Tanja65 Geplaatst: 25 februari Geplaatst: 25 februari Je zou toch zeggen dat de natuur dat zelf regelt… Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Dahli Geplaatst: 25 februari Geplaatst: 25 februari 5 uren geleden, Tanja65 zei: Je zou toch zeggen dat de natuur dat zelf regelt… Precies! En in de natuur zitten ze zelden in een koffiefilter. 3 Quote
Gitta Geplaatst: