Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Probeer het eens zou ik zeggen. Hij lijkt me niet zo winterhard (als ik hem zo zie), maar je weet het nooit.

edit: hij staat niet in De Tuinplanten Bijbel, en das opzich een slecht teken. De 5000 meest voorkomende tuinplanten staan erin, staat een plant er niet in: dan is hij wel heeeel onbekend.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

ja, daar was ik al bang voor...ach, ik heb ergens gelezen dat je hem ook leuk als patioplant of huiskamerplant kunt gebruiken...

*Frank, ja ik weet het, hij is hier behoorlijk onbekend, maar in California kun je de bessen vrij gemakkelijk krijgen..

nog meer mensen geinteresseerd in de bes?

dan neem ik extra mee...

Geplaatst:

Ik heb hier overlaatst iets over gelezen op een engelse site. Kan het helaas niet meer vinden / goed herinneren. Wat was er ook al weer zo bijzonder aan die bes?

Geplaatst:

als je hem eet smaakt alles daarna zoet. zelfs een citroen kun je dan met een glimlach eten het effect duurt van een kwartier tot 2 uur lang

Geplaatst:

Ik vindt dat ook teveel gedoe en koop ook geen echt goede winterharde planten, ik vindt opzich deze plant wel grappig

dat hij smaak veranderd maar verder zie ik eigenlijk nietzo het bijzondere.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Hoi Eva, leuk dat ik je op dit forum ook tegen kom!

Ik ben ook wel geïnteresseerd in een paar besjes ervan!

tja dennis...er zijn nou eenmaal van die mensen die je nergens kunt ontlopen!

als ik terugkom van de states met de zaden dan meld ik het wel op het forum. dan bied ik de zaden wel even opnieuw aan

voor jou en Aldo neem ik sowieso extra mee!

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb ook van deze miracle berry gehoord. Vorig jaar heeft een vriend van mij vanuit VN een kleine plant voor mij meegenomen. Helaas is hij dood gegaan

Tong

Geplaatst:

ik heb ze ook nog nooit geproefd hoor!

ik zou zeggen, houd het forum in het oog zo rond 27 april...

dan ben ik weer terug en ga ik een aantal zaden verdelen...

Geplaatst:
ik heb ze ook nog nooit geproefd hoor!

ik zou zeggen, houd het forum in het oog zo rond 27 april...

dan ben ik weer terug en ga ik een aantal zaden verdelen...

Bravo

• 10 maanden later ...
Geplaatst:

Eva is nooit meer terug gekomen uit Amerika?

Ik heb een paar weken geleden 25 synsepalum zaden gezaaid, inmiddels zo'n 20 plantjes staan. Was eigenlijk van plan om een plant of een paar plantjes aan te schaffen omdat het van die trage groeiers zijn, maar al die prijzen zijn mij toch iets te gortig. Nam ook aan dat de zaden erg moeilijk zouden kiemen, maar dat valt alleszins mee. Als ze maar vers zijn en vochtig worden gehouden dan willen ze wel. Het zijn volgens mij ook niet van die hele moeilijke plantjes, vergeet steeds dat ze zuurminnende plantjes zijn en geef ze gewoon kraanwater mee, maar tot nu toe lijken ze er geen last van te hebben. Ze staan dan ook wel in een 50/50 mix van turf en potgrond, maar ik heb ook andere zuurminnende plantjes die daar absoluut niet tegen zouden kunnen.

Hoop dat ik binnen 3 jaar de eerste bessen kan proberen.

Geplaatst:

Eva is helaas nooit gegaan...

ik was de bes nog niet vergeten maar ik heb nog geen moeite gedaan om ze op een andere manier te krijgen.

waar heb jij ze vandaan?

Geplaatst:

Oh haha.

Ik heb ze bij kadasgarden gekocht, 2,50$ voor 10 zaden. Kreeg nog een paar freebies erbij ook, hele aardige mensen daar. Weet alleen niet of ze nu ook nog in seizoen zijn, volgens mij moet je snel zijn als je ze komende weken nog wilt hebben. Anders is het een paar maanden wachten ofzo, ze bloeien meerdere keren per jaar dacht ik.

http://www.kadasgarden.com/index.html

Geplaatst:

ik lees dat ze tot maart te koop zijn.

fijn om te weten dat ze dan vers van de struik komen want ik wist dat

zo de beste manier is om kiemkrachtige zaden te krijgen.

maar helemaal uit Taiwan? hoe lang duurt het verzenden dan eigenlijk?

Geplaatst:

1-2 weken? Ze wikkelen de zaden in vochtig sphagnum in een gripzak tijdens transport tegen het uitdrogen. Paar zaden waren er wat tussen uitgeglipt en die hadden een ietwat grijzig tintje, maar het merendeel is gewoon kiemkrachtig.

Geplaatst:

Heb je daar nog meer leuke zaden gekocht ?

Ale je van miraclebes plantjes overhoud wil ik wel paar overnemen

Players only love you when they're playing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...