Geplaatst: 7 augustus7 Aug Ik zou ook zeggen zonder hoedje. Dat eet je immers niet. En moesten ze niet geel zijn? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 augustus7 Aug Auteur IK Zal t aanpassen. Wegen zonder hoedje, geen groen erbij. En inderdaad Golden Egg, dus geel
Geplaatst: 7 augustus7 Aug Fijn Lia, het kan maar helder zijn.Op gele vruchten moet ik nog een poosje wachten. Het groeit en rijpt ontzettend langzaam.
Geplaatst: 7 augustus7 Aug 2 uren geleden, Veldjesgraaf zei:Op gele vruchten moet ik nog een poosje wachten. Het groeit en rijpt ontzettend langzaam.Ja, daar hebben we allemaal last van geloof ik * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 augustus7 Aug Auteur 23 minutes ago, Tanja65 said:Het groeit en rijpt ontzettend langzaam.Daarom is de datum ook 15 oktober... we hebben nog tijd!
Geplaatst: 8 augustus8 Aug Foto’s van 31 juli Foto’s van 7 augustus Ook hier gaat het dus erg langzaam. 3 eieren in de maak en nieuwe vertakkingen met bloemen.
Geplaatst: 8 augustus8 Aug De aftrap met het eerste ei dat aan de wedstrijd voorwaarden voldoet. Afkomstig van de linker plant en niet de eerste die kleurde. Dat exemplaar zit aan de rechter plant en blijft nog even hangen om de zaden optimaal te laten afrijpen.Weegschalen zijn het minst nauwkeurig aan het begin en aan het einde van hun bereik. Daarom heb ik een precisie weegschaaltje met schaal 0 tot 200 gram gebruikt. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 8 augustus8 Aug Hier nog geen eieren gespot maar still going strongNu naast het kastje want erop dat paste niet meer.
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Hierbij mijn augustus update. De foto is misschien niet heel duidelijk, maar er is dan ook niet veel aubergine-plant meer om te zien. Ga er maar van uit dat al het verdorde, verkleurde en verschrompelde blad van de golden egg is. Er zit wonderlijk genoeg wel een eitje in, maar ik ben er opeens niet meer zo zeker van dat ik deze wedstrijd ga winnen. Wat een lastige plant (of onervaren kweker)!
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Hierbij mijn augustus bijdrage. Alles is nog spierwit, maar dat vind ik fijn. Zolang ze nog niet geel zijn, groeien de eieren misschien nog wel door. Hoop ik.
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Best groot, @Dahli . Tot nu toe komen mijn eieren niet verder dan de helft van wat ik bij jou zie. Maar wat niet is, kan nog komen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 12 augustus12 Aug In 10 dagen ongeveer 5 mm langer.Weinig, maar er zijn nog iets meer dan 50 dagen te gaan. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 12 augustus12 Aug Wat een joekel @henkg ! Dat belooft wat.Het valt me op dat bij sommigen de vruchten langwerpiger zijn en bij anderen weer ronder. Ook als ze nog kleiner zijn. Leuk die diversiteit!
Geplaatst: 12 augustus12 Aug Auteur Ik hou wel van die verschillen, blijft spannend en leuk deze wedstrijd!
Geplaatst: 12 augustus12 Aug Ik heb 4 dagen geleden wat zaden uit de golden egg gehaald die ik als inzending voor de wedstrijd gebruikt heb. Hoewel de vrucht nog hard was heb ik voor een kiemtest vandaag (na het drogen van de zaden) toch 20 zaden in een bakje met potgrond gelegd plus nog eens 20 stuks op een bord voor een test via de deno methode. Wat zoekwerk leerde me dat verse aubergine zaden geen rusttijd nodig zouden hebben om te kunnen kiemen.Ik werd een beetje ongeduldig maar het is nog steeds de bedoeling een kiemtest te gaan doen met zaden van het ei dat al een tijd geleden als eerste begon af te rijpen maar nog steeds keihard aan de plant hangt. Zodra dat zacht wordt, en de zaden optimaal kiemkrachtig zouden moeten zijn, ga ik die alsnog testen. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 15 augustus15 Aug Een warmtematje is niet nodig. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 15 augustus15 Aug @Frans aan de andere kant is het met de huidige malle regels qua zonnepanelen enzo misschien beter om eventuele matjes overdag in een gekoelde ruimte te plaatsen.het is in ieder geval warm genoeg voor een test zonder matjes👍 15 augustus15 Aug aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 16 augustus16 Aug Ik heb nu ook drie eieren. De grootste lijkt nu te krimpen, maar misschien is dat gezichtsbedrog en is hij in werkelijkheid heel groot aan het worden.
Geplaatst: 16 augustus16 Aug Wat hebben jullie een succes met de aubergine. Bij mij is er niets te zien. En volgens mij komt er ook niets meer. In mijn tuin lukken gewoon aubergines niet. Ik heb 4 andere staan, de Patio Baby is heel groot en veel bloemen, maar verder niets.
Geplaatst: 18 augustus18 Aug Hier ook eindelijk twee mini eieren in wording. Benieuwd of ze op tijd afrijpen. Ben wat skeptisch…
Geplaatst: 18 augustus18 Aug Op 16-8-2025 om 22:23, Arja zei:lijkt nu te krimpen, maar misschien is dat gezichtsbedrog en is hij in werkelijkheid heel groot aan het worden.😂 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 20 augustus20 Aug Mijn eerste ei begint te kleuren. Toch heel leuk om te zien! Mijn wedstrijd-ei is gelukkig nog niet zo ver.
Geplaatst: 20 augustus20 Aug Hier sinds afgelopen week heel veel meer eieren in de maak. Zal door het warme weer komen. Ik zal er dan toch wat gaan oogsten en een paar laten hangen voor het afrijpen. Had ik nooit meer verwacht.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.