Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 3-4-2025 om 16:05, Rookie zei:

Wij gaan zuurkool stamppot eten, met eigengemaakte zuurkool uet.

Dat staat hier nog op de te-leren-lijst: fermenteren. Mijn eerste poging mislukte jammerlijk. Nu een beetje koudwatervrees. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Groenlof wafels….brrr…groenlof! Ik heb veel groente leren eten en waarderen sinds ik een moestuin heb, maar groenlof krijg ik echt niet weg!  De verkering eet zo’n beetje alles, zolang het maar niet meer beweegt, maar ook hij laat groenlof staan! 
gelukkig verschillen smaken! 

• Like 3
Geplaatst:

Ik daag je uit, @jootje! Ik ben ook niet zo gek op groenlof, bleek. Maar in de wafels en met een zoete tegenhanger (banaan, wortel, bietjes oid) proef je er niks meer van, maar krijg je toch de voedingsstoffen binnen. 

• Like 1

Geplaatst:

@tanja65 gewoon nog een x probeeen, want denk dat er iets mis is gegaan. Zuurkool is juist heel simpel.

Ik ga straks weer asperges eten met zalm en eigen eitjes met wederom zelfgemaakte mayo met ei en daslook en peterselie. Voorlopig een blijvertje deze combi. Kinderen krijgen wat zij lekker vinden. Zal wel pasta of patat worden. Echt nu al zin in de asperges en morgen weer aspergesoep. Was vorige week zo lekker. Kijk er nu al naar uit!

Edit nu met foto. Was inderdaad volgens verwachting heerlijk. Paar patatjes van de kinderen. Ssshht

bc90f707bdd55bbaaf2500bb736fc7d4.jpg

• Like 5
Geplaatst:

Mjam @Mellie. En ja natuurlijk ga ik nog een keer proberen. Ik wil graag zo’n echte aardewerken pot voor de zuurkool, misschien voor moederdag of voor mijn verjaardag (juli). 

• Like 2

Geplaatst:

Ja, die zou ik ook heel graag willen.

Voorlopig doe ik het toch maar even met een gewone emmer met een deksel.

Misschien ooit...

• Like 2
Geplaatst:
15 minuten geleden, Rookie zei:

Ja, die zou ik ook heel graag willen.

Voorlopig doe ik het toch maar even met een gewone emmer met een deksel.

Misschien ooit...

Je kunt er ook Kimchi in maken he. Dubbel waar voor je geld (want je moet toch een excuus hebben 😜). Ik heb mijn hart verloren aan deze: 

IMG_3091.thumb.jpeg.2fafcd03ce1e200c7035f076cf20a867.jpeg

• Like 4

Geplaatst: (aangepast)

🤩

Die is wel heel mooi Melly!

Maar als de zuurkool naar mijn zin smaakt (dat duurt een week of drie) gaat hij in weckpotten en weck ik hem.

Dan gaan de potten in de voorraadkast en de emmer wordt opgeborgen.

Ik zou die pot niet echt gebruiken om iets in te bewaren.

aangepast door Rookie
  • Like 1
Geplaatst:

Eten jullie dan zo vaak zuurkool? Ik denk 2 x per jaar en die koop ik dan, Heel veel werk @Rookie voor zuurkool en daar heb ik dus geen zin in. Ik wil groente die snel is en snel te verwerken. En zuurkool is heel goedkoop en zoveel bakken heb ik niet om heel veel witte kool te zaaien.

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Een heerlijk groente soepje met uet peterselie en selderij en laurier en een takkige citroen tijm.

Bananencake in taartvorm..top recept @Arja

En appel kaneel cake met blauwe bessen en topping van mon Chou met blauwe bessen. Daarop ook de leeftijd van de jarige..in Italie zeggen ze dat hij Vrouwenbeentjes is geworden vanwege de vorm van de cijfers, ik had er nog nooit van gehoord. 

EA66B2A9-D7DD-4B99-BC48-8E7FC67EBC69.thumb.jpeg.e2425ef63348309786135a5c9ef9de8c.jpeg

aangepast door appelvrouw
  • Like 9

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

2 soorten kippensoep. De dochter wilde Turkse. Dat is rood en pittig met veel zuur.

62ec7b981f67f1aa252000032d041e6c.jpg
Superlekker!
Maar de zoon wilde wel eens weer kipgroentesoep en hij is niet zo van de soep… dus wilde dat niet negeren.

d82e334a2e45844d007fac5848fe8c86.jpg

Had alleen geen bouillon meer. Alles nog een getrokken in de snelkookpan en een soeplepel van de rode versie erbij gedaan. Dus is een beetje oranje, maar verder geen punt. Wat preitopjes, alleen bovenkanten, want nog zunig aan en De allereerste maggi uet! Dat vind ik zoooo lekker in groentesoep. Moet dat toch echt invriezen, maar vergeet het elk jaar. Nu misschien niet.

• Like 5
Geplaatst:

Boterboontjes van vorig jaar uit de tuin met aardappelen en vegetarisch en pittige jus.

Die jus van uien, bloem, tomaat, knoflook, ketchup, sambal, mosterd, sojasaus gaat er altijd in.

Boterboontjes aaardappel jus.jpg

• Like 1
Geplaatst:

En gisteren at ik eiersalade met paprika en amandeldressing. Ik heb het recept geplaatst ervan.

Ik had er patat bij gemaakt en uiteraard verse knoflooksaus met bieslook en cayenne hahaha.

20250406_202815.jpg

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...