geplaatst: 3 mei 2012 Toch geen snack komkommer hé ha ha Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 3 mei 2012 Share Geplaatst: 3 mei 2012 Haha das al aardig wat!! De paprika's gaan het echt niet worden, dat duurt zo lang voor het een beetje plant is Het seizoen is al om voor je vruchten gaat krijgen. Maar als je het toch doet zou je hem voor dat het gaat vriezen binnen in de vensterban kunnen zetten, als je hem inleven kan houden heb je het jaar erop een mooie sterke plant met een flinke voorsprong Ananaskers heeft ook wat opstart problemen en gaat dan ineens hard. Ik denk niet dat het wat wordt maar kan je wel binnen laten overwinteren En de rest ben je volgens mij gewoon hartstikke op tijd mee nog!Wel de tomaten gelijk zaaien als je ze binnen hebt hoor, zet de bakje/potjes alvast klaar Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
KimenDennis Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 3 mei 2012 (aangepast) Hahaha nee het zijn de lemon komkommers die leken me wel erg leuk!Ik wacht netjes op jou mooie diva zaadjes er staat al een mooie bak te wachten Haha nou ik ben blij als de bestelde zaadjes morgen hier zouden zijn, ik heb trouwens alleen maar die tuincompost hier, kan ik daar goed in stekken of zal ik snel nog andere grond gaan halen? Bakkies staan in de tuin en hier binnen staan nog botervlootjes, plastic bekertjes en kleine stekkastjes dus ik ben er voor de rest klaar voor. ik heb trouwens ook van die labeldingetjes gehaald. 99 cent voor 50 stuks bij van cranenbroek. Meteen een schepje, bezem, folie, 3 zakken tuincompost, een grote vierkante speciekuip en een handdrietandje gehaald (haha en pritstick) dus dan kan ik misschien morgen als het weer mee zit aan het tunneltje voor de meloenen/pompoenen beginnen. Een oom had trouwens een aantal kallebassen? stekken dus ik heb er snel eentje gereserveerd 3 mei 2012 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 3 mei 2012 Share Geplaatst: 3 mei 2012 Goed bezig!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
KimenDennis Geplaatst: 4 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 4 mei 2012 de zaadjes zijn binnen heb net een boompje in een grote vierkante kuip gezet en ben van plan daar dan ook de sla bij te zetten, dan is het gevuld en hebben we weer een stukje meer moestuin (denkt na over meer bakken ) Ik ga zometeen eens kijken of ik een tunneltje in elkaar geknutseld krijg Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.