Geplaatst: 10 juli10 Jul Een quiche met tetragon, snijbiet en tomaatjes en verder verschillende verse kruiden uet waaronder flink wat basilicum. Een bakkie sla met slauitjes en het laatste rijpe tomaatje.Alles uit eigen tuin. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 juli10 Jul Mijn geoogste Sigariello klaargemaakt.Ik sneed het onderste harde stuk van de stelen af voor in de compostton.De rest waste ik en sneed in dunne reepjes.,.Ik bakte grof gesneden ui met knoflook en champignons en voegde iets later de gesneden Spigariello toe. Paar minuutjes mee roerbakken en dan blikje tomaten blokjes en deel gezeefde tomaten uit doosje erbij en goed heet laten worden. Peper en zout beetje chili poeder voor de pit.Ik kookte er rijst bij maar pasta aardappels of polenta is ook lekker 😋Ik bestrooide het met wat parmezaan.🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 11 juli11 Jul Spigariello😋! Lekker, veel gegeten in Italië. Mooi dat dat ook in Baarn goed groeit, volle grond of bak?Edit: ik zie net in het SFG topic in de bak👍 11 juli11 Jul aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Vrijdag om 17:335 d Paarse en oranje wortelen met peterselie en aardappelen uet. We hadden er kibbeling bij.
Geplaatst: Vrijdag om 18:225 d Vandaag heb ik pizza gemaakt naar het recept uit “ De boederij” van Yvonne Jaspers.Om mijn eerst geoogste courgette 2025 te eren 😊
Geplaatst: Vrijdag om 20:235 d Leuk @Vrouwholle Jij hebt ook al je eerste courgette. Ik heb er momenteel ook al 3. Ik kan zo genieten van jouw fotos en recepten. Ik houd het ook in gedachten eens een pizza ervan te maken. Ik vind het zo knap van jou dat je van alles een beetje hebt en er toch steeds wat uit kunt halen.Ik heb van een aantal heel veel, van een deel moet ik dan invriezen b.v.Ik heb 10 courgetteplanten dus hoop er heel veel van af te halen b.v.Maar ik schrijf het wel in een blog. Nu over jouw tuin, echt geweldig hoe jij dat doet en de enthousiasme wat je maakt.
Geplaatst: Vrijdag om 20:285 d Wij hebben vanavond weer heerlijk gegeten van een gerecht van de radijs Mooli uet. Die had ik nu onder een gordijn staan en eentje was toch super groot!Daarnaast een spitskoolsalade gemaakt met pindadressing van de Sonsma MM. Deze had langer kunnen staan, maar daarom wel boterzacht.Met wat patatjes en kaassouflees en een beetje knoflooksaus natuurlijk.Ik schrijf het nog uit, maar loop nog wat achter met uitschrijven. Vrijdag om 20:285 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Vrijdag om 22:225 d Wat een lieve reaktie @Petrasmoestuin dankjewel 🙏🏻😊 Ik vind het dan weer knap dat jij zoveel bakken weet te onderhouden…💪Het is toch mooi dat iedereen zijn/haar tuin naar eigen behoefte en idee kan inrichten👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: Vrijdag om 23:085 d Heerlijke salade van diverse soorten sla, komkommer en paprika, gecombineerd met een gegrilde courgetteplak en aardappeltjes - alles uit eigen tuin. Sla nog wat extra gepimpt met zonnebloempitjes etc. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Zaterdag om 20:414 d Meiraapjes in wijnsaus met rijst en zalm. Alles uet. Geen foto van de bieslook en peterselie gemaakt, maar ook uet. Zaterdag om 20:414 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Zaterdag om 21:424 d 23 uren geleden, Vrouwholle zei:zoveel bakkenOp zich was het geen probleem. Alleen na het plaatsen van al die bakken een half jaartje verder kreeg ik wel lichamelijke problemen. Maar het is nog te doen, veel oogsten op dit moment wat ik ook moet verwerken. Of eten, of blancheren. En dat kost ook tijd en vaak dus staand.
Geplaatst: Zaterdag om 22:384 d 1 uur geleden, Petrasmoestuin zei:Meiraapjes in wijnsaus met rijst en zalm. Alles uet. Geen foto van de bieslook en peterselie gemaakt, maar ook uet.Dit ziet er echt heel lekker uit. Hoe maak je dit?Ik heb zelf net 2 perziken op, de rest gaat mee naar werk straks
Geplaatst: Zondag om 06:094 d Hoe maak je dit? Recept volgt nog. @Fruittuin17 wat een hoop verschillend fruit!
