Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gele kiwi (rassen, tips en advies over gele kiwi)

Featured Replies

Geplaatst:

IMG_2129.jpeg

Geplaatst:

Probeer

IMG_2129.jpeg

Geplaatst:

Probeer

IMG_2134.jpeg

Geplaatst:

Mooie foto's van mooie planten, @JR.S !

En welkom op het Moestuinforum. Je mag ook meerdere foto's in één bericht zetten, hoor. Dat gaat denk ik net zo gemakkelijk en snel als al die losse berichten.

Geplaatst:

Ok wist ik nog niet dank je .

Groetjes van Jan

Geplaatst:

Heb nu ook stekken gemaakt om te proberen ? (Slecht gevoel over dat dat niet lukt) Ga ook om takken met zwart plastic met aarde erin afleggers maken

Geplaatst:

Wat leuk dat je ze zelf gezaaid hebt en al vruchten kunt oogsten.

Hopelijk zit er een bijzonder goede tussen.

De gele kiwi Sorelli zou erg vroeg bloeien en heeft daarvoor een vroeg bloeiende man nodig. Heb jij soms zo`n man aangetroffen?

Geplaatst:

Ja heb ik heb er 5 in pot . Klop de gele kiwi bloeit bijna maand eerder dan de groene . Deze planten hebben bloesem gehad . Poten zijn 30 liter per stuk weet alleen niet of hoe ik contact met je krijg ga geen tel nr of mail adres openbaar geven ik kom uit zaanstadimage.jpg

Geplaatst:

Ik heb zelf geen Kiwi maar zie vaak de vraag voorbij komen van een geschikte bestuiver voor Sorelli.

Als je iemand prive wil berichten dan kan dat via:

Op de naam van de persoon klikken

Dan bericht aanmaken.

Geplaatst:

Maar ik hoop voor je dat je een gele vrouwtjes kiwi hebt gekocht omdat ik zelf ook veel vrouwelijke soorten heb gekocht die na 5 jaar lang wachten allemaal mannetjes bleken te zijn 😭.

De verkoper (fruitbomen.net) zij sorry mocht ook gratis planten kiezen maar teleurstelling was te groot . Tot mijn spijt verkoopt hij die troep nog . Vandaar dat ik zelf ben gaan zaaien groene , gele , Kens Red en Jumbo heb nu wel vrouwtjes .ben nog opzoek naar die nieuwe Redruby kiwi’s om te zaaien

Geplaatst:

Dank je Roland voor hulp heb bericht gestuurd naar hem

Geplaatst:

Nog een foto van beste paard van stal deze gele kiwi groeit het best van de twee

IMG_2147.jpeg

• 3 weken later...
Geplaatst:
Op 14-6-2025 om 20:50, JR.S zei:

Ja heb ik heb er 5 in pot . Klop de gele kiwi bloeit bijna maand eerder dan de groene . Deze planten hebben bloesem gehad . Poten zijn 30 liter per stuk weet alleen niet of hoe ik contact met je krijg ga geen tel nr of mail adres openbaar geven ik kom uit zaanstadimage.jpg

Wow wat super.

Ik woon niet heel ver van je vandaan.. wil ook graag kiwi's planten. Als jij een man en vrouw voor me hebt zou ik ook wel graag een setje willen aanplanten. Uiteraard tegen betaling

Maar je zegt in pot.. heb je geen kiwi's in de volle grond staan? Of zet je ze in de winter in de kas dan?

aangepast door Fruittuin17

Geplaatst:

Voor een vrouwtjes gele kiwi moet je wel geduld hebben dat ik zeker weet wat het is . Volgend jaar gaan er weer nieuwe in bloei dan weet ik meer . Gele kiwi’s hoeven niet in een kas te overwinteren zijn winterhard . Heb ook stekken gemaakt maar de helft is al mislukt .alleen takken afleggen om te stekken lukt maar dat is ook nog langdurig proces .

Geplaatst:

Heb ook de rubyred kiwi gevonden zaden liggen nu in de koelkast ga ze eind augustus planten

Geplaatst:

Zo zien de gele kiwi’s er nu uit . Gele kiwi vindt hittegolfen ook niet leuk heeft cosmetische schade aan de oude bladeren de kiwi’s groeien wel ok en de nieuwe uilopers

IMG_2175.jpeg

IMG_2177.jpeg

IMG_2176.jpeg

Geplaatst:

Rubyred kiwi

IMG_2172.jpeg

IMG_2173.jpeg

Geplaatst:
25 minuten geleden, JR.S zei:

Voor een vrouwtjes gele kiwi moet je wel geduld hebben dat ik zeker weet wat het is . Volgend jaar gaan er weer nieuwe in bloei dan weet ik meer . Gele kiwi’s hoeven niet in een kas te overwinteren zijn winterhard . Heb ook stekken gemaakt maar de helft is al mislukt .alleen takken afleggen om te stekken lukt maar dat is ook nog langdurig proces .

Als je goed gewortelde afleggers hebt van de combi die bij jou succes heeft, heb ik zeker interesse

Ah ik zie dat je een pb hebt gestuurd

aangepast door Fruittuin17

Geplaatst:

Ok ga aan de slag voor je maar je moet echt geduld hebben dan

Geplaatst:

Ik heb eindeloos geduld. Als iets me niet bevalt kijk ik er gewoon niet meer naar, tot het me wel bevalt 🤣 de tuin loopt niet weg

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Eindelijk na lang wachten worden ze rijp aan de plant

IMG_2483.jpeg

IMG_2478.jpeg

IMG_2481.jpeg

Geplaatst:

Echt respect. Zo zelf gezaaid

Geplaatst:

Wauw, wat een gaaf topic. Ik ben me hier ook in aan het verdiepen sinds de Nieuw-Zeelandse regering heeft aangegeven dat vanaf nu alle kiwi’s/zespri’s genetisch gemanipuleerd kunnen/zullen zijn. Ook de biologische. Ze noemen het anders, maar het komt wel daarop neer. Ik overweeg om mijn eigen kiwi’s te gaan kweken, om die reden, de gele doen het volgens mij beter in ons klimaat?

Wat zien ze er prachtig uit, @JR.S !

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Oh joh heb je daar een bron van?

Ik heb in de omgeving van Lelystad een zeer succesvolle Hayward gezien, en in België een zeer succesvolle Jenny. Op die laatste plek hadden ze ook een Hayward maar zij verkozen Jenny. Wel een man bij zetten!

Ik denk dat het een kwestie van proberen is. Het hangt ook wel samen met de standplaats, grondsoort etc. Uiteindelijk bepaalt de plant wat ie ervan vindt. Maar het kan zeker in Nederland.

Fruitlent heeft ook een mooie website voor info

Geplaatst:

Ben bezig te vermeerderen maar gaat lastig heb 5 marcotteringen gemaakt als laatste x proberen zomerstekken lukt niet heb nog 18 zaai planten in 50 liter poten staan die gaan volgend jaar zeker in bloei dan heb ik wel wat over . Want als me twee gele kiwi planten overleven groeien ze me hele tuin vol .

IMG_2208.jpeg

IMG_2207.jpeg

IMG_2205.jpeg

IMG_2204.jpeg

IMG_2202.jpeg

IMG_2206.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.