Geplaatst: 9 september9 Sep Is de structuur van de teufelhorn onaangenaam als gekookt Mellie? Op Knarrestein wederom stamppot van andijvie ditmaal met gebakken tempé en verkruimelde fourmé d’ ambert ( blauwe kaas) de combi was heerlijk. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 september10 Sep Spagetti met oven gebakken kerstomaatjes 😋🌱Alle gele soorten kerstomaatjes met rode ui, plakjes knoflook, oregano, tijm peper zout..in de oven tot e.a. donkere randjes krijgt….🌱ondertussen spagetti voor 2 pers gekookt.🌱 laatste 5 min handjevol NZ spinazie en half bakje ricotta met de tomaten mee verwarmd.🌱 grofweg doorscheppen, opsmaak gebracht met gerookt paprika poeder, en bestrooid met gesnipperde paarse basilicum ( na de foto omdat ik die bijna vergat) 😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Bron; Honger; door Memm Zsazsa
Geplaatst: 10 september10 Sep 2 Broodjes met blaadjes sla, stambonen, vegetarische nuggets en pindasaus.
Geplaatst: 11 september11 Sep Salade gemaakt van 4 Soorten sla, peterselie, bieslook, peterselie, puntpaprika, Resi kers tomaat, ui.En Tzatziki van de komkommer en knoflook.Gebakken aardappeltjes met snijselderij.
Geplaatst: 12 september12 Sep Paprika soep met tomaat. De paprika's, courgette en knoflook kwamen uit mijn eigen tuin. De tomaten uit de moestuin van mijn moeder. Het was weer heerlijk. 13 september13 Sep aangepast door Gitta
Geplaatst: 12 september12 Sep Twee tostis met oude kaas, kippeham en zwarte peper en een lekkere salade gemaakt van Mooli Radijs, met Espelette peper, peterselie, gember en dressing.Alles uet behalve de gember en de tostis.En ik heb weer een hele lekkere pruimentaart op een andere manier gemaakt met eierlikeur. Morgen proeven.
Geplaatst: 12 september12 Sep Eierlikeur is dat advocaat?Soepje van courgette met ruim basilicum en plantaardige room.Tomatensalade ook al met ruim basilicum..wat zullen we dat weer missen van de winter.Vanavond zoete aardappel en broccoli uit de oven ( o ja ook nog enkele stukken golden egg erin, die met weinig pitjes. Ben het met @Frans eens dat de gele bitter smaken😝) en gebakken panir gecaramelliseerd met hot honey. 12 september12 Sep aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 september12 Sep 21 minuten geleden, Gitta zei:Paprika soepHad jij al rode paprika's? Ik heb alleen groene.
Geplaatst: 12 september12 Sep Tomatensoep Alles uit eigen tuin: Knoflook, (egyptische)ui, wortel, kruiden en natuurlijk tomaten.
Geplaatst: 13 september13 Sep 10 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Had jij al rode paprika's? Ik heb alleen groene.Ja, zie de foto’s bij oogst van vandaag. Er zijn er weer een aantal die beginnen met kleuren. Hopelijk blijft de temperatuur nog een tijdje rond de 20 graden met af en toe zon.
Geplaatst: 13 september13 Sep 13 uren geleden, appelvrouw zei:Eierlikeur is dat advocaat?Een dunnere advocaat. In Duitsland en ook in Spanje verkopen ze geen echte advocaat maar alleen eierlikeur.
Geplaatst: 13 september13 Sep Op 9-9-2025 om 23:10, appelvrouw zei:Is de structuur van de teufelhorn onaangenaam als gekookt Mellie?niet de structuur maar echt de smaak is gewoon raar gekookt… ik vind dat een heel onaangename smaak, zo raar flauwig. Terwijl gebakken of uit de oven hij heerlijk is. Wij aten gisteren tajine en daar ging een klein potje gekonfijte vijgen in. Smaken nu na ingetrokken te zijn, beduidend beter! Was niet verkeerd. Ik zeg nu niet dat ik ze nooit meer zal konfijten. Wie weet ooit nog eens. Vandaag at ik de rest van de couscous als salade met lekkere tomaten en kruiden uit de tuin en waterkers. Mijn laatste hap zat een slak op mijn blaadje sla! Yuk! En ik heb elk blaadje apart in mijn handen gehad… nou brrrr. Die laatste hap heb ik gelaten voor wat het is.
