Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

onervaren maar wel leergierig


Melanina

Aanbevolen berichten

Ik zal me even voorstellen ik ben Melanie 33 jaar oud en heb een dochter van 2 .

 

Door mijn onzekerheid nooit echt zaadjes geplant maar altijd planten.

Hier groeien een bessoort ( ff de naam vergeten)

Een blauwe druif en een kiwi deze 2 waren geplant door de vorige bewoners en ondertussen hebben wij er van genoten.

Verder plantjes van de komkommer gehad ( die doen het hier dus niet)

Tomaten die doen het mega goed steeds.

 

Maar nu wou ik wel eens wat anders dus had ik bij de action een kweekbakje gehaald en daar zaadjes gehaald en nu komen er na 5 dagen ong al kleine stengeltjes van de bloemen door ook zitten er tomaatjes en aardbeitjes in.

 

Vandaag paprika en een kruid ( naam ff ontschoten staat op het kaartje) ook erbij

 

En in 2 bloempotten staan ook kruiden .

 

Nu wil ik me dus echt in gaan lezen en echt ook gaan beginnen aan een moes/kruiden tuintje.

 

Moet alleen wel met de tijd goede bakken hebben voor de wat grotere soorten.

 

Hebben jullie vragen stel ze gerust.

En ik hoop hier veel te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ja had gelijk zin dus heb net op hoop van goede zegen wortels gezaaid.

En gewoon uit nieuwschierigheid wat sla binnen op kweek gezet en in een kistje buiten gewoon om naar het verschil te kijken.

Vanavond ga ik ff langs de praxis nog wat zaden halen want ik heb van me vriend zijn werk nog wat plantenbakjes gevonden. Dus ik kan wat op kweek zetten en gewoon buiten in bloembakken.

Alleen groente wat in rijtjes gezaaid moet worden moet dus echt in de tuin zelf en heb een hele ruimte voor mezelf op geisd

Daar wil ik wanneer het kan dan ook knoflook ui en framboos in hebben.

Mocht ik het niet vergeten Handig zou een App zijn dat je in kan voeren wat je allemaal wilt eten door het jaar en dat je dan een waarschuwing krijgt vergeet nu niet dit en dit te zaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en welkom op dit forum. Het ligt er aan welke slasoort je hebt wat betreft het zaaien. De ene kan al in februari, een ander pas veel later. Gewoon het zakje volgen is denk ik het verstandigst als je een beginner bent. Het zal er niet voor niets op staan. Succes!

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de plant die binnen stond bij het keukenraam heeft toen wel 1 a 2 vruchten gegeven.

 

Pffffff eigenlijk is dit niets voor mij hoor je moet mega gedult hebben en dat is iets wat ik niet heb hahahahaha.

Zit de zaadjes bijna open te kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...