Geplaatst: Zondag om 06:194 d En die eerste fruitschaal! Een schilderij!Onbetaalbaar als je dat allemaal bio wilt kopen, wat een schatkamer heb je in je tuin @Fruittuin
Geplaatst: Zondag om 07:224 d Gisterenavond een gemengde sla uet gemaakt. Met ijsbergsla, Batavia pluksla, basilicum, gele snacktomaatjes en komkommer. Allemaal uet. Verder nog een komkommer salade erbij gemaakt. Ook met komkommer uet. De komkommers gaan hard op dit moment. Bijna niet tegenop te eten.
Geplaatst: Zondag om 12:494 d @Fruittuin17 wat zijn die roze en witte vruchtjes rechts boven? Zondag om 12:494 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Zondag om 13:274 d Bijna dagelijks: courgette in alle vormen en maten! Echt, niet bij te eten. En er komt nog heel veel aan. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Zondag om 16:343 d Vandaag de 2de spitskool geoogst en gegeten, samen met een stuk ui en knoflook uet.
Geplaatst: Zondag om 19:433 d Vandaag mijn 3e spitskool aangesneden. Wat een heerlijke groente is dat toch. Nu met cashewnoten, dus ook een vegetarisch recept. Ik heb er dan wel aardappelkroketjes en kaassouflees erbij gegeten uit gemak. En natuurlijk wel knoflooksaus, dat verveelt nooit, zeker met verse knoflook uet.
Geplaatst: Zondag om 19:543 d Gisteren een soepje van zoete aardappel, kokos en uit eigen tuin snijbiet, tetragon en selderijblad.Vandaag door Lie klaargemaakte gestoofde koolrabi met wat Provençaalse kruiden en een beetje kerrie en gekookte aardappels erbij. Echte verwennerij! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Zondag om 19:573 d @@petrasmoestuin moerbeien @@fruittuin17 zeg me niet dat dit volle grond is! Staat je perzik in een kas? Wat een joekels van vruchten joh!
Geplaatst: Maandag om 11:113 d Gister wederom dolma’s gegeten als onderdeel van de hapjes tafel…😋 druivenblad al paar dagen eerder geoogst en gewassen en droog geslingerd en in koelkast doos bewaard.👍😊Dag voor het feestje gemaakt zodat de smaken goed konden intrekken. Nu wel met veel munt blad uet en zonder vlees.Samen met tatziki van snack komkommertjes en munt en knoflook uet en ook nog genoeg komkommertjes gespaard om zo te eten voor erbij😋Op 2 manieren ( zuur en zoutig) ingemaakte kwarteleitjes erbij met olijven ; heerlijk😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: Maandag om 12:433 d Ook gister dan eindelijk de aan @Beukwood beloofde zomerstoof gemaakt…Ik doe dat altijd zomers buiten in mijn “ heksenpot”…😍 Daar gaat dus altijd koolblad in.Deze keer o.a. palmkoolblad, rode boerenkool en nieuw dit seizoen de maai boerenkool ( van test mm) …Het is inmiddels niet echt een “recept” meer …. Ik begin met ui/knof. Evt vlees… en doe er dan uiteindelijk gewoon in wat ik op dat moment aan oogst heb samen met flink wat kruiden en blikje tom. blokjes, en pakje tom. saus…. Laatste 10 min paar handjes rijst erbij proeven en op smaak maken en opdienden als de rijst gaar is…😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱 Het eind resultaat…😋En natuurlijk masmallows als afsluiting! 😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: Maandag om 19:002 d Ik vind die heksenpot van jou altijd geweldig! @Vrouwholle Hier een lasagne gemaakt met de gisteren geoogste courgette.
Geplaatst: Maandag om 19:312 d Ik heb vanavond een pizza gemaakt met kikkererwtenbodem. Had ik al eens eerder gedaan, maar pakt steeds anders uit. Wij vonden het nu niet zo bijzonder.Alles verder uet: wortelen, ui, bospeentjes, courgette, dille, peterselie, basilicum, knoflook. Behalve de paprika en stukjes tomaat.Wij zeggen niet vaak dat iets niet helemaal bevalt, maar vanavond dus wel. Dus of het de volgende keer weer met kikkererwtenbodem wordt, dat denk ik niet. Misschien eens een Falafel proberen met kikkererwtenmeel. Maandag om 19:322 d aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.