Geplaatst: 3 oktober3 Okt Heerlijke snel te maken risotto uit de oven met venkel en dan peper uet en gele paprika uJt.Een overheerlijke zachte varkens kophaas erbij, zo dat is lekker! Ook uJt. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Oooo het ruikt zo lekker! Ik kook Chinees vandaag, want mijn waterspinazie moet op! En hoe anders dan met Chinees eten?! Ik ben dol op recepten van thewoksoflife.comVandaag o.a. vlees met voor het eerst eigen chezuan peperkorrels die ik gebruik en die goddelijke waterspinazie. Uit de vriezer heel veel paddenstoelen van eigen kweek. Gekochte broccoli en aubergine. Nu al zin in vanavond.
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Alles is klaar op rijst en vlees na. Vlees suddert nu al 3 u in een soort bouillon. Ruikt heerlijk allemaal en de waterspinazie was zo veel. Na het wokken blijft er amper iets over. Ik ga gewoon op de vijgentoer. Lekker niet delen 😆Edit: de paddenstoelen zijn uit de vriezer van eigen kweek op de witte na. Die heb ik gekocht want ben dol op deze paddenstoel en dacht dat ik weinig had. Was meer dan een kilo blijkbaar 😆 nou ja. Gelukkig is dat morgen ook nog lekker. 4 oktober4 Okt aangepast door Mellie Toevoeging
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Een platbrood met havermout, zonder gist, suiker of zout. Maar omdat ik niet genoeg wortel had, (ik heb wel veel wortel, maar geblancheerd en nu moest ik rouwe hebben) heb ik de helft van het recept genomen. Maar dat ging niet goed. Ik had het in een klein machientje gedaan om het fijn te krijgen, maar dat lukte niet en zo ook met de wortel.Dus het brood bleef hard. Maar de smaak was goed. Zeker met de lekkere vulling van groente uet. 4 oktober4 Okt aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Wrapjes gemaakt. Ik wilde pertinent iets eten waarbij ik een gedeelte van de moespost van vandaag kon gebruiken/proeven. Niets uet, wel uit @Mellie ’s en haar ouders tuin. In de pulled chicken met mais, ui en knof zaten wat pepers uit Mellies tuin én flink wat van het paprikapoeder. Niet normaal zo lekker. Over de zure room nog wat chilivlokken van Mellies hand. Heerlijk!
Geplaatst: 4 oktober4 Okt 5 uren geleden, appelvrouw zei:Hoe heet die witte paddestoel?Witte beukenzwam. Ben er dol op. Ze behouden textuur en vorm. Je hebt ze ook in bruin. Ik eet ze alletwee en proef geen verschil. Witte zijn alleen meestal groter. Wij hebben gigantisch gesmuld en de kinderen vinden spinazie voortaan ook lekker. 🥺 jank… @Dahli bon appetito! Ziet er ook heel smakelijk uit.
Geplaatst: 4 oktober4 Okt 1 uur geleden, Dahli zei:Wrapjes gemaakt.Heb je die zelf gemaakt, die wrapjes? In het geval dat het zo is, hoe heb je ze gemaakt? Ik wil geen kant en klare wraps meerkopen. En met avocado: altijd goed. Ik koop ze regelmatig. 4 oktober4 Okt aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 4 oktober4 Okt 1 uur geleden, Petrasmoestuin zei:Heb je die zelf gemaakt, die wrapjes?Nee niet zelf gemaakt. Het ging me vandaag m.n. om de vulling 😊.
Geplaatst: 5 oktober5 Okt Ik ben een flinke kip aan t braden waar we de aankomende dagen ook wel van zullen eten. UJt en de aardappels die ik mee braad ook trouwens. Erbij eten we pompoenpuree met kruiden, kruiden uet pompoen uMt ( @Martijn ) . We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 oktober5 Okt Ovenschotel met pompoen, spruitjes, knolvenkel, paprika, peper, herfstraap. Alles uet.
