Eva Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Wie kent hier de miracle berry? (wonderbes)http://en.wikipedia.org/wiki/Synsepalum_dulcificum ik ga in April twee weken naar California, en de bedoeling is om stekken of zaden van deze struik mee te nemen... ik vrees alleen dat hij nooit op de tuin kan... Quote
Frank Houweling Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Probeer het eens zou ik zeggen. Hij lijkt me niet zo winterhard (als ik hem zo zie), maar je weet het nooit. edit: hij staat niet in De Tuinplanten Bijbel, en das opzich een slecht teken. De 5000 meest voorkomende tuinplanten staan erin, staat een plant er niet in: dan is hij wel heeeel onbekend. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
hansm Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Niet echt goed winterhard bij -3 gaat de plant al dood. http://www.fruitlovers.com/seedlistforeign.html Quote Players only love you when they're playing.
Eva Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 ja, daar was ik al bang voor...ach, ik heb ergens gelezen dat je hem ook leuk als patioplant of huiskamerplant kunt gebruiken... *Frank, ja ik weet het, hij is hier behoorlijk onbekend, maar in California kun je de bessen vrij gemakkelijk krijgen.. nog meer mensen geinteresseerd in de bes?dan neem ik extra mee... Quote
Jorg Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Ik heb hier overlaatst iets over gelezen op een engelse site. Kan het helaas niet meer vinden / goed herinneren. Wat was er ook al weer zo bijzonder aan die bes? Quote
Eva Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 als je hem eet smaakt alles daarna zoet. zelfs een citroen kun je dan met een glimlach eten het effect duurt van een kwartier tot 2 uur lang Quote
aardbeijim Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Ja ik weet het.Die informatie krijg je als je het in nederlands instelt. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Wat kosten een paar zaden? Ben erg geïnteresseerd. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Dennis29 Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Hoi Eva, leuk dat ik je op dit forum ook tegen kom!Ik ben ook wel geïnteresseerd in een paar besjes ervan! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Dat klinkt zeer magisch. Maar dat hij buiten niet overleefd in deze winters, is voor mij wel echt een nadeel. Ik wil niet NOG een plant die naar binnen moet. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Ik vindt dat ook teveel gedoe en koop ook geen echt goede winterharde planten, ik vindt opzich deze plant wel grappigdat hij smaak veranderd maar verder zie ik eigenlijk nietzo het bijzondere. Quote Players only love you when they're playing.
Eva Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 Hoi Eva, leuk dat ik je op dit forum ook tegen kom!Ik ben ook wel geïnteresseerd in een paar besjes ervan! tja dennis...er zijn nou eenmaal van die mensen die je nergens kunt ontlopen! als ik terugkom van de states met de zaden dan meld ik het wel op het forum. dan bied ik de zaden wel even opnieuw aan voor jou en Aldo neem ik sowieso extra mee! Quote
tong Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Ik heb ook van deze miracle berry gehoord. Vorig jaar heeft een vriend van mij vanuit VN een kleine plant voor mij meegenomen. Helaas is hij dood gegaan Tong Quote
tong Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 dus geen bessen geproefd?helaas niet, maar ik wil die best wel proeven Quote
Eva Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Geplaatst: 28 februari 2011 ik heb ze ook nog nooit geproefd hoor! ik zou zeggen, houd het forum in het oog zo rond 27 april...dan ben ik weer terug en ga ik een aantal zaden verdelen... Quote
tong Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 ik heb ze ook nog nooit geproefd hoor! ik zou zeggen, houd het forum in het oog zo rond 27 april...dan ben ik weer terug en ga ik een aantal zaden verdelen... Bravo Quote
dennislp Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 ik heb ze ook nog nooit geproefd hoor! ik zou zeggen, houd het forum in het oog zo rond 27 april...dan ben ik weer terug en ga ik een aantal zaden verdelen... Spannnneennddddddd Veel plezier in de states he Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
H.E. Pennypacker Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Eva is nooit meer terug gekomen uit Amerika? Ik heb een paar weken geleden 25 synsepalum zaden gezaaid, inmiddels zo'n 20 plantjes staan. Was eigenlijk van plan om een plant of een paar plantjes aan te schaffen omdat het van die trage groeiers zijn, maar al die prijzen zijn mij toch iets te gortig. Nam ook aan dat de zaden erg moeilijk zouden kiemen, maar dat valt alleszins mee. Als ze maar vers zijn en vochtig worden gehouden dan willen ze wel. Het zijn volgens mij ook niet van die hele moeilijke plantjes, vergeet steeds dat ze zuurminnende plantjes zijn en geef ze gewoon kraanwater mee, maar tot nu toe lijken ze er geen last van te hebben. Ze staan dan ook wel in een 50/50 mix van turf en potgrond, maar ik heb ook andere zuurminnende plantjes die daar absoluut niet tegen zouden kunnen. Hoop dat ik binnen 3 jaar de eerste bessen kan proberen. Quote
Eva Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Geplaatst: 18 januari 2012 Eva is helaas nooit gegaan...ik was de bes nog niet vergeten maar ik heb nog geen moeite gedaan om ze op een andere manier te krijgen. waar heb jij ze vandaan? Quote
H.E. Pennypacker Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Oh haha. Ik heb ze bij kadasgarden gekocht, 2,50$ voor 10 zaden. Kreeg nog een paar freebies erbij ook, hele aardige mensen daar. Weet alleen niet of ze nu ook nog in seizoen zijn, volgens mij moet je snel zijn als je ze komende weken nog wilt hebben. Anders is het een paar maanden wachten ofzo, ze bloeien meerdere keren per jaar dacht ik. http://www.kadasgarden.com/index.html Quote
Eva Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Geplaatst: 18 januari 2012 ik lees dat ze tot maart te koop zijn.fijn om te weten dat ze dan vers van de struik komen want ik wist datzo de beste manier is om kiemkrachtige zaden te krijgen.maar helemaal uit Taiwan? hoe lang duurt het verzenden dan eigenlijk? Quote
H.E. Pennypacker Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 1-2 weken? Ze wikkelen de zaden in vochtig sphagnum in een gripzak tijdens transport tegen het uitdrogen. Paar zaden waren er wat tussen uitgeglipt en die hadden een ietwat grijzig tintje, maar het merendeel is gewoon kiemkrachtig. Quote
hansm Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Heb je daar nog meer leuke zaden gekocht ?Ale je van miraclebes plantjes overhoud wil ik wel paar overnemen Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Ik houdt me ook aanbevolen...moestuindag???? ruilen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.