Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Vrijdag voor het eerst spitskool gegeten 😋

Was de kleine test spitskool van mm, die ik helaas moest oogsten omdat de muizen hem ontdekt hadden 🙁

Geroerbakt met ui, knoflook, kerrie massala.

Paar handjes geraste kokos erdoor… voor mezelf handje rozijnen en topping van gehakte cashewnoten.

Was heerlijk. 😋 🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5269.jpeg

Geplaatst:

Gemengde sla van verschillende soorten sla, wortelen, komkommer, kleine courgette en basilicum.

Geplaatst:

Vamorgen tomatensaus gemaakt in het campingoventje met de grote vleestomaten en wat paprika’s en een pepertje uit de kas. Salie, basicilcum, rozemarijn, tijm, bieslook, oregano en olijfkruid allemaal vers hier van de kruidenplantjes op de camping. Knoflook en uien uit de winkel. Olijfolie. Mjamerdemjamjam.

Tussen de middag de eerder gemaakte en ingevroren groentensoep uet ontdooid en veranderd in tomatensoep mbv de tomatensaus. De rest van de saus ingevroren.

Vanavond courgette uet op de BBQ. Witlof (winkel) salade met tomaat en paprika uet. Wat bbq vlees erbij, wel bio, niet uet.

Tussendoor nog sperziebonen uet geblancheerd en ingevroren, niet gegeten. Nu nog even de kool snijden en nogmaals wassen. Morgen koolschotel met courgette, schat ik zo.

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Pronkers udtvdbvJ😉

We zijn echt heel blij met deze gift, jaren geleden dat we pronkers hadden gegeten.

Verder een kip uit het pannetje met in de vulling veel meegenomen kruiden uet: selderijblad, dragon, tijm en rozemarijn.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik ben nu deze week de restjes aan het opmaken uit de vriezer.
Ik heb wel boerenkool uet gehaald, ui en knoflook uet.
Aardappeltjes gebakken met koolraap, mais, boerenkool, spruiten, ui en knoflooksaus.

Het lijkt een gekke combinatie, maar dat doe ik vaker met gebakken aardappelen. Alles opmaken.

20250810_212728.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Bietenstamppotje 😋

1 gekookte biet achter gehouden om morgen kleine bietenpannenkoekjes mee te maken. Lekker met roomkaas.

Geplaatst:

Gaat de biet dan ín de pannenkoekjes? Of bak je de koeken en dan besmeren met de roomkaas en beleggen met plakjes biet

Geplaatst:

Stond bij mij ook nog op de lijst: bieten pannenkoekjes, ja biet in de pannenkoek en niet erop. @appelvrouw

Geplaatst:

Een beetje opgewarmd van gisteren en een beetje rucola salade gemaakt.
Maar vooraf een heerlijk rucola soepje gemaakt, aangepast, want ik houd van een lekkere gebonden soep. Is echt wat voor de herhaling vatbaar.
Maar dan moet je wel heel veel rucola zetten. Ik wil dan een grotere hoeveelheid in een keer maken.

20250811_194516.jpg 20250811_201930.jpg

Geplaatst:

Oven-koolschotel met spitskool en russische boerenkool. Gecombineerd met gele courgette voor de smaak en het uiterlijk, en gekochte champignons, harde worst, oude kaas.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
1 uur terug, appelvrouw zei:

Gaat de biet dan ín de pannenkoekjes? Of bak je de koeken en dan besmeren met de roomkaas en beleggen met plakjes biet

Biet pureren in het beslag en dan bakken.

Per 100gram gegaarde biet: 1 ei, 1 tl bakpoeder, 50gr (boekweit)meel en een snuf zout.
Het recept is meer een richtlijn, ik doe dat op gevoel: te dun wat meer meel, te dik een beetje water.
Alles in de foodprocessor mixen tot het een dik beslag. Het beslag is dikker dan bij gewoon pannenkoeken want het worden kleine dikke zoals drie-in-de-pan of Amerikaanse pancakes.

Hetzelfde recept maak ik ook wel eens met spinazie dan krijg je groene pannenkoekjes of wortel voor oranje pannenkoekjes. Allemaal kindproof enzo.

Geplaatst:

Pasta met gekochte saus die ik zowaar de moeite waard vind Heinz Tomato Frito® Creations met gekarameliseerde uien & sjalotten

Een aanrader en nee, geen aandelen. Zo lekker dat ik alleen nog wat basilicum en peper hoef toe te voegen. Normaal moet ik een saus ‘opnieuw’ maken. Uitje erbij, knoflook, kruiden. Nu dus alleen uet basilicum en paprikapoeder toegevoegd. Met de eigen tomaten en heel veel basilicum uet en gekochte buffelmozzerella, een caprese salade gemaakt. 2 merken om te kijken wat lekkerder was. We hadden voor beide voorstanders overigens. Ook vijgen met een stuk mozzarella gegeten. Mmm, dat was genieten.

