Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

De kersen van gisteren, met omhulling.

Nog even afkoelen ...

20250609_214543.jpg

Geplaatst:

Ik heb gisteren een grote pan sperziebonensoep gemaakt, met bonen van vorig jaar uet, die ik geweckt had.

Vanavond nog een keer en de rest gaat ik de vriezer.

Geplaatst:

Sperziebonen soep hoe gaat dat dan? Gaan de bonen daar dan heel in of staafmixeren of passe-vite?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Sperziebonen en wat aardappelen lekker laten pruttelen.

Op smaak brengen met bouillonpoeder, p&z.

Staafmixeren en dan uitgebakken spekjes en knoflook en een pakje kookroom erdoor mengen.

De aardappelen zorgen voor de binding.

Geplaatst:

Yoghurt met aardbeien 😋

17495591557981800138965150264041.jpg

Geplaatst:

Stamppot andijvie. Met spekjes!

gister een salade met sla, peulen, kruiden en nog een boel lekkers! 

Geplaatst:

Wij hebben weer de Aardappelsalade met gerookte forel gegeten, alleen nu met gerookte haring en 7 soorten sla en komkommer erdoor.
Ik had nog tuinbonen over, ook nog voor morgen, maar dan maak ik stamppot. Maar ik zie dat ik nu mijn eigen tuinbonen er ook af kunnen, die ga ik dan maar blancheren. 

Collage voor forum.jpg

Geplaatst:

Paksoi, lente ui en wat edamameboontjes (gekocht) met knoflook, koriander en gember met rijst, roerei en foe yong hai-saus. Die saus heb ik ooit in grote hoeveelheid gemaakt en geweckt. Reuze handig

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Kan je van de foe-saus een recept geven @bonnie f?

Het klinkt heerlijk!

Geplaatst:

Ik heb de k ik per ongeluk een kilo aardbeien op. Ik had er heel veel gegeten. Toen netjes in een schaal gedaan en bewaard. Maar mijn rondje tuin was nog niet klaar en toen was aan het einde het schaaltje ook leeg. Ik voel me een klein beetje schuldig. Maar goed. Daar staat tegenover dat ik vele honderden aardbeien nooit zie omdat ze regelrecht in de kinderen verdwijnen.

Deze aardbei zag ik al van ver hangen en vond ik zo perfect eruit zien, dat die mag shinen. Hij was overigens heel lekker [emoji38]

2f99d4fbe08c328aabf4062e456b1721.jpg

De lunch was Turkse worst met heel veel eitjes.

9efa7e877611f3cf2c5b3474c4740797.jpg

Vanavond eten we roti met eigen vriezerpepers adjuma en lemon drop en kruiderij.

Geplaatst:

De rest van de tuinbonen opgemaakt, die ik nog had staan. Er stamppot van gemaakt, met pittige jus en kaassoufflé.

20250611_185314.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

De 2 hoofd bloemknoppen in mijn spruitbroccoli planten waren vandaag op hun mooist.. dus geoogst en gegeten….

🌱basmatit rijst in water met bouillonblokje gekookt,

🌱flink wat zonnebloempitjes geroosterd in droge koekenpan in bakje apart gezet

🌱Ui en knoflook gebakken in wat olijfolie

🌱klein gesneden brocolliroosjes met stelen toegevoegd toen de ui glazig was… even meeroerbakken …klein beetje water toegevoegd en met deksel op de pan paar minuutjes laten stoven.

🌱kappertjes naar smaak toevoegen

🌱bosui en Kaapse knoflook fijngeknipt en erover gestrooid

Ff mee roerbakken.

🌱rijst op de borden verdeeld

broccoli roerbak op de rijst en bestrooien met de zonnebloempitjes.

Was heerlijk! 😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

IMG_4470.jpeg

IMG_4471.jpeg

IMG_4472.jpeg

IMG_4473.jpeg

IMG_4474.jpeg

Geplaatst:

Mooie broccoli!

Geplaatst:

Samen met Lie de pan van de zwarte bessengelei uitgeliktthumbup

4576D2C6-086F-4A08-86AF-B81D45981270.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Stamppot rauwe andijvie en raapjesblad.

Geplaatst:
  • Auteur

Salade van bloemkoolrijst met komkommer en tomaatjes en gebakken paneer. Met chilisaus er door. Aardbeien als toetje!

Verder ontbeten met yoghurt met perzik uit de kas. En gesnoept van zwarte-bessen-jam/saus.

Geplaatst:

Tussen de middag, nou ja om 15.00 uur broodjes metavocadomousse met makreel, mayo, div. Sla en tuinkers uit de tuin.

En zelf geroosterde kerstomaatjes.

Straks om 20.00 uur ongeveer stamppot rauwe andijvie met spekjes en daarna weer aalbessen uut tuin met Skyr.

20250612_150929.jpg

20250612_151853.jpg

20250612_150926.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Een gemengde sla gemaakt voor bij de BBQ, met ijsbergsla, rode Batavia pluksla, chinese bieslook en een paar blaadjes van de tatsoi en nog een beetje peterselie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic