Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Caviaatjes en kippetjes??


Melanina

Aanbevolen berichten

Ik las ergens dat konijnen bij kippen konden .

Nou was mijn vraag kunnen caviaatjes ook bij kippen en zoja wat voor hok is dan geschikt???

Het lijkt me leuk om kippetjes te hebben.

Ik moet wel een ras hebben wat niet kan vliegen ivm rijtjes huis.

Ze mogen evt wel los scharrelen jaag ze gewoon steeds uit onze bezaaide tuintje weg en maak een gedeelte waar ze wel hun gang in mogen gaan.

 

En kan je kippen makkelijk kwijt die uitgelegd zijn, want ik vegatarisch en eet dus echt geen kip me vriend wel maar om ze nou te slachten nee dank je.

En waar kan je het beste kippen kopen???

 

Ik zoek dus lekker veel info.

Het mogen ook kuikentjes zijn hoor die hier opgroeien lijkt me ook erg gezellig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stikt van de kippen op Marktplaats, dus je kunt er vast wat vinden bij jou in de buurt.

Of ze bij cavia's kunnen weet ik niet, maar ik zou niet weten waarom niet. Misschien dat de kippen dan wel hun ei moeten leggen op een verhoging (of een uitbouwtje waar ze voor over een verhoging moeten springen).

Zijdehoenders (kriel, of groot) kunnen niet vliegen, maar ik weet niet wat je voor een omheining hebt om je tuin? Als dat hoger is dan een meter, dan komen leuke kipjes zoals wyandottes of orpingtons er ook niet overheen hoor.

 

Het duurt echt wel even voordat een kipje is uitgelegd, ze kunnen ook oud worden. Niet zoals de kippen uit de industrie die 1 jaar 360 eieren leggen en dan dood neervallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hoeven ook niet elke dag een ei te leggen hoor zou het leuk vinden als ze 1 a 2 keer per week zouden leggen.

Wij hebben een tuinschutting die denk ik zelfs 2 meter bijna is want hij is hoger dan dat ik ben 1,65 maar ik wil niet dat onze buren hinder gaan hebben natuurlijk.

En ze moeten snachts wel in een hok aangezien wij een zelf een kater hebben en de buurtpoezen beste maatjes met die goedzak zijn. Dus er zijn altijd wel katten in de buurt te vinden.

 

Oke als caafjes samen gaan dan ga ik op zoek naar een geschikt hok.

 

Iig alvast bedank voor de informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor info over kippen ben ik dol op het kippenforum , daar vind je echt heel veel info!

 

Ik heb twee krielkipjes (baardkrielen), die leggen redelijk goed, vorig jaar (eerste jaar) hadden we zo'n 13 eitjes per week (let wel, kriel eitjes), dit jaar (tweede jaar) hebben we zo'n 8 per week. De hoeveelheid eieren die ze leggen neemt ieder jaar af, maar kipjes kunnen aardig oud worden, dus bezint eer ge begint! Als je de ruimte hebt, kun je ook ieder jaar, of iedere twee jaar één of twee nieuwe hennetjes kopen, dan rouleer je zeg maar met de leeftijden, en heb je altijd verse eitjes!

 

Er zijn rassen die erop gekweekt zijn veel te leggen, of die juist vaak broeds zijn. Kijk op MP wel uit dat je geen zieke kippen koopt, of kuikens waarvan je niet zeker weet of het dames of heren zijn... (je zou niet de eerste zijn met drie hanenkuikens...)

 

Cavia's erbij lijkt me geen probleem. En als de kippen overdag vrij door de tuin kunnen, maakt het ook qua hok niet zo veel uit. Voor de kippen is dan een goed nachthok met legnestjes en stok vooral belangrijk.

 

Succes met de raskeuze!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het wel een probleem verschillende huisdieren bij elkaar, ten eerste ivm ziektes maar meer omdat een kip en cavia totaal andere levensbehoefte hebben, niks met elkaar delen of plezier aan elkaar beleven.

Verder denk ik dat de ruimte flink groot moet zijn, en als dat toch al veel plek in neemt waarom zou je dan geen twee verblijven maken ?

Ieder dier hun eigen verblijf wat aangepast is aan hun eigen behoefte lijkt mij het fijnst voor een dier.

Het bij elkaar stoppen van verschillende dieren heeft ook iets verzamel achtigs als je geen ruimte hebt kun je denk ik beter geen ander soort dier erbij nemen, maarja zo denk ik erover zou nooit verschillende diersoorten in 1 hok stoppen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met hans eens. Daarnaast zit er nogal een verschil tussen een konijn en een cavia. Cavia's verdedigen zich moeilijker en zijn minder sterk. Ik zou die persoonlijk niet bij dieren met scherpe snavels zetten, doe je ze geen plezier mee tenzij ze echt enorm de ruimte hebben.

Daarnaast is het misschien handig om je verder in te lezen in het houden van kippen. Het "weg doen" van een uitgelegde kip omdat je vegetariër bent vind ik overigens nogal dubbel. Dan wordt ie namelijk alsnog geslacht. Hou de kip dan totdat ie dood gaat en accepteer dat ie niet meer legt.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weinig verstand van het houden van cavia's en het houden van kippen, maar één ding is wel zeker: ik zou ze nooit samen in een hok doen. Net wat Hans ook zegt, ze hebben niks aan elkaar dus waarom bij elkaar? Cavia's zijn graag samen, kippen ook, maar samen met elkaar lijkt me niet handig. Net als konijnen bij kippen, konijnen zijn ook graag samen maar ook die hebben niks aan kippen. Kippen hebben scherpe snavels en scherpe klauwen, waarmee ze cavia's en konijnen flink kunnen verwonden. Ook qua voeding hebben ze andere behoeften.

 

Ik raad je aan om meerdere kipjes bij elkaar te houden of bijvoorbeeld twee cavia's of konijnen, per soort in een apart hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...