Geplaatst: 5 oktober5 Okt Dopboontjes Cerise du Japon. Met iets, maar ik weet nog niet wat. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 6 oktober6 Okt @woldistel jeetje wat een prachtige kleur zeg! Helemaal verliefd. Ik eet een kopje tomatensaus als soep. Heerlijk geworden! Heb er nog wat olijfolie over gedruppeld en een broodje geroosterd. Lekkerrrrr
Geplaatst: 6 oktober6 Okt @woldistel wat heb je er uiteindelijk mee gemaakt? Ben nieuwsgierig, mijn Cerises wachten nog even tot ik geen ander vers spul heb liggen wat voorrang krijgt.@Mellie zal ik er zaterdag ook wat voor jou meenemen?
Geplaatst: 6 oktober6 Okt Ik heb van mijn tijdje geleden geplukte appeltjes, mijn al jaren beproefde “appelcake van val appeltjes” gemaakt😋 Jaren terug kreeg ik ladingen super kleine appeltjes van iemand met meerdere oude appelbomen … maar nu met mijn eigen appeltjes smaakt deze cake ook prima! 😋En dan als nagerecht toen we mee eters hadden en deed ik mijn eigen gemaakte advocaat van rum/ likeur mix… en het was goddelijk!!😋😋😋En of het nu hoort of niet hoort.. ik ga vaker “advocaat” op deze manier maken 😋Mijn zoon grapte “ zal ik een stookketel voor je kopen!!” 😂🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Geplaatst: 6 oktober6 Okt @Arja Ik heb ze gestoomd en met een restje gebakken rijst met ui, knof, ei gegeten. Was lekker. 6 oktober6 Okt aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 6 oktober6 Okt 2 uren geleden, Vrouwholle zei:mijn al jaren beproefde “appelcake van val appeltjes”Uhm, mag ik om het recept bedelen? Het ziet er zo heerlijk uit! Een soort kruimeltaart, maar dan met alleen maar kruimels (wat iedereen toch het lekkerste vindt. Hier in ieder geval wel).
Geplaatst: 6 oktober6 Okt 11 minuten geleden, Dahli zei:alleen maar kruimelsIk lees mee. Ik heb wel een kruimeltaart recept, maar daar zit dan stukjes appel en/of rabarber onder.
Geplaatst: 6 oktober6 Okt Natuurlijk wil ik dat delen 👍😊Nee dit is geen kruimeltaart deeg …😊 meer het deeg dat je voor muffins maakt…😋Ik post het bij gelegenheid,👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Geplaatst: 6 oktober6 Okt Cor is een heerlijke lasagna aan het maken met een voortijdig geoogste butternutpompoen (was aan een zijde aangetast) en tomatensaus gemaakt van de laatste tomatenoogst met van alles en nog wat. Wat is een moestuin toch een weelde. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 6 oktober6 Okt Recept; Cake van valappels🍎🌱Nodig;250gr zelfrijzend bakmeelSnufje zout175 gr ongez. roomboter100 gr fijne suiker100 gr sultana rozijnen350 gr (val) appels gewogen nadat schil en klokhuis zijn verwijderd en de appels in stukjes zijn gesneden.2 eieren🌱Doen;🌱Vet een vorm in🌱Werk de boter door het meel met snufje zout.🌱Meng de appels met suiker en de rozijnen, voeg dit toe aan het bakmeel…🌱Roer met een houten lepel de eieren erdoor maar klop het mengsel niet. Het moet wat klonterig blijven.🌱Doe het mengsel in de ingevette vorm.🌱Zet voor ongv 50 min in een oven op 180 gr.🌱De cake is klaar als een satéprikker er droog en schoon uitkomt.🌱Tips;🌱 Handje gehakte noten erdoor 🌱Slagroom of custardvla of dikke yoghurt of advocaat room erbij.🌱Bestrooien met poeder- of fijne suiker .🌱Ik maakte dit ook wel met 200gr bramen en 3 eieren 😋
Geplaatst: 6 oktober6 Okt 54 minuten geleden, Vrouwholle zei:Het moet wat klonterig blijvenDank je wel @Vrouwholle ! Het lijkt me heerlijk 😋. Deze week wat extra appeltjes kopen. Nu snap ik ook waarom het er als kruimel uitziet. Leuk recept!
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Wij hebben vanavond paksoi uit eigen tuin met kip en rijst uit de wok gegeten. 👌🏼
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.