Geplaatst: 28 september28 Sep Restje rijst met broccoli, nz spinazie, tomaten en pepers uet. Uitje/eitje erbij en wat kruiderij. Nomnom 😋 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 28 september28 Sep Orzo met een curry waar de enige aubergine van 4 planten in zat en een courgette en knoflook met een pittige peper. Maar viel toch een beetje weg in de kokosmelk. Had dus wel wat pittiger gemogen. Het was curry hawaii
Geplaatst: 28 september28 Sep Heerlijk zuurkoolschotel (onze favoriet) maar dan in herfstvariatie, met zuurkool van spitskool ipv witte kool en zoete aardappel ipv gewone. Eigenlijk nog lekkerder. Lekker met worst, spekjes en mandarijntjes. Die laatsten helaas uit blik, deze winter ga ik proberen mandarijntjes in te maken. Ik zal het recept delen * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 28 september28 Sep 17 minuten geleden, Mellie zei:de enige aubergine van 4 plantenDt is niet al te veel, @Mellie * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 28 september28 Sep Koolrabi gestoofd met korianderpoeder en komijn. Gepofte aardappels. Biefstuk. Bijna alles uJt👏 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 september28 Sep Dezelfde salade als gisteren gegeten, alleen 3 soorten sla eraan toegevoegd en i.p.v. pecannoten nu walnoten genomen en wat meer gemaakt.Ervoor 2 vers afgebakken broodjes met pesto gegeten. Zo uit de vriezer, want ik heb muffin bakjes ermee gevuld vorige week. Lekker hoor. Op zondag doen wij meestal makkelijk. Alles van te voren gemaakt en bij de t.v. lekker snavelen.
Geplaatst: 28 september28 Sep Salade met onderstaande groenten uet + nog halve komkommer en halve koolrabi uit de winkel. Met ciabatta en hele kip uit de oven met homemade mango hotsauce (alle pepers uet).
Geplaatst: 28 september28 Sep En o ja ik had vanmiddag ook salade van komkommer en tomaat uet, met feta uit de winkel en olijfolie direct van de boer uit Spanje. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 29 september29 Sep Alvast pastasaus gemaakt voor morgen. Met wat laatste grote en kleine tomaten en wat pepers uet. Vanmiddag geplukt.
Geplaatst: 29 september29 Sep Tomatengroentensoep met alle restjes uit de moestuin. De laatste (vlees) tomaten, wat paprika's, een pepertje, een halve nog te jonge flespompoen die beginnend aangetast was en niet kon blijven liggen, twee courgettes en een komkommer. En prei, lenteui en knoflook uit de winkel. Was erg lekker.Erbij een mais van de markt van de feestmarkt van zaterdag van De Grote Wiede in Nunspeet, een biologische zorgboerderij waar onze zoon meedraait. En pompoenjam van dezelfde markt. Ook erg lekker. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 29 september29 Sep De laatste bonen eraf gehaald, tenminste dat denk ik, nog niet alle planten zijn weggehaald.Alle soort bonen door elkaar gekookt met aardappelen, kip en een pittige jus met pepertje, ui, knoflook, sojasaus, tomatenketchup, mosterd.Weer veel te veel gemaakt uiteraard.
Geplaatst: 29 september29 Sep Oudste zoon met vriendin aten mee…dus grote schaal tomaten uet ectr geroosterd en met staafmixer in zeef geblend tot pasta saus 😋Erbij; gebakken ui en courgette en salade mix blaadjes uet met plakjes van mijn enige gelukte biet… 😊uetZag er wel mooi uit zo en die biet is rauw in dunne plakjes heerlijk😋Koffie met appelcake van eigen appeltjes met zelf gemaakte advocaat erover toe! 😋Ik trots dat alles uet en zelf gemaakt was…😍Zegt mijn lief heel droog…” ik heb heel de middag wokkel pasta zitten draaien!!”…….😂🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Geplaatst: 29 september29 Sep Wauw dat is ook wel een hele hele hele mooie biet! En de rest ziet er ook heerlijk uit. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 30 september30 Sep Mijn laatste uien, mijn laatste knoflook uet en de bloemkool uet had ik ingevroren in de vriezer.Nu een lekkere bloemkoolsoepje van gemaakt en mijn eigen draai eraan gegeven.
