Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Vanmiddag een groenteomelet met courgette en rode linzen gemaakt in de tortilla pan, met broodje. Alles uet.

Vanavond een slaatje van raapstelen en paprika met gegrilde sla die wij te hard vinden (Tendita) met rode botersla en ingemaakte augurk ook uet.

20250816_143649.jpg 20250816_144318.jpg

20250816_201540.jpg 20250816_202900.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Geroosterde spitskool met koolrabisalade, alles uet.

20250817_194443.jpg

Geplaatst:
3 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Geroosterde spitskool

Oh heerlijk Petra! Dat is ook zo lekker met miso-boter erover heen, of anjovisboter 😋.

Geplaatst:

Ik ben niet zo gek op miso, maar ansjovis, ja! Ik ben de enige die ansjovis eet. Ik had het voor mijn hond gekocht, maar ze houdt er niet van.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Ik had het voor mijn hond gekocht, maar ze houdt er niet van

Misschien iets te zout voor haar 😉.

Geplaatst:

Mijn vorige honden vonden het heerlijk! Ook mastins.

Geplaatst:

Gevulde pattison! 😂😊😋

Geplaatst:

Mijn man had vandaag nasi gemaakt, ik denk dat daar een zakje nasi groente uit de winkel in is gegaan. Hij had ook pittige boontjes erbij gemaakt, met pepers uet. En een komkommer salade met snack komkommers uit eigen tuin.

aangepast door Gitta
Tekst verbeterd.

Geplaatst:

Vandaag weer een Duits recept geprobeerd, wel een beetje aangepast: TEX MEX Courgette met ui en knoflook en peterselie uet.
Zo veel courgettes, leuk om steeds wat uit te proberen. Ik heb ook al een aantal ingevroren.
Super lekker! Ga ik van de week nog een keer maken, want nog veel ingrediënten over ervan. Met Tzatziki met de snackkomkommertjes uet.

20250818_192101.jpg 20250818_192932.jpg

Geplaatst:

Vanavond wortel en erwten uet met quinoa en Indische vis met witvis, knoflook, ui en sjalotjes. De laatste 3 uet.

20250819_202127.jpg

Geplaatst:

IMG_1321.jpeg

Gegrilde courgettes! Gele en groene. De groene was al bijna 2 welen geleden geoogst. Was nog prima. In tegenstelling tot de meesten hier, heb ik sporadisch een courgette. Sja. Die mensen bestaan ook. 😬 Vandaag dus de eerste gele geoogst en voorlopig ook de enige bij gebrek aan juiste bloemen… lekker gegrild. Vind dat een van de lekkerste groenten.

Gepofte knof geprakt en door de olijfolie met peterselie en gekochte citroen. Door de linzensalade zat veel dille en wat pepermunt. Rest van het eten was niet uet. Maar wel heel lekker.

IMG_1322.jpeg

Geplaatst:

Ik had nog heel veel tauge in mijn vriezer. Een tijd geleden gemaakt van mungbonen. Nu een soep ervan gemaakt met stukjes kalkoen erin en bosuitjes uet.

20250820_184919.jpg

Geplaatst:

Snijbonen spagetti…😋

Een van mijn manieren om snijbonen te eten;

🌱De snijbonen in lange dunne reepjes over de lengte snijden… en beetgaar koken.

🌱Ui, knoflook, tomaat , kruiden roerbakken…(courgette in reepjes maar die had ik nu net niet😏)

🌱De beetgare snijbonen met een spagetti tang uit het kookwater vissen en bij de roerbak doen…

🌱Spagetti in het snijbonenwater gaar koken

🌱De gare spagetti bij de roerbak husselen met beetje van het kookwater om het smeuïger te maken.

🌱Ik bestrooide het met geraste parmezaan….

🌱Gehakte noten kan ook

Pesto erdoor is ook lekker…

🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

Bron ; Honger

Door; Meme Zasazsa.

IMG_5403.jpeg

IMG_5405.jpeg

IMG_5406.jpeg

Geplaatst:

Grappig idee!

Ik eet tomaatjes zo uit de hand, uit de tuin van Jorieke. Zo zoet en smakelijk!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

IMG_1334.jpeg

IMG_1335.jpeg

Wij aten de spitskool uet. Wat een aanrader zeg! Ik maak er normaal zuurkool van en nu gewoon opgegeten. Zo zacht en mals. Mega lekker! Wil ik volgend jaar meer en dan ook onder gaas zodat de vlinders er van af blijven. Voor de lunch eitjes tomaten en de courgette van gisteren. Vanavond…. Geen idee. Geen zin om te koken. We gaan het nog zien.

Geplaatst:

Snack komkommer en tomaatjes als tussendoortje.

Vanavond hebben we spekbonen met knoflook en ui uet gegeten.

Geplaatst:
7 uren geleden, Vrouwholle zei:

snijbonen in lange dunne reepjes

Het lijkt net op kousenband.

Geplaatst:

Wij eten straks weer de taugesoep, nu met stukjes kip ipv kalkoen en een maaltijdsalade. Hier alvast de foto van de mangosalade met bosuitjes en komkommer uet. Ik ben nu even aan het uitrusten.😊

20250821_192509.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Traybake met courgette, tomaten, uien, knoflook, aardappelen en tijm uet. Het was erg lekker.

Geplaatst:

Macaroni met 5 soorten sla.

Geplaatst:

Heerlijk stamppot van andijvie gegeten uJt en boterhammen met tomaat, idem👏

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Enchilada's met ui, knoflook, courgette en paprika's uet. Als bij gerecht komkommer salade en gemengde sla uet.

Geplaatst:

Gisteren en vandaag tomaten-groentensoep op basis van onze eigen tomaten (verschillende vleestomaten en van alles en nog wat aan kleine tomaatjes), drie soorten courgettes (groen, geel, geetreept), enkele rode puntpaprika’s en een bolivian rainbow pepertje. Toegevoegd uit de winkel: prei, ui, wortel en knoflook. Kruiden ook uet rozemarijn, tijm, oregano, bieslook, egyptische ui. Bouillonpoeder. De soeppan zat propvol met groentes, er kon nauwelijks water bij. Maar mjamjamjamjamjam wat lekker. Paar crackers erbij, met ook nog eigen komkommertjes en kleine tomaatjes black opal. Dit kan ik elke dag wel eten.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Weer TEX MEX Courgette met ui en knoflook en peterselie uet gegeten. Echt heerlijk, nu vegetarische gehakt toegevoegd en was minder nat dan de vorige keer. Echt een aanrader. Ik zal het recept uitschrijven als ik tijd heb.

20250823_191311.jpg

Geplaatst:

Ik maakte Paprika soep..😋

🌱Bakte flinke ui gesnipperd met geperste knoflook..

🌱Deed er 4 grote puntpaprika’s in blokjes gesneden bij…

🌱Rijkelijk bestrooid met tijm en gerookt paprikapoeder… tijdje laten bakken..

🌱Ondertussen half pakje tortellini kaas beetgaar gekookt.

🌱De roerbak over in de soeppan met pakje tomatensaus en 500ml water en 2 bouillonblokjes verkruimeld erbij.. gekookte tortellini afgieten en erbij doorroeren peper/zout naar smaak.

🌱In de bakpan courgette uet in blokjes beetgaar gebakken…apart gehouden als topping.

🌱Met stokbrood met camembert.

Was heerlijk😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5425.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.