Geplaatst: 3 juli 201411 j Auteur Práchtig Piroska!!! Heeeeel erg mooi... Vroeger, op vakantie in Italië (Gardameer) zagen we die ook regelmatig.Mocht je een dood exemplaar tegenkomen wil je die dan bewaren? Wants... Leek alsof ie radar op zn rug had want elke keer als ik in de buurt kwam kroop ie gelijk naar de onderkant van het blaadje... En ik heb een wespennest in mn huisje, zoals al eerder gemeld, tussen dak en plafond zitten ze. Gelukkig komen ze, nog, niet binnen...Vorige week ontdekt... en het lijkt vandaag al duidelijk veel drukker...Nu zat er zelfs een rijtje wespen te ventileren en vlogen er al veel meer wespen af en aan.Beetje onduidelijk vanwege het inzoomen, wil toch ook niet te dicht bij klimmen... Hee... mét flits gaat het beter... Tja... en wat nu te doen. Laten verwijderen door de Milieudienst kost ook al snel tussen de 50 en 80 euro schijnt... Zelf doen wordt niet aangeraden.Maar om nou de hele zomer met een zoemend plafond te zitten... En het schijnt dat het nest nóg groter gaat worden de komende maanden... Zal onze imker eens bellen voor advies.
Geplaatst: 3 juli 201411 j Als ge niet echt in de aanvliegroute moet zijn dan zou ik ze laten zitten.Die eten heel veel bladluizen.Misschien een soortement afdakje onder hun ingang maken, dan vliegen ze hoger weg en aan.Zelf ben ik nog nooit door een wesp gestoken, ze weten dat ik hen niets doe hé Maar aangezien gij al met moorddadige gedachten rondloopt Moest ik in hun plaats zijn, GRRRRRRRRR Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 3 juli 201411 j Auteur Het liefst laat ik ze ook zitten, maar... de ingang naar de keuken van de buren zit vlakbij... Heb zelf nog geen last van ze, behalve dat voordurende gezoem dan dus.
Geplaatst: 3 juli 201411 j Práchtig Piroska!!! Heeeeel erg mooi... Vroeger, op vakantie in Italië (Gardameer) zagen we die ook regelmatig.Mocht je een dood exemplaar tegenkomen wil je die dan bewaren? Vond ik nu net een dood exemplaar vandaag tussen mijn (buiten-) afwas! Hij is wat kleiner, kleinere hoorns, vermoedelijk een vrouwtje, ik leg hem in de boekenkast voor je!
Geplaatst: 6 juli 201411 j De kleur is mooi....maar voor sprinkhanen ga ik op de loop De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Geplaatst: 6 juli 201411 j Soms krijg je ook een alien in de tuin Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook
Geplaatst: 6 juli 201411 j Bommel Jan heeft een mooi insecten hotel voor me gemaakt! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 6 juli 201411 j @Geedee: dat is een nimf van een cicade. Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur Mooi!! Gisteren bij de supermarkt staat regelmatig dezelfde Riepe (straatkrant) verkoper... Ik was mn fiets aan het inpakken en hij stond met zn rug naar mij toe... aan het bellen.En ik zag iets op zn rug zitten... Zeg tegen de arme man, die nu klaar was met bellen, dat ie zich niet moest bewegen (in twee talen) want dat er iets op zn rug zit waar ik een foto van wil maken... Neee... níet bewegen!! De man snapt er niets van maar blijft netjes stil staan...En kijk eens wie er op zn rug zat! Nog nooit eerder gezien... prachtige kleuren. Vervolgens voorzichtig van zn rug gehaald, geshowd aan de man die hem ook erg mooi vond en nu begreep wat ik bedoelde. En toen in een schaduwhoekje bij de lichtoranje muur gezet waardoor ie door de schutkleur niet opviel. En op de bloeiende venkel (ja ook die van Willy ) zitten de rode kevertjes weer...
Geplaatst: 8 juli 201411 j ernydat is de avondroodvlinder, die heeft ook zo'n mooie rups Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 juli 201411 j ik zag vanmiddag zo'n rare hele mooie rups:wat zou daar voor vlinder uitkomen?is het geen schatje??? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur Oh Wauw... is dát de vlinder die uit die prachtige rups komt... Cool...
Geplaatst: 11 juli 201411 j Kleine vuurvlinder. http://www.vlindernet.nl/vlindersoort.php?vlinderid=1037 Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 12 juli 201411 j Zweefvliegen, lijken op een bij maar de vleugels staan in rust schuin uit mekaar, een bij vouwt die helemaal toe over het achterlijf. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 12 juli 201411 j Auteur Klopt. En zweefvliegen kunnen stil in de lucht blijven zweven, bijen kunnen dat niet.
Geplaatst: 12 juli 201411 j Dank! Leuk om te weten.@Erny: van de bijen kan de wolbij dat, ws de uitzondering op de regel..
Geplaatst: 18 juli 201411 j Auteur Ojee... dat maakt het dan wel weer lekker verwarrend... Gisteren maar eens in de vlinderstruik van de buurvrouw gaan staan... (makkelijker met foto's maken dan vliegen de vlinders niet gelijk weg als je je camera beweegt).En was nog behoorlijk lastig om ze scherp op de foto te krijgen want ze bewegen de héle tijd!Veel Dagpauwoogjes... En toen.... oooooh... das geen Dagpauwoog... Het is een Atalanta... Maar... die wilde zn vleugeltjes niet echt openen... Eindelijk! Maffe oogjes... Vlindertjes in mn tuin waren dan weer niet te vinden op de Vlinderstruik... En toen zat er opeens een rare tor op mn deurraam... vervolgens op het kozijn... Was met de voelsprieten de randjes aan het verkennen... Maar toen deed ze ook iets met het achterlijf... was ze nou eitjes aan het leggen of is het wat anders... Lijkt erop dat ze een speciale tool aan zn bips heeft om de houtscheurtjes mee te verkennen... Of eet ze nou met dr kont... 18 juli 201411 j aangepast door Gast
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.