Merel Geplaatst: 23 december 2024 Geplaatst: 23 december 2024 Onze tuin barst uit zijn voegen en we verkopen een aantal van onze appelbomen. Zijn van biologische oorsprong, laagstam en staan inmiddels een kleine 5 jaar bij ons in de tuin. We hebben verschillende oude rassen staan die we hebben aangeschaft (bij een biologische fruitboomkweker) vanwege hun geschiktheid om als ciderappel te dienen (maar zijn afhankelijk van hun ras ook prima hand- of moesappels). Vorig jaar hebben we ze al rond gestoken zodat ze nu goed verplantbaar zijn. We verkopen ze voor 25 euro per stuk en drie voor 60 euro. Ze staan in Oosterwold, Almere Quote indefruitboomgaard
bonnie f Geplaatst: 23 december 2024 Geplaatst: 23 december 2024 Wat leuk. Kan je de rassen noemen? Ben wel benieuwd. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Merel Geplaatst: 23 december 2024 Auteur Geplaatst: 23 december 2024 @bonnie f Ik heb even een rondje tuin gemaakt. Dit zijn de rassen: Roosappel Erbacher mostapfel Joseph Musch Bittenfelder Cox d’Orange pippin Wintergold permain IJzerappel Zoete pippin Biesterveld Jacob Lebel Court Pendu Rouge Witte wintercalville Golden Noble Van alle rassen heb ik 1 boom; van een paar 2 Quote indefruitboomgaard
appelvrouw Geplaatst: 23 december 2024 Geplaatst: 23 december 2024 O een court pendu! Zelf ophalen neem ik aan, ook zelf eruit halen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Merel Geplaatst: 23 december 2024 Auteur Geplaatst: 23 december 2024 @appelvrouw Ja, ophalen. We halen 'm er graag zelf uit. We hebben er 2 staan. Een grillige en eentje die naar mijn mening nog mooi op te kronen is. Maakt niet uit welke er weggaat. Quote indefruitboomgaard
Erny Geplaatst: 23 december 2024 Geplaatst: 23 december 2024 Ooh een Jacob Lebel... Helaas werd ik even blij van lokatie Oosterwold... maar niet meer toen er Almere bij kwam te staan. Die Lebel staat ook bij ons op het complex in de hoogstamboomgaard. De appels kunnen wel een kilo worden. Maar helaas plukt men (bomen staan op pluktuinoverzicht dus jan en alleman komen de bomen nu leegroven) deze steeds veel te vroeg en geheel onrijp. Maar geweldige appel. 👍 Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 december 2024 Geplaatst: 23 december 2024 Hoe hoog zijn de bomen nu? Als je er het wortelgestel bij bedenkt waar moet je dan aan denken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 24 december 2024 Geplaatst: 24 december 2024 Ik heb wel belangstelling voor de IJzer appel. Maar moet nog wel ff wat regelen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Merel Geplaatst: 24 december 2024 Auteur Geplaatst: 24 december 2024 10 uren geleden, appelvrouw zei: Hoe hoog zijn de bomen nu? Als je er het wortelgestel bij bedenkt waar moet je dan aan denken? Hi @appelvrouw, ik heb gisteren nog foto's gemaakt. Maar het is moeilijk te zien zo zonder blad en met de rommelige achtergrond van de tuin.Ik kan straks nog even meten als je dat wil. Quote indefruitboomgaard
Merel Geplaatst: 24 december 2024 Auteur Geplaatst: 24 december 2024 11 uren geleden, Erny zei: Ooh een Jacob Lebel... Helaas werd ik even blij van lokatie Oosterwold... maar niet meer toen er Almere bij kwam te staan. Die Lebel staat ook bij ons op het complex in de hoogstamboomgaard. De appels kunnen wel een kilo worden. Maar helaas plukt men (bomen staan op pluktuinoverzicht dus jan en alleman komen de bomen nu leegroven) deze steeds veel te vroeg en geheel onrijp. Maar geweldige appel. 👍 Haha, zo lukt het me nooit me los te maken van de bomen. Ik vind het al zo moeilijk om afscheid te nemen en straks wil ik de Lebel toch houden na deze lofzang ;-). Maar wel fijn om te weten. Dank. 2 Quote indefruitboomgaard
Merel Geplaatst: 24 december 2024 Auteur Geplaatst: 24 december 2024 12 uren geleden, appelvrouw zei: Hoe hoog zijn de bomen nu? Als je er het wortelgestel bij bedenkt waar moet je dan aan denken? Heb even gemeten. Van de grillige zijn de hoogste takken zo'n 1,70m en bij die andere boom komen ze boven de 2 meter uit. Quote indefruitboomgaard
Merel Geplaatst: 24 december 2024 Auteur Geplaatst: 24 december 2024 3 uren geleden, bonnie f zei: Ik heb wel belangstelling voor de IJzer appel. Maar moet nog wel ff wat regelen. Leuk! Laat maar weten wanneer je langskomt. Quote indefruitboomgaard
bonnie f Geplaatst: 26 december 2024 Geplaatst: 26 december 2024 Heb even gemeten. Van de grillige zijn de hoogste takken zo'n 1,70m en bij die andere boom komen ze boven de 2 meter uit. Ik heb een aanhanger dus dat moet goedkomen.Kunnen er met gemak 3 in. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Merel Geplaatst: 26 december 2024 Auteur Geplaatst: 26 december 2024 @bonnie f Top. Komende dagen zijn we veel thuis. Dus laat maat weten wanneer je wilt komen. De ijzerappel hebben we natuurlijk, maar ook nog veel andere soorten. Kun je kiezen :-). Quote indefruitboomgaard
bonnie f Geplaatst: 26 december 2024 Geplaatst: 26 december 2024 Oei. Het plan kan zijn dat ik de bomen voor appelvrouw mee zou nemen. Dat bedoelde ik met 3 bomen in de aanhanger. Maar daar was ik niet duidelijk in.De IJzer appel wordt appelboom nummer 15. Ik wil wel nog de Coevorden zoete maar geen idee hoe ik hier aan kan komen. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Merel Geplaatst: 27 december 2024 Auteur Geplaatst: 27 december 2024 @bonnie f Helemaal prima! Had ook al een berichtje van @appelvrouw. Je bent welkom. De Coevorden zoete hebben we niet staan, maar wel nog oa een zoete Pippin en een Cox d'orange pippin. Die zullen zoet zijn, maar in hoeverre ze op de Coevorden zoete lijken weet ik echt niet. Quote indefruitboomgaard
bonnie f Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 Ik laat snel weten wanneer ik kom. Ik denk wel dat ik het hierbij houd. Er zijn - denk ik - grenzen aan de hoeveelheid appelbomen die mijn man in t weilandje wil zien. Die Pipin heb ik al. Ik ben vooral op zoek naar streekbomen. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Merel Geplaatst: 28 december 2024 Auteur Geplaatst: 28 december 2024 @bonnie f Snap ik hoor. En er is nog zoveel anders leuks. Quote indefruitboomgaard
bonnie f Geplaatst: 9 februari Geplaatst: 9 februari Ik ben eindelijk zo ver dat ik de ijzerappel kan ophalen. Zou volgende zaterdagochtend kunnen? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.