Geplaatst: 13 september13 Sep Ratatouille 😋Met alle groenten uit de oven!Mijn keuken rook goddelijk!! En als je het goed klaar maakt ( dwz zo lang mogelijk in de oven) smaakt het verrukkelijk 😋🌱Ik deed eerst de tomaten de gele/rood gestreepte uet omdat die het rijpste waren… een ovenschaal vol…bedruppeld met olijfolie , bestrooid met peper en zout…terwijl die in de oven staan🌱de rest van de groenten gesneden…;2 kleine courgette’s uet2 paprika’sAlle kleine aubergine’s uet die ik had opgespaard.2 flinke uien, 3 knoflooktenen gesnipperdPeper/zout, gerookt paprika poeder, flink wat tijm, oregano.Toen de tomaten donkere randjes hadden haalde ik ze uit de oven…en deed in schaaltje.De gesneden groenten alle op de ovenschaal…met mijn handen alles met olijfolie en de kruiden goed gehusseld… en de oven in voor een half uur waarna ik weer alles omschepte en weer voor half uur terug de oven in….Toen ook de groenten donker randjes hadden voegde ik de tomaten toe en besprenkelde met balsamico azijn schepte alles goed onder mekaar…en proefde of de smaak naar mijn zin was…😊😋 mmmm terug de oven in (die uit was) zodat de smaken tot het avondeten goed kunnen intrekken.🌱Ik knipte nog de al eerder geoogste platte peterselie uet fijn en mengde met de zesde van 1 citroen .🌱‘s avonds kookte ik er rijst bij en zette de oven voor 15min weer aan om de ratatouille weer heet te maken….Rijst met de ratatouille en bestrooid met de peterselie met citroen zeste….Het smaakte weer goddelijk!!😋Gelukkig nog een schaaltje vol over want ook op brood is het heerlijk 😋Inmaken in potten kan ook!!Ik maakte dit ook eens als stoof in de heksenketel boven open vuur en ook dan smaakt het heerlijk!!😋Bij wat minder zoete tomaten bestrooi ik die met suiker voordat ze de oven in gaan… of een Ahorn/agave siroop kan ook.Echt de moeite van het maken waard vind ik!! 😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Bron; HongerDoor; Mme Zsazsa.
Geplaatst: 13 september13 Sep Tortilla krokante salade weer gemaakt, nu met stukjes Feta kaas, eigenlijk herderskaas. Die neem ik liever omdat je die in kleine stukjes in potten kan kopen en is minder scherp van smaak. Met 2 broodjes.Snel gemaakt, want wij wilden nog even weg naar de buurtvereniging.
Geplaatst: 13 september13 Sep Spitskoolschotel met courgette, gemengde tomaten, paprika, peper, ui en knoflook. Vrijwel alles uet. De peper - een lemon drop - bleek heter dan gedacht. Lekkere peper! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 14 september14 Sep Bietjes uJt eerst gekookt en toen gestoofd..gekookte ei erbij, aardappeltjes ook uJt en gemarineerde nijlganzenborstreepjes. Enkele perkels toe, die perkels zijn top en bewaren goed! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 september14 Sep Vandaag lasagna van eigengemaakte tomatensaus (de rest geweckt) met courgette als bladeren. Mjam, wat is een moestuin toch heerlijk. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 september15 Sep Vanmiddag een soepje gegeten dat een mix was van een restje van de tomatenpuree van gisteren (paste niet meer bij de weckpotjes) en de courgette lasagna van afgelopen week. Te lekker. O ja en gistermiddag de (denk ik) laatste maiskolf. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 september15 Sep Klinkt goed die lasagna!Wij eten zo pasta met geroosterde pompoen, oesterzwammen en pangrattato met salie uet. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 september16 Sep Gisteren van alles door elkaar gebakken uet: aubergine, paprika, ui, tomaat, knoflook en pasta erbij.Lekkere kruiden uitgezocht: vaak K-kruiden maar ook lekker pepertje uet (heerlijk dat ik dat heb nu).Daarna in de oven met kaas erop.Vandaag de andere helft en weer een lekkere salade erbij; div. sla en rucola uet met tomaatjes, komkommer uetEn avocado erin en ja, weer heerlijke kruiden die het afmaken met een lekkere dressing.
Geplaatst: 17 september17 Sep Vanmiddag heb ik de aardappel-andijvie wafels weer geprobeerd. Mijn man vond ze toch nog wat donker, maar dat komt door de kaas. Dan moet ik er misschien wat minder kaas in doen, maar ik vond ze lekker zo. Ik zal het nog uitschrijven hoe ik het gedaan heb. Niet de standaard andijvie stamppot.
Geplaatst: 17 september17 Sep Wat je allemaal niet met andijvie kan doen.Ik at gebakken tomaat met tetragon en honing en sojasaus en een restje aardappel erbij opgebakken. Het was verdomd smakelijk. Twee perkels uJt toe😋 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 september17 Sep Kastanjes en hazelnoten gepeld, daarna gemalen in de keukenmachine en gebakken in de koekenpan. Sperziebonen.Komkommersalade.Alles uet en erg lekker.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.