Lia56 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari Wat heb ik genoten van de zadendoos. Hoop volgend jaar weer van de partij te zijn. Inderdaad lijkt t mij ook veel tijd schelen voor Flup. Is voor een ieder ook makkelijk te bewerken. Op naar de volgende 😄👍 2 Quote
Flup Geplaatst: 25 januari Auteur Geplaatst: 25 januari Het scheelt inderdaad veel tijd voor mij, maar de aanzet (en het oorspronkelijke idee) komt toch echt van Tanja65. Zij heeft de opzet gemaakt en ik heb, wegens tijdgebrek die niet afgemaakt. Haar idee scheelt veel werk en maakt het voor iedere deelnemer ook makkelijker. Want nu weet bijvoorbeeld iedere deelnemer straks aan wie die zijn vragen moet stellen over bepaald zaadgoed. Kortom, ere wie ere toekomt. Ben zelf ook superbenieuwd wat er nu allemaal in de doos zit en zal ook een overzicht maken, zodra de doos hier is beland. Op naar een mooi moestuinseizoen! 7 Quote
Tanja65 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari Samenwerking 😉. 3 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Goudsbloempje2 Geplaatst: 29 januari Geplaatst: 29 januari De doos is weer onderweg naar @Flup Heel erg bedankt voor iedereen die zaadjes heeft aangeleverd en extra dank voor Flup voor het organiseren! 6 Quote
Lia56 Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari Overal komt helaas een eind aan. Nu deze zadendoos. Op naar volgend jaar, ben er altijd zo nieuwsgierig naar. Dank je wel Flup! voor weer een hele mooie verzameling 👍 4 Quote
Flup Geplaatst: 1 februari Auteur Geplaatst: 1 februari De doos is weer bij mij aangekomen. Dank jullie wel voor de deelname, zonder jullie zou het nooit zo'n succes zijn geworden. 👍 Ik ga de komende dagen heerlijk genieten en dan nog tussendoor een overzicht maken van de inhoud. Die post ik hier weer. En dan nog geduld tot het najaar, dan kan die weer op reis. 4 4 Quote
Flup Geplaatst: 2 februari Auteur Geplaatst: 2 februari (aangepast) Nogmaals dank aan alle deelnemers! De doos is nu zoveel anders en meer volgroeid dan in het begin. Dat is ontzettend mooi om te zien. Heb ondertussen een overzicht gemaakt van de inhoud. Heb veel zaadgoed (houdbaar tot 7-2025 en eerder) eruitgehaald. En nu de inhoud: Kolen & Brassica Bloemkool Neckarperle Boerenkool Red Russian Broccoli Calabrese Broccoli Calinaro Palmkool Nero di Toscane Radijs French Breakfast Rodekool Granat Slangenradijs Overig Mais Golden Bantam Pompoen, Kalebas, Meloen, Augurk, Komkommer Augurk Liefje Courgette Nero di Milano Meloen Anguria Crimson Sweet Meloen honing Meloen Petit Yellow Meloen Sugar Baby Meloen Sugar Baby (groot) Meloen Sugar Baby (klein) Olijfkomkommer Pompoen Hokkaido Pompoen Hokkaido (Red Kuri) Pompoen Rouge Vif d’Etampes Pompoen Uchiki Kuri Sierkalebas fles Sierkalebas Pukkel Wortel & Knolgroenten Biet Egyptische Platronde Herfstraap Goldana Herfstraap Goldana Knolvenkel Knolvenkel Romanesco Pastinaak Tender & True Raapsteel Namenia Ramenas Ronde Zwarte Winter Winterwortel Flakkee 2 Wortel Amsterdamse Bak Wortel Parijse Markt Bonen Bospinda Amphicarpa Bracteata Capucijner Blauwschokkers Friese Woudboon Mung Beans tauge Pronkboon Pronkboon Pronkboon Emergo Pronkboon Rood Sojaboon Edamame