Geplaatst: 30 september30 Sep Ik heb weer lamme armen van de passeerzeef van de oogst van afgelopen zondag : lekkere dikke tomatensoep morgen en overmorgen ook nog wel. Mijn vrouw maakt hem morgen af met wat soepgroenten, vermicelli en gehaktballetjes.
Geplaatst: 1 oktober1 Okt Hete bliksem ( appels uJt) en koude zalm. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 oktober2 Okt Gisteren allerlei groente uit de tuin door de rijst gebakken, met stukje vis erop en knoflooksaus.Vandaag 2 pizzastukjes en salade waarbij van alles door groente uit de tuin erdoor: moli radijs, uitjes, peterselie, tomaatjes, 3 soorten sla. Druifjes erdoor, geitenkaasjes, zure room en knoflooksaus, peper en honing.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Een prachtige rucola salade met allerlei soorten tomaat, knoflook en basilicum. Dit is een heerlijk recept en eet dit graag met zomerse tomaten. de pastasaus was ook uet met tomaat knof ui heel veel basilicum en andere Italiaanse kruiden en de allerlaatste courgette (nr 5 waanzinnige hoeveelheden waar we amper tegenop konden eten 😆😆)
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Woensdag hebben we waarschijnlijk de laatste verse boontjes zo uit de tuin gegeten. De rest is ingevroren. Er zitten nog wel wat kleine boontjes aan de stambonen. Kijken of die nog wat groeien, dan kan er nog 1x een maaltijd direct uit de tuin gegeten worden. Even afwachten.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Dit heb ik vandaag gegeten. Regenboogwortel tatin.Het recept vind ik niet helemaal volledig. De peper en zout waar voeg je die toe b.v. Zout is helemaal niet nodig, want ik heb het op de wortelen gestrooid, samen met de peper.Je kunt ook minder bladerdeeg gebruiken. Het klapt anders om op de bodem. Ik heb 2 langwerpige bladerdeeg gebruikt, maar alleen op de wortel en een klein randje tegen de zijrand is voldoende.Het was heel erg lekker, mijn man vond het ook geweldig, alleen te weinig! Ik had 3/5 van het recept genomen, want ik had maar 300 gr wortels en het in een vorm van 20 cm gedaan.Dus wij hebben nog een pizzabroodje opgewarmd. De volgende keer maak ik een taart van 500 gram en dan met zijn tweetjes opeten.Dan doe ik er wel wat knoflook in, want nu had ik een beetje Tzatziki erbij gemaakt.https://www.ontroerendlekker.nl/recepten/regenboogworteltatin-met-miso-boterkaramel/ 3 oktober3 Okt aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 3 oktober3 Okt 29 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Het klapt anders om op de bodem.Leuk dat jullie het lekker vonden Petra! Wij waren er ook erg enthousiast over. Over dat omklappen van het bladerdeeg, heb je de wortels lekker ingestopt met het deeg voor het bakken? Dus echt het deeg aan de randen goed onder de wortels gestopt? Dan komt het deeg echt niet omhoog bij de uiteindelijke bodem. En heb je na het omdraaien ook het idee van een taartje omdat je de randen ziet. Die zie ik op jouw foto namelijk niet. Voor de smaak zal het niet uitmaken, maar het ziet er net wat leuker uit dan.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Nee ik had meer bladerdeeg en dat aan de zijrand geplakt en een beetje naar boven. Maar ik moet het dus onder de wortels plakken. Ga ik volgende keer doen, want ga ik zeker vaker maken. Ik had er tenslotte de speciale Miso en de geroosterde sesamolie voor gekocht. Wat is die olie lekker! Dank je Dahli!
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Wat een leuk recept @Petrasmoestuin . Dat ga ik ook nog maken. Heb nog een half vak met wortelen staan. Ik moet waarschijnlijk wel aanvullen met wortelen uit de winkel. Dat is jammer, maar we moeten wel 4 monden/buiken kunnen vullen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.