Geplaatst: 4 november4 Nov 1 uur geleden, Jorieke123 zei:En dan morgenPulled chicken wraps en avocadosalsa https://www.ah.nl/r/1192435Zo staat ie morgen voor mij op het menu.. op eigen wijze dan wel want zonder ui en knoflook en koriander en eigenlijk ook díe peper niet😉😂 4 november4 Nov aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 november4 Nov Ik wilde ook pulled chicken zeggen maar dan op een broodje met coleslaw al kan een wrap natuurlijk ook. Daar heb ik nu ook zin in, vrijdag op de markt even een verse stuk kip halen.Vandaag Italiaanse scarpaccia gemaakt met de verrassingscourgettes uit de tuin.
Geplaatst: 4 november4 Nov Courgettes in november sjonge sjonge🥵 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 november4 Nov Weer Regenboogwortel-tatin met miso-boterkaramel. Echter er staat niet in het recept dat je beter een glazen vorm kan nemen, en ook niet rond maar verticaal als je verticale lapjes hebt. Bij mij ging het brandalarm aan, want de olie loopt gewoon uit de springvorm, ook al beleg je de hele vorm met bakpapier. Vandaag alleen de bodem gedaan en toen ging mijn oven roken. Ik deed de deur open en toen ging het alarm af. Echter mijn man moest er een trapje bij halen, kon zo niet bij het alarm komen om het uit te zetten.Ik ga het recept voor mijzelf wel uitschrijven, mag niet in mijn hoofdstuk omdat het een recept is dat op internet staat.https://www.ontroerendlekker.nl/recepten/regenboogworteltatin-met-miso-boterkaramel/Ik heb het met een restje hachee gegeten en ingemaakte komkommer, aardappelen en appelmoes.
Geplaatst: 4 november4 Nov 17 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Echter er staat niet in het recept dat je beter een glazen vorm kan nemen, en ook niet rond maar verticaal als je verticale lapjes hebt.Volgens mij heb ik dit linkje al eerder geplaatst n.a.v. een vraag van Appelvrouw naar andere recepten voor een hartige Tarte tatin. Vervelend dat de boter uit het bladerdeeg uit je vorm loopt, maar dat ligt toch echt aan jou denk ik. In het recept is sprake van een bakvorm, niet van een springvorm. Dat is wat anders. Een Tarte tatin bak je niet in een springvorm, nooit. Altijd in een gesloten vorm. Alleen al door de karamel/zoet-zoute substantie waarin de vulling gaart. Vierkant of rond lijkt me niet relevant. Je past je deeg aan aan de vorm, niet andersom.
Geplaatst: 4 november4 Nov Weet je @Dahli ik heb hier bladerdeegvellen en die kan ik wel uitrollen, maar dat gaat niet zo soepel. Ze zijn hier erg stevig. Morgen haal ik ze weer uit Nederland, die vierkante plakjes i.p.v. langwerpig (de maat van 2 vierkante plakjes) kan ik beter uitrollen, op elkaar leggen en dan er een ronde vorm van rollen.Ja dat van de ronde bakvorm kan wel zo zijn, maar niet iedereen weet dat je een tarte tatin niet in een springvorm kan maken. Ik zou het erbij zetten.Het is olie, dus dat loopt nog sneller de vorm uit dan boter. 4 november4 Nov aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 4 november4 Nov 2 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Het is olie, dus dat loopt nog sneller de vorm uit dan boter.Behalve de sesamolie om de bakvorm in te vetten, zie ik geen olie in de receptuur staan, alleen boter. Maar ook dat maakt niet uit; gesmolten boter is net zo vloeibaar als olie volgens mij. Die ene eetlepel sesamolie is peanuts t.o.v. de vloeibare bestanddelen van de ‘karamel’-saus. Dat is wat je eruit zag lopen, niet die invet(sesam)olie. Dat zie je ook aan jouw foto’s, er zit geen enkele saus meer over en onder de wortels. 5 november5 Nov aangepast door Dahli
Geplaatst: 6 november6 Nov Jummmmmm!Toch een vijg nagerijpt (en 3 vol verwachting op komst!) hij smaakte heerlijk. Niet gedeeld uiteraard. Muhahaha 😈 Gisteren en vandaag stamppot met waterkers en andijvie met wat chives. Hoe heet dat ook alweer… die sprietjes. Bieslook! Pfff. Dat. Vandaag restant daarvan met eigen balletjes met een soep van bottenbouillon. Heerlijk voedzaam. Maar ik eet veel liever vijgen 😛
Geplaatst: 6 november6 Nov Hij is goed rood vanbinnen!Wij hadden gisteren bezoek met kleine smulpapen en aten dus die hele slowcooker kip gepulled -of hoe zeg je dat- in één keer op. Smullen was het. Met allerlei lekkere dingen zoals veldsla en guacamole en dan in een wrap. Als toetje appelmoes van gekregen appels uit de achterhoek en spelt kruidkoek met walnoten uvet(!) en nog zo’n hoekjes appel.Vandaag met rozemarijn en peterselie geroosterde pompoen uet met gnocchis en gebakken salieHier nog voordat je de oven in ging. De bakplaat vol! Het was wel een pompoen van een paar kilo, de enige uit de achtertuin, de rest van het geroosterde vruchtvlees bewaar ik voor de zaterdagsoep..of ik moet nog een leuk recept tegen komen in een van de pompoenkook topics We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 november6 Nov Een recept geprobeerd met wortel en filodeeg, maar ging niet helemaal goed. Maar wij hebben de wortel in ieder geval opgegeten.Ik had het nog lekkerder gemaakt met bosuitjes en knoflook en peterselie. Maar het filodeeg was in de schaaltjes niet gaar en wat erover heen hing zwart. Ik had precies de schaaltjes genomen die ze aangaven, op een na dan, want eentje was gebroken een tijdje geleden.Maar recept dus weg. Een heleboel filodeeg weg. Was niet echt vers, maar ook niet over de datum.
