DubbelB Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Hallo allemaal, Pas geleden ben ik (opnieuw) begonnen met een moestuintje. Achter het huis heb ik een stukje grond van 6m2 waar ik wat op kan verbouwen. Vroeger (als kleine jongen) ging ik altijd mee met mijn opa naar zijn volkstuintje. Een (in mijn beleving) verschrikkelijk groot perceel waar ik als klein ventje menig uurtje heb doorgebracht. Later heb ik achter het huis van mijn ouders een klein stukje grond gekregen om wat op te verbouwen. Veel verder dan een aantal radijsjes is het toen niet gekomen, haha. Na er eens over nagedacht te hebben en het overlegd te hebben met mijn vriendin besloten om en klein moestuintje aan te leggen. Het is niet groot, maar we zijn dan ook maar met z'n tweeën! Ik heb het gevoel aan de late kant te zijn met mijn tuintje, maar wil er toch wat groenten in gaan zetten. Ik verwacht morgen een aantal zaadjes binnen te krijgen via de post. - Sugarsnax F54 wortelen- Brunswijker Rode ui- Green Arrow stambonen- Pluksla red salad bowl Daarnaast heb ik wat ruimte gereserveerd voor een tomatenplantje. Een stukje grond van ongeveer 40 bij 50 centimeter.Ik weet dat tomaten pas na ijsheiligen geplant mogen worden, maar ik vroeg me af of die 40 bij 50 centimeter ruimte bied om twee plantjes te zetten, of dat er maximaal eentje kan staan. Verder vraag ik me af wat de bedoeling is van zaadjes 'afdekken'. Is dit door er een laagje grond overheen te leggen, of door een soort doek over de zaadjes heen te leggen? Alvast bedankt en tot ziens! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Welkom DubbelB! 40x50 voor tomaten: ligt een beetje aan de soort. Heb je een stamtomaat, dan zou ik 1 aanraden. Is het een struiktomaat, dan passen er best 2 op. Afdekken is (meestal) met zand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Hoi vorig jaar ben ik ook ongeveer om deze tijd gestart, en toch nog best veel oogst gehad, soms [vaak] moest ik wat geduldiger zijn, haalde ik het te vroeg uit. maar gaat al een stuk beter welkom en succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DubbelB Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Bedankt voor de welkome woorden! Ik ben van plan een stamtomaat te zetten. Zal dus beginnen met één plant. Ik heb nu al zin om mijn tuintje uit te breiden, maar wacht hiermee tot in het najaar. Spit ik gelijk alles om en bemest ik. Wat ik me nog wel afvraag. Kan ik de Brunswijker rode ui nog zaaien? Ik lees dat uien toch vooral tot maximaal eind april gezaaid kunnen worden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Hallo en welkom op dit forum. Veel succes met je moestuintje. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Misschien een idee. Je kunt veel groente in potten kweken. Tomaten doen het prima in een pot. Maar ook sla, kruiden, peultjes of andere boontjes gaan goed. Oh, en welkom natuurlijk. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts