Geplaatst: 13 december 202513 Dec Je bouillon ziet er voortreffelijk uit @driepinter ! Je pressure canner ook trouwens 😉.
Geplaatst: 13 december 202513 Dec Dank u , ik hoop dat het lukt allemaal, hij moet nog 10 minuutjes en dan gaat het gas uit. En pas dan kan ik verder met mijn tomatensoep, want de pan paste niet op het fornuis wegens die pressure canner
Geplaatst: 16 uren geleden16 u @driepinter en hoe is het toen met de kippenbouillon gegaan?Ik ga er ook eentje bestellen. Want drogen doe ik ook al heel lang, maar ik kan gedroogde courgette en boontjes toch echt niet vergelijken met diepvries of ingemaakte.Na echt heel lang wikken en wegen, want keuzes, keuzes, keuzes.-Wecken of toch hogedruk? Al mijn voorouders bleven in leven met geweckte boontjes en ander spul. Wel veel zout en soms totaal doodgekookt. Zuurgraad is erg belangrijk, anders alles weer 10+ minuten nakoken.-Ik hoef geen grote ketel, want dat past niet op de inductieplaat. Bovendien heb ik niet zulke grote oogsten en zou ik op moeten sparen. Minder vers.-Wecken kan ook met een elektrische ketel, ik had ook al een leuke gevonden voor hoeveelheden voor twee personen (Klarstein biggie small, alleen voor de naam al 😄, klinkt als een duitse rapper). Plug en play. Ook voor glühwein en worstjes opwarmen, maar toch nee, want weck.- Niet nog een diepvries of een grotere. Zou wel de meest makkelijke optie zijn, maar geen plaats voor. En duurder.- Elektrische canners! Geweldig! Kunnen ook wecken, bruinen en slowcooken.Zelf importeren is met extra kosten voor inklaring, verzenden, etc. Grootste mankement 120V. Moet er weer een omvormer bij van 2000w. Te duur voor die kleinige oogsten voor twee personen.Dus ik ga voor de kleine CanMate van 11 QT. Is 1 cm diameter groter dan mijn sappan, dus moet het wel doen op mijn inductieplaatje. Er hoeft niet zoveel in en ik zag dat @Rookie ook weckpotten gebruikt. En die heb ik al.Word vervolgt..... 16 uren geleden16 u aangepast door woldistel
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Auteur Als ik de potten van Weck gebruik in de pressure canner, doe ik er wel drie klemmetjes op, i.p.v. twee.Geeft me een veiliger gevoel.Er kunnen alleen minder potten in, door de vorm.Maar als je niet de tulpvorm gebruikt, maar de stortvorm, valt ook dat wel weer mee.Ik heb ook gekeken naar die elektrische canners, die leken me geweldig.Maar ik liep tegen dezelfde problemen aan als jij.Dan zo maar, zo gaat het ook goed.
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Ik droog ook al een tijdje. En ik keek naar een weckpan/ketel, om toch meer mogelijkheden te hebben, al weck ik nu soms ook gewoon in de soeppan. En ja, @woldistel, ik kwam ook uit bij de Klarstein pannen. Maar die weckketels zijn ook niet echt goedkoop. En geweckte groentes zijn vaak een beetje meh, en moeten dan ook nog eens extra gekookt weer. Ik heb eerder naar een pressure canner gekeken, maar de onverkrijgbaarheid in Europa en de hoge bijkomende kosten uit de USA, plus de benodigde aanpassingen hielden me tegen. Plus een hele heldere jeugdherinnering: dat het gewichtje van mijn moeder’s pressure cooker van de pan schoot en de hele keuken werd besproeid met liters tomatensoep. Toch maar niet. Maar door dit topic ga ik weer twijfelen. Een Nederlandse pressure canner is een stuk aantrekkelijker dan een Amerikaanse. Ook als er iets met je pan is. En dat er een kleine maat bestaat vind ik ook een pro, want zo’n grote kan ik niet tillen. Kunnen jullie me uit ervaring iets vertellen over de smaak van gecande groentes? @Rookie ? Vergelijkbaar met geweckt? 14 uren geleden14 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 14 uren geleden14 u 2 uren geleden, woldistel zei:Dus ik ga voor de kleine CanMate van 11 QTVerdorie, ik wist niet dat er ook kleinere waren. Altijd terzijde geschoven, want te groot en te weinig oogst. Maar nu ik dit weet…. In september ben ik jarig, eventjes nog overdenken. 😃
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.