Sperzieboon Rinox Stamboom uit Roemenie Stokboon Feuerbohne Stokboon Lila (oude soort uit O’rijk) Stokboon Mocca with Cherry Stokslaboon Neckargold Tuinbonen Leidse Hangers Tuinboon Aqua Dulce Eetbare Kruiden Koriander Sumak Koriander Bladgroente Andijvie No. 5 Bladmosterd Purple Frills Bloedzuring Kardoen Klimspinazie Rood Nieuwzeelandse spinazie Pluksla Amerikaanse Bruine Radicchio Rucola eenjarig Sla Green Salad Bowl Snijbiet Groene Gewone Spinazie Mahabar Spionazie Amsterdams Reuzenblad Stengelsla Stengelsla Celtuce Turkse Spinazie Ricchio America Winterkers / Barbarakruid Winterpostelein Groenbemester Blauwe Lupine Gerst Phacelia Kruiden en medicinale Bloemen en planten Agastache Foeniculum Ashwagandha Basilicummix Bieslook Bladselderij Boerenwormkruid Bostabak Calendula Calendula Officinalis Nova Chinese Knoflook Citroenmelisse Dille Dille Engelwortel wit Gekroonde Ganzenbloem / Tongho Goudsbloem Grote Kaardenbol Heemst Kamille Kamille Kaneelbasilicum Komkommerkruid / Borage Komkommerkruid / Borage Koningskaars Koriander Koriander Maggikruid / Lavas Malva / Groot Kaasjeskruid Mexikaanse Koriander Moederkruid Perilla Frutescens Roodbladig Prikneus Tulsi (Heilige Basilicum) Verbena Officinalis Tomaten Adelaide Festival Ananas Bleu Ananas Noiree Andine Antho Weiss Aretxrlaleta Auroral Earl of Edgecombe Azoychka Aztek Barry’s Crazy Cherry Barry’s Crazy Cherry Black Cherry Black Zebra Blondkopfchen Blue Beauty Cherokee Lime Stripe Cherry Cascade Chocolate Cherry Coeur de Boeuf geel Colgar Coral Queen Coral Queen Coulles Tozzeau Cuore Antico Acqui Terma Datterino De Berao Dwarf Beryl Beauty Dwarf Orange Cherry Variegated Gelbe Kirschen Gelbe Wildtomate German Red Strawberry Goldita Green Grape Hartton Hilbilly Flame Hundreds of Thousands Ildi Koemato Kozula 13G Ladybird Marmande Matina Moonlight Mile Niagara Oude soort uit Oostenrijk Oxheart P20 x Beauty King Peace Vine Cherry Philamina Kerstomaat Pink Champagne Primary Colour Prinz Jerney Prox Beauty King Quadro Phytres Queen of the Night Russian Orange Ruthje Santa Ana Silbertanne Sunviva Terracotta Tigerella Tomatillo Physalis Ixocarpa Tomberry Voljusko’s Heart Yellow Pearshaped Peper Adjuna Adyuma (rood) Aji Amarillo Aji Fantasy Aji Lemon Drop Aji Mango Big Bomb Blended Lemon Blended Lemon Blue Mulata Brazilian Starfish Butter Cookie Cabaca Peach Cabaca Peach Carolina Reaper Semistrang Caroline Reaper Red Cayenne Chile de Arbol Chile Gua Jillo Chile Nora Chili Chilhuacle Nero Chinese 5 Colour Dulce de Espagna Early Jalapeno Ethiopian Brown Ethiopian Brown Fresno Gele Stierenhoorn Glockenpaprika (= peper) Inca Drop Jalapeno Black Magic Jalapeno Family Market Kardoula Lemon Drop Lemon Drop Madame Jeanette Madame Jeanette Madame Jeanette Malawi Peppadew Mango Stumpy Mango Stumpy Maries Annuum Numex Conquistador Numex Suave Pepadew Petit Marseillais Pink Tiger Piquilo Piri Piri Psychedelic Back Pearl Purple Jalapeno Purple Peach Rawit Rocoto Yellow Grande Schwarze Pepperoni Scotch Bonnet Freeport Orange Shisito Shisito Slowburn Sugar Rush Peach Sugar Rush Stripey Szechuan peper Topak Biber Turkish Flower Biber Turkse Kil Biber Verrassingsmix Witte, bolvormige kleine peper