Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Hier en in Boskoop deze middag ook regen. Was sinds het middaguur op de tuin, kreeg al natte sokken maar toen mijn rug ook vochtig begon te worden (niet van zweet overigens) vond ik het wel welletjes.

Geplaatst:

Het is maar koud vind ik en ik ben blij dat ik de tomaten en de aubergine nog even naar binnen kan zetten..het voordeel van dwerg tomaten! Ik kreeg vanmorgen bericht van de oude tuinclub uit het NO van Frankrijk..in ons dorp daar op 220 meter hoogte vannacht -1😰

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Het druppelt een beetje, maar dat is alles.

Geplaatst:

Hier af en toe wat regen, helaas nog niet genoeg voor de plantjes, die staan te roepen voor meeeeer

@appelvrouwAlle planten die buiten staan die moeten zich maar redden, ga niets meer binnen halen, misschien niet slim maar ik ga t zien 

Geplaatst:

Ook alleen druppels hier, maar ik heb ook geen fut meer om nu nog water te geven. Ik ben al 4½ uur bezig geweest. Ik laat de planten ook buiten staan, wel overdekt. Alleen de kleinere plantjes in wording nog even naar binnen. Die knappen buiten niet op merk ik. 

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Eindelijk om 21.00 uur wat meer regen, ik hoef niet meer naar buiten. Zou misschien wel voor de slakken moeten, maar dat doe ik vanavond ook niet meer.

Geplaatst:

Het is misschien niet heel veel regen geweest, maar de toplaag is wel mooi bevochtigd en de verdamping minimaal van de plantjes. Komende week gaat het meer regenen dus dat kan nu wat makkelijker de bodem intrekken. Ook fijn omdat ik deze week winterwortelen ga zaaien dus dat scheelt me water geven. 😄😄😄

Geplaatst:

Hier regent / regende t lekker door, vannacht veel gevallen en de meter staat nu op 16mm

Geplaatst:

Na vrijdag iets, zaterdag meer en zaterdagnacht flink wat regen heeft mijn indicatie- rhododendron eindelijk haar bladeren weer open gevouwen.

Ik wil haar verplaatsen omdat ze eigenlijk te veel in de zon staat, maar ze heeft op deze plek wel een heel belangrijke functie: aangeven of er genoeg vocht in de grond zit. Dank je Rhodo!

Geplaatst:

Hier een lange termijnverwachting voor aankomende zomer.

Beetje natte vingerwerk natuurlijk, maar toch een leuke indicatie.

Geplaatst:

Dank @Rookie! Interessante video.

Geplaatst:

Vorige week de avondvierdaagse droog kunnen houden. Dat was wel fijn. Zaterdag de eerste echte regen, er zat 5 mm in de regenmeter. Zondag ook weer regen, toen zat er 8 mm in de regenmeter. Maandag was weer droog. 

Gisteren weer flink geregend. Er zat 14 mm in de regenmeter. 

Vandaag tot nu toe alleen paar kleine buitjes. 

Geplaatst:

Hier geen regen / miezer. Trouwens... gisteren ook niet

Geplaatst:

Zeeland heeft dan ook de meeste zonuren van Nederland.☀️

Geplaatst:

Nou, he he.... eindelijk zat er een laagje water in al de bakken en emmers die ik achter mijn huis heb gezet teneinde regen op te vangen voor de plantjes. Dus nu pas heeft het "echt" geregend in plaats van de voorgaande miezerbuitjes. :cool:

Geplaatst:

Hier de afgelopen drie dagen twintig millimeter bij elkaar.

Geplaatst:
4 hours ago, Rookie said:

Zeeland heeft dan ook de meeste zonuren van Nederland.☀️

Ik woon in Zuid Holland

Geplaatst:

Oeps, mijn fout.

Beetje in de war, denk ik...

Geplaatst:
1 uur terug, Lia56 zei:

Ik woon in Zuid Holland

Ach... van ons Groningers uit is dat bijna Zeeland. :lol:

Geplaatst:

De temperatuur begint al lekker te stijgen, ik voelde het net toen ik even buiten was. 

Screenshot_20250529-192650.png

Geplaatst:

Het zonnetje is weer gaan schijnen. Hebben de planten vandaag toch nog even zon gehad.  

Geplaatst:

Alleen vanmorgen zonnetje toen ik aan het ontbijt bezig was, maar verder niet.

Geplaatst:

Nou, hier was het best wel weer frisjes... en had Zowie ook nog mijn bankdekentje ingepikt... :roll:

Geplaatst:

Ik heb elke dag nog de centrale verwarming aan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.