IMG_1010.jpeg

IMG_1011.jpeg

Geplaatst:

Snijbonen opgespaard om de “ Braggel” te maken naar het idee uit mijn kookboek “ honger” van mme Zsazsa … helaas zonder tomaten 😞…dus maar een paprika gebruikt..ik had geknipte verse kruiden klaar staan maar die stonden er nog toen ik ging afwassen 🤦‍♀️

Was weer heerlijk! 😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5299.jpeg

Geplaatst:

Koolrabi salade gemaakt. Nu anders en weer veel te veel gemaakt.

Met patat en zalm met dillesaus en knoflooksaus.

Dus veel kruiden erbij: bieslook, dille en munt.

20250812_190857.jpg 20250812_202915.jpg

20250812_203324.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Ik had nog een rest koolrabisalade met munt over. Daarbij een zak opengemaakt van vegetarische bami. Smaakte nergens naar, dus er sambal, gembernat, pindakaas en water en sojasaus erdoor gedaan, dan leek het net dat ik pindasaus erdoor had.
Ik had weinig tijd om te koken, want ik heb een Brownie courgette cake gemaakt.

20250813_210313.jpg 20250813_220702.jpg

Geplaatst:

IMG_1072.jpeg

Wij aten gisterenavond Iskender, gerecht vernoemd naar Alexander de Grote.

Stukjes brood met daarover vlees met tomatensaus, gesmolten boter, veel yoghurt, pepers en geroosterde tomaten.

Tomaten, pepers, tomatensaus en peterselie uet.

Erna ongelimiteerd vijgen uit mama’s boom. Mijn kinderen waren heel verrast dat ze ook een derde en vierde vijg mochten pakken. Ik ook 😆😆😆

IMG_1077.jpeg

Geplaatst:

Dat ziet er lekker uit! Dus die K. de G. Kon ook koken?

Ik at een boterham met amandelpasta en vijg en een met veg. spread basilicum en Venus tomaatjes.

Later een bieten salade uJt.

F3EBAB96-98D0-413E-B895-65397D164A3A.jpeg

17CDBFDD-678E-458E-B287-ECE6F48D4436.jpeg

Geplaatst:

Waren laat thuis van de boodschappen en hebben net een stuk Brownie Courgette Cake gegeten.
Ik hoop het vandaag uit te schrijven, steeds druk, druk. En ik moet er nog meerdere uitschrijven.
Maar eerst de tuin eens in om 15.45 uur.

20250814_142831.jpg

Geplaatst:

had heel mooie tomaten. Een grote tomatensalade gemaakt met rucola en veel basilicum. Was de eerste X salade compleet uit eigen tuin… de zomer is al haast voorbij luitjes. Sjonge jonge..:

Turkse bonenstoof met bulgur en ingemaakte pepertjes. De pot is nu leeg en ik heb gewoon nog 1 pot staan! Ik dacht dat het nu op was en ik nog een paar maanden geduld moest hebben. Hoeft dus niet. Maaltijd was in vele opzichten geslaagd. Als toet heel veel vijgen. Melliebird in the house 🤣

IMG_1085.jpeg

IMG_1086.jpeg

Geplaatst:

Pompoencurry, pompoen nog uit de vriezer die ik leeg aan het maken ben voor mijn nieuwe groentes. Met grove Tzatziki, wel komkommertjes, bosuitjes, knoflook en ui uet.

20250814_214217.jpg

Geplaatst:

Alle gisteren geplukte rijpe vijgen, een stuk of 8 samen met Lie opgegeten. En een koude soep van gele courgette en veel basilicum.

Stimulerend eten hoor. (🧻)

Geplaatst:

Ik maakte een “eten wat de bak schaft” groententaartje…😋

Ff makkelijk schaaltje met bladerdeeg bekleed.. ui, knof, paprika, uet; gele Tom, NZ spinazie, bosui groen, broccoli scheutjes , groene kruiden, geroerbakt…

Sausje geklutst van eitjes van eigen kipjes… alles in de koelkast tot later…

Later … vullen in de beklede schaaltjes .. eimengsel erop aangevuld met wat melk … feta kaas erover gebrokkeld met vork nog beetje gehusseld… en in de over voor ongv 30min onderwijl ik de honden uitlaat…..of tot alles mooi bruin is en het midden van het ei mengsel nog ietsje nattig is…(gaart nog wat na uit de oven)…..

Topping van een in 4 e gesneden kerstomaatje…in het kader van “ blij zijn met wat je wel hebt” 😊😍😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5318.jpeg

IMG_5319.jpeg

IMG_5320.jpeg

Geplaatst:

En dit werd mijn lunch voor vandaag; eigen gebakken volkoren broodjes met roomboter en geitenkaas / deel van de vanmorgen geoogste sla… paar gele tros tomaatjes in plakjes met drupje crème balsamico en versiert (of moet ik afgetopt zeggen 😉😅) met de balsalicum bloemetje die toch al voor m’n neus stonden..😊

Was heerlijk… mijn lief noemt dit “ schilderijtjes eten” hij is meer van de stevige hap..😊 maar hij is er niet dus….😉🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5345.jpeg

Geplaatst:

Vanavond bloemkoolcurry gegeten, nu uet, ook de bosuitjes, met een salade van 5 soorten sla, komkommer, ui uet, met avocado en mais.
Met Tzatziki: knoflook, komkommer uet.

20250815_191158.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.