Zebrange gestreept Zebrange rood Paprika Golden Marconi Petite Marseille Piquillo Popti Snackpaprika rood Sweet Banana Yellow Monster Bloemen Agapanthus paars Agapanthus wit Ageratum Honstoniamur Akelei dubbel Ruby Port Akkerscherm wit Anisodontea Capensis Blauwe Kruisdistel Bostabak Callistemon Comboynensis Canna rood Chrysanto grof / breedbladig Consolida Ajacis Blue Spire Coreopsis Digitalis Lutea Digitalis Peach Echinacea Cheyenne Spirit Echinacea geel – wit Echinacea Purpurea groot Engels gras Hanenkam Helenium The Bishop Hertshooi / Hypericum Hosta bont Impatiens Balsemina Camellia Pink Blush Ipomoea Juffertje in ‘t Groen Kaapse Zonnedauw Karthuizer Anjer Karthuizer Anjer Kattensnor Kegelsilene Kivietsbloem Klaproos Koekruid Kokardebloem Gaillardia Lathyrus Lavatera wit Lavendel paars Lavendel wit Leeuwenstaart Ligularia Dendata Lupine gemengd Lupine Roze Mexikaanse Zonnenbloem Mirabilis Limelight Miscanthus Sinensis Adagio Petunia Exserta Phacelia Phlomis Russeliana Prikneus wit Primula Veris Primula Veris Ricinus Communis Jims Favourite Rudbeckia Hirta Cherry Brandy Salvia Nemorrosa Caradonna Scharnierbloem wit Silena Armeria Silene Friwaldskyana Turkse Reuzenklaproos Veldsalie Verbena Zilversalie Zinnia Zinnia Reuzen van California Zonnenbloem Fluffy Zonnenbloem mini Zonnenbloem mini Zonnenbloem reuze Zonnenbloem tros en groot 3 februari aangepast door Flup 10 Quote
Tanja65 Geplaatst: 2 februari Geplaatst: 2 februari Waaaaauw Flup! Klasse! 3 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Lia56 Geplaatst: 2 februari Geplaatst: 2 februari Jeetje... wat een werk. Heel fijn dat je dat weer voor ons gedaan hebt! Chapeau!! 3 Quote
Dahli Geplaatst: 2 februari Geplaatst: 2 februari Dank je @Flup vooral je werk, organisatie en tijd die je er in steekt! Ik vond het geweldig leuk om dit jaar voor het eerst mee te doen. En als je deze lijst ziet dan heb je meteen alweer zin in de volgende editie 😃. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 2 februari Geplaatst: 2 februari Wooooowwww @Flup dat was een werk! Chapeau voor u dame! Heel erg bedankt. Ik kan me nu al verheugen op de volgende x. Ik zal de volgende x wat netter proberen te schrijven. De Turkse k11 biber is de Turkse kil (zonder puntje boven de i, dus eigenlijk een korte l) biber. En ik zag dat je bij de pepers ayi pepers met -y hebt. Het is met een -j. Aji mandarin enz. 3 Quote
Flup Geplaatst: 3 februari Auteur Geplaatst: 3 februari @Mellie Dat pas ik gelijk aan van de Turkse peper. De Ayi had de gulle gever zo genoteeerd op de verpakkingen, dat heb ik overgenomen. Ik eet wel pepers, maar teel ze eigenlijk niet, dus was daar niet zeker over. Dank voor de correcties. 👍 2 Quote
Gitta Geplaatst: 7 februari Geplaatst: 7 februari Wat een werk weer om alles weer uit te zoeken. En wat een mooie lijst weer. Ik kijk uit naar de volgende keer. Quote
EdelSpint Geplaatst: 9 februari Geplaatst: 9 februari Oei! Deze post is aan mij voorbijgegaan. Beetje mosterd na de maaltijd, haha. Volgend jaar hoop ik mee te doen! 3 Quote
Nasuada Geplaatst: 10 februari Geplaatst: 10 februari Wat een mooie lijst ! Dankjewel Flup. 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.