Geplaatst: 29 mei 201213 j hoi ernydie bovenste foto zijn wantsen,ik heb ze ook in voor en achtertuin, maaaaaaaaaaarrrrrrrrrr wat voor nut of schade ze doen heb ik nog steeds niet weten te googlen Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 29 mei 201213 j Auteur Aha... wantsen... diegenen die ik normaal zie zijn altijd groen/bruinig van kleur.... Deze waren zo mooi kleurig... maar ook Wants dus.... Heb ook van hen nooit aanwijsbare schade gezien....
Geplaatst: 29 mei 201213 j wantse doen denk niks??????? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 29 mei 201213 j Auteur Geen idee... wat doen ze dan... behalve leuk aanwezig zijn op de blaadjes van diverse plantjes....??? Vreten ze eigenlijk stiekem mijn plantjes op??? 29 mei 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 29 mei 201213 j ik zei...... even fonetisch nu:want ze (wantse!) doen niks! daarom kunnen we er niets over vinden, ik heb trouwens een andere getekende wants hier, zal morgen even 'n foto zoeken op mijn pc.....nu te laat wantse(de schrijfster hier) zit al aan het gerstennat! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 29 mei 201213 j Hieeeeeerrrrr zit geen wwwantszszs maar een hhhheeeellle halve vvvvles roooje wijn,....in eeeen klein geedeeke en die drrrrrrrrrrinkttt nooooiiit nietsss nada niksss zzzzzzzoooveeeull
Geplaatst: 29 mei 201213 j Auteur Hieee haaa... alsof ik nooit niet aangeschoten van die tuin terugkom.... duh.... Proost U allen !!! Laten wij het glas heffen.. van ver noord tot diep zuid.... en alles daartussen... 29 mei 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 29 mei 201213 j jeetje wat een forum!je leert een hoop, je deelt een hoop en dan ook nog wetenschappelijk onderzoek naar de drinkwantse! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 29 mei 201213 j Tja gggggreetje.....vvvvolgenssssss mij zit jij daaaaartussennnnnnnniinn innn llllelllyszstzatddt....ttttusssen nnnnnooord ennn zuiddd hihi....ik ben naar bed....trrrrrusteuhh!
Geplaatst: 29 mei 201213 j ...De zeepkruid-bij..let op de lange zuigsnuit....Ook wel bekend als Wolzwever. Mooie beestjes.
Geplaatst: 4 juni 201213 j had dit al gemeld bij bladluis en fruit, maar vond het hier ook op zijn plek! ik vond net het volgende op google: IVN Pagina - WANTSENwww.ivn.nl/detail_page.phtml?&...wantsen een heel verhaal over de wants en de diverse soorten, een te lang verhaal om hier neer te zetten.dus wie wil weten...... heb er wel deze zin uitgehaald:Maar daarentegen kunnen ze ook van groot nut zijn want zowel Schild- als Roofwantsen eten andere lastige dieren, zoals kevers en bladluizen. Bedwantsen ...( ja die bestaan ook! en dan hebben we het niet over een aardbeienbed! ) Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 4 juni 201213 j Auteur Hmm.... ik mag niet : "De pagina die u opvroeg kon niet gevonden worden of hiervoor bent u niet geauthoriseerd."Je mag de text wel naar me mailen?? Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden naar het reilen en zeilen van den Wants... Enne deze vette kikker (geen insect...) is gisteren bij het grasknippen de dans ontsprongen... sprong net op tijd weg anders had ik er weer 1 tussen mijn scharen gehad... 4 juni 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 4 juni 201213 j http://www.ivn.nl/detail_page.phtml?&[email protected]&password=9999&groups=IVN&banner=8&province=nh®ion=gooi&relevance=ALL&page=Natuur_ABC_insecten_wantsen Edit: zo wel Erny?
Geplaatst: 4 juni 201213 j Auteur Yep, thnx! Gisteren in de bult tegengekomen tijdens het zeven... weer een larve van de neushoornkever, deze is blijkbaar (aan z'n onderlijf te zien) al in een ompopstadium??(Netjes teruggestopt in de bult trouwens...) 4 juni 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 4 juni 201213 j Auteur Omzwervingen van een mooi mini-slakje: Edit: deze fotooz zijn met veel geduld gemaakt door Rene, de eigenaar van het toestel dat ik nu al een paar maanden mag gebruiken. 6 juni 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 4 juni 201213 j mooie foto's erny al vind ik die pop van die kever wel erg goor.....ja dat slakje.........geen idee waarom ik die beestjes zo mooi vind zal wel stukje herkenning zijn: slijm en langzaamaan tempo ik denk dat wij ons straks wel nutsz ologen mogen noemen Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 4 juni 201213 j Wat een prachtige foto's, heel indrukwekkend ! Ik ben niet zo'n beste fotograaf , toch ik denk dat deze afbeeldingen ook wel aardig passen in dit topic De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
Geplaatst: 4 juni 201213 j Getverderrie zijn dat zwarte luizen in? Lupine? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 juni 201213 j Auteur Nou, ik vindt die fotooz van jou en je luizenfarm ook geweldig hoor!! Mooi scherp en lekker ingezoomd. Voor Insectenliefhebbers: ik heb net een geweldige serie ontdekt... Insectia2... (illegaal) te downloaden bijvoorbeeld via: http://eztv.it/ Hier staan een aantal genoemd of gewoon via Pirate Bay waar nog méér afleveringen staan. Afleveringen: Aquatic InsectsEntomology is CatchingInsects at the End of the WorldInsects For SaleLife in a Single TreeLife in the DesertMasqueradeOutlawsScorpionsSymphony of the HexapodsThe Grand AllianceTime TravellersWeavers Island Net zitten genieten van Aquatic Insects... waar we de Wants ook weer tegenkwamen... Ach ja... wat moet je anders met dit weer toch? Lekker binnen insecten kijken dan maar...
Geplaatst: 4 juni 201213 j Getverderrie zijn dat zwarte luizen in? Lupine? Een hele invasie zwarte en groene luizen + mieren en er gaat nog een of ander groen insekt op het zaadboontje van de Brem.Wij noemen deze struikjes Brem, de originele benaming mocht ik even voor je opzoeken en is als het goed is dus: Cytisus scoparius De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.