Geplaatst: 6 november6 Nov Potstickers met een dip waar cabaca’s uet in zaten + salade winterpostelein, halfgedroogde tomaatjes en tatsoi, salade volledig uet.
Geplaatst: 6 november6 Nov Wat is dat? Nog nooit van gehoord; potstickers en cabaca's. De rest klinkt al heerlijk.
Geplaatst: 6 november6 Nov Cabaca is een pepersoort die ik dit seizoen heb gekweekt. Potstickers zijn Chinese dumplings die je op een bepaalde manier bereidt. Eerst bakken in een pan, daarna beetje water erbij en deksel erop zodat ze gaar stomen. Daarna deksel er weer af zodat ze knapperig worden.
Geplaatst: 7 november7 Nov Pompoensoep. Met pompoen uit mijn moeders tuin. De knoflook en rode punt paprika's uet. De uien, kruiden en boursin zijn gekocht. 7 november7 Nov aangepast door Gitta Foto toegevoegd
Geplaatst: 7 november7 Nov Vanavond spruitjes uet en gepofte zoete aardappel uet. Met zelfgemaakte appelmoes en chutney (mix uet). En creme fraiche uit de winkel. Erbij gehaktballen van de koe van de boer uit de buurt. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 november7 Nov 21 uren geleden, Dahli zei:Potstickers zijn Chinese dumplings die je op een bepaalde manier bereidtDat klinkt heel lekker, vooral voor onze dochter die gek is op alles Aziatisch eten (behalve de rijst). Ik ga op zoek naar een recept! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 november7 Nov 3 minuten geleden, Tanja65 zei:Ik ga op zoek naar een recept!De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ze sowieso altijd in de vriezer heb liggen (gekocht). Af en toe maak ik de dumplings zelf, op een regenachtige herfstzondag bijvoorbeeld 😉. Ook meteen een voorraadje om in te vriezen omdat het zo handig en snel is als je weinig tijd hebt om te koken. Ik heb een kookboek met alleen maar recepten voor dumplings en gyoza’s (zal dit weekend even voor je opzoeken), maar onderstaand recept is ook erg lekker!miljuschka.nlDumplings recept: zelf dumplings maken met mijn makkelijk...Ik heb ze altijd in mijn vriezer liggen, dumplings! Je kan ze heel makkelijk zelf maken, dit zijn Miljuschka's makkelijke dumplings.
Geplaatst: 7 november7 Nov Stamppot spruitjes met pompoen en herderskaas gemaakt. Jammie! Gelijk dubbele portie gemaakt, dus de rest in de vriezer. Zegt mijn man: je had het beter voor 5 of 6 personen kunnen maken, ik wil nog een beetje, please 1 schepje?Ik ben zo blij met al mijn pompoenen, zo veelzijdig.Deze waren vanavond aan de buurt.
Geplaatst: 7 november7 Nov Wat betreft je man: héél erg herkenbaar @Petrasmoestuin! 😂Klinkt heerlijk wat je gemaakt hebt. 👌🏼
Geplaatst: 7 november7 Nov Vanavond was ons eten ook weer eens uet! 😋Stampotraapsteeltjes met kuiltje jus en flinke salade uet Erbij karbonade die mijn lief de slager zelf hakte zodat ze dikker waren dan die van de super…😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.