Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Biozadendoos 2024 / 2025

Recommended Posts

15 minuten geleden, Nasuada zei:

Zaterdag op de post gedaan, dan toch best lang onderweg geweest😳😳

Ligt aan sinterklaas. Veel post en pakketten zijn langer onderweg deze week. Had ik ook last van. 

• Like 1

Niet  alleen  sinterklaas denk ik, het is  ook black Friday "week", deze laatste 8 en komende dagen worden er meer pakketjes verstuurd als op gelijk welk ander moment in het jaar, deze en komende week is het hoogtepunt voor alle verdelers.

• Like 1

Yessssss! De doos is binnen en wat een cadeau. Zelfs nog een verrassing gekregen van @nasuada. Zo blij mee!

Met de doos zelf ben ik ook al uren zoet mee. Dat komt niet alleen door de doos, maar doordat ik alle opgespaarde zaden van het afgelopen jaar ook eindelijk zakjes en etiketten geef. Het was een grote chaos. Zakje voor mezelf, zakje voor de bio doos. Dat idee.
Mijn werkmethodiek is een velletje keukenrol, naam van het zaaigoed en oprollen (peper/paprika) of dubbelvouwen (tomaat).

Werkt prima voor mij. De man des huizes zal blij zijn dat deze grote bak vol met zaden nu uit de weg is.

91841b224d9ef45e7077963ddf8f1c10.jpg

Ik heb de peperzaden en tomatenzaden heel goed bekeken. Ik zag dat ik eerder ook al bepaalde zaden erbij had gedaan. Kennelijk zijn dat blijvertjes voor me. Ook leuk om te zien dat zaden van ooit mij nu door anderen erbij worden van hun eigen oogst. Echt superleuk!
Morgen ga ik verder en dan gaat de doos alweer naar de volgende. Zucht.

Aan alles komt een einde…!

• Like 8

Zo heee, daar kunnen nog een hoop pepers gezaaid worden zeg (dat zakje rechts voor). Leuk om zo een blikje in de doos te kunnen werpen. Dank je wel!

• Like 2

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Zo heee, daar kunnen nog een hoop pepers gezaaid worden zeg (dat zakje rechts voor). Leuk om zo een blikje in de doos te kunnen werpen. Dank je wel!

Haha ja daar heb ik ook maar 2 zakjes in de bio doos van gedaan. Had er zelf mega veel van. Turkse topak biber, peppadew pepertje. Eerste potje ga ik met kerst proeven en 1 aan de schoonmoeder geven die me tijdens het inmaken aan de lijn had. Ze heeft toen bijzonder dwingend meermaals gezegd dat ze dol was op peppadew dan weet je wel hoe laat het is. Veel bijzondere tomatenrasssen gezien ook.

En nu stop ik met verklappen wat er allemaal in zit. Nog even geduld!
  • Like 3

Onderweg naar @wortel. Afscheid valt altijd zwaar

Ik heb er voor de liefhebber komijnzaadjes (ongemalen) bij gedaan (want ik heb een kilo gekregen… uitdelen dus!). Toen vond ik ook nog korianderzaadjes die ik tijdens de herfstvakantie in mij mn kruidenzakje had gepropt. Heb gisteren versgemalen sumak gekregen, dus de ‘fabriekssumak’ die verder prima is, zit ook in de doos. Dat is van elk maar 1. Komijn heel veel. Pak gerust. Wie het eerste komt, het eerste maalt.

Van de Turkse reuzezonnebloem heb ik relatief veel zaden in gedaan, want sommige pitten zijn leeg. Dat voel je vanzelf, maar ik ga niet alle zaden bepotelen

Heel veel plezier ermee en misschien wel het leukste sinterklaascadeau wat ik heb gehad!

• Like 7