Geplaatst: 8 mei 201213 j Spreeuwen nest, musjes nest en mereltjes. Daarmee dachten we het wel gehad te hebben. Maar hé, waarom gaat die duif steeds die vlierbes in en uit? En ja hoor! Zit een redelijk groot nest in met een broedende duif Kan je ze nog op een bepaalde manier het extra naar hun zin maken? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 8 mei 201213 j Zorgen dat de katten er niet bij kunnen. Maar hoe je dit zou moeten doen weet ik niet. Mogelijk iets met gaas beneden rondom de stammen aanbrengen.Verder zelf er zo weinig mogelijk bij komen. met vriendelijke groet, Rubo
Geplaatst: 8 mei 201213 j Auteur Ze zitten denk ik ongeveer 3 á 4 meter hoog en die vlier is vrij dicht.. Denk dat een kat daar niet zo snel in komt > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 13 mei 201213 j Auteur Laatst met dat storm-achtige weer.. De vlierbes inclusief nest bewoog denk steeds van links naar rechts.. maar dan ook echt dat je bijna het idee hebt dat dat nest gelanceerd zou worden En inderdaad, op een bepaald moment waren de 2 duiven beide weg...Maar vandaag zijn ze weer terug > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 13 mei 201213 j Gewoon de duiven hun gangetje laten gaan. 18 dagen ndat het ei is gelegd komen er jonge duiven. Dan duurt het een week of 2 a 4 voordat die uitvliegen
Geplaatst: 14 mei 201213 j Jouw opmerking doet een herinnering bij mij naar boven komen Bors over een van de vele verhalen die mijn vader ooit over 'vroeger' vertelde. Zijn jongensjaren lagen in de jaren twintig van de vorige eeuw en het was toen een 'sport' om duivennesten van wilde duiven , ik neem aan dat het houtduiven waren , voor de jonge duiven in staat waren uit te vliegen in te pakken zodat de jonge duiven niet konden uitvliegen maar wel door de ouders nog konden worden gevoerd. Er zal wel iets van een net daarvoor gebruikt zijn . In ieder geval werden de jonge duiven als ze door hun ouders lekker vet waren gevoerd hun nek omgedraaid om in de braadpan te verdwijnen. Ach ja , het waren toen nu eenmaal andere tijden . -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 14 mei 201213 j Nostalgie he Frans. Mijn grootvader die ving alles om op te eten, zelfs mussen, de mens is 99 jaar geworden. Zelfs de milt van een karper speelde die binnen, brasem met de vele graatjes legde die in het zuur, zo waren de graatjes te vreten. Garnaal en sprot vrat die met haar en huid op.Wat er allemaal niet op zijn menu stond, waterkieken, meerkoet, reiger, hond, kat enz......... Was trouwens ook een notair stroper, zelfs met de lichtbak.
Geplaatst: 15 mei 201213 j Eigen gevangen visjes gaan nog wel eens in de pan...Maar hoe smaakt duif? Lijkt het een beetje op kip
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.