Geplaatst: 2 december2 Dec O zo lekker en gemakkelijk die slowcooker hè. Wie weet ik morgen ook weer.Wij aten nu courgettes met een vulling van aardappels, dille en peterselie uet, makreel in kerriesaus, cheddar en dan lekker flink gebakken in de oven. Smullen was het weer. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 december2 Dec Vanavond stond bij ons hutspot op tafel van eigen wortelen en aardappelen van de buren. (Hij is landbouwer) met vegetarische hachee.
Geplaatst: 2 december2 Dec Zojuist, Circe zei: 38 minuten geleden, Petrasmoestuin zei: Knolselderij zoete aardappelschotel.Ziet er lekker uit!
Geplaatst: 2 december2 Dec 2 x quiche waaronder deze met pompoen. Nog ongebakken op de foto. Erna vergeten. Recept ooit van @brownie gehad toen ze op een moesdag in 020 was. Dit is een van mijn lievelingsquiches. Had er ook een met kip. Want Vega quiche krijg ik er op de een of andere manier niet in bij mijn kinderen. Ook nog een salade uet met gekochte kom.
Geplaatst: 2 december2 Dec @Mellie ik zie geitenkaasjes en heb je daar boerenkool in zitten? Kun jij misschien zeggen hoe jij het hebt gedaan?
Geplaatst: 3 december3 Dec Vanmorgen Pompoentaart met kokos en dadels gegeten en 's middags Tortilla met diverse groente samen met Rookie en de mannen.
Geplaatst: 3 december3 Dec Dat ziet er gezellig uit @PetrasmoestuinWij aten rest quiche en paddenstoelenbouillon. Mega lekker! Allemaal oude passenstoelen die ik zelf geplukt danwel zelf gekweekt heb. 1 giga shiitake die maar niet zacht wilde worden. Die heb ik na afloop gegeten. Echt een heerlijke vlezige paddenstoel.Dat grote ding daar. Rest is verse champignon en lente-ui. Die heb ik binnen staan, maar die stengel vind ik veel te hard… dus naar buiten gehold. Had wel iets meer gemogen, maar had kennelijk een verveelde stengel. Dat zie je niet in het donker. Was zo lekker! Mijn man houdt helemaal niet zo van soep. Jeugdtrauma. Hij eet het altijd braaf op, maar wij eten wel 2 kommetjes en hij zelden. Van deze soep heeft hij 3 x opgeschept 😆
Geplaatst: Vrijdag om 14:014 d De bloemkool uet! De grootste tot nog toe. Wel groen want die bladeren die ik vastbind, schieten toch weer los elke x. Maakt niet uit. Smaakte heerlijk, maar de kleur zorgde voo wat verwarring. Hub, dit smaakt naar die witte broccoli! Haha ja dat is het ook. Samen met een gekochte spitskool en aardappelen, was het een groot feest met de Vega schnitzels.
Geplaatst: Vrijdag om 17:294 d Pompoensoep. Met pompoen uit mijn moeders tuin. Paprika's en knoflook uet. De uien, kruiden en boursin zijn gekocht. De pan is leeg. Het heeft weer heerlijk gesmaakt.
Geplaatst: Vrijdag om 17:364 d Pompoenpuree van de jack-be-little’s uet. Klaargemaakt door dochterlief die spontaan aanbood te koken omdat wij laat thuis waren. Lekker met kip en een garnering van champignons, knoflook, prei en kruiden. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Vrijdag om 18:424 d Jullie zullen misschien wel denken alweer Pompoen? Ja, vanavond stamppot met spinazie en geitenkaasjes gebakken. De geitenkaasjes waren over de datum heen, dus dan snel wat verzinnen om te maken.Ik had wel een beetje te veel gemaakt, dus de hoeveelheden heb ik aangepast. Want de geitenkaas vult aardig.
Geplaatst: Zondag om 18:022 d Rauwe ( krul) andijvie stamppot met eigen gedroogde tomaatjes. Besloten dat ik krul andijvie lekkerder vind dan gewone. Erbij een lekker veldvarken worstje. Voor bij mijn favo bakprogramma vanavond deze gebakken met eigen appeltjes!
Geplaatst: Gisteren om 19:381 d Salade van winterpostelein en tatsoi uet + toast met ricotta uit eigen keuken spiced up met pul biber én de MM24 van @Mellie ’s ouders. En wat Hollandse garnalen.De goulash voor morgen staat ook al te stoven, met daarin de laatste pot ingemaakte tomatensaus van 2024 met Voljusko’s en pepers uet + heel veel MM24 weer 😋.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Jummm! @Dahli zo veel eer van je werk. Leuk!Wij aten eigen okras in de soep. Het is mijn lievelings soep, maar sinds vanmiddag proef ik niks… dus vind het heel erg er niet van te hebben genoten.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Pompoen zoete aardappel en wortel uJt voorbereid voor een bakplaat maaltijd die niet doorging want we hadden vanavond een langdurige stroomstoring op Knarrestein en omgeving en dus de hele bende in een BK braadpan gekieperd met een klein scheutje bouillon erbij en op de houtkachel gezet. Bloedheet in huis nu.. maar de « soep » werd heet en gaar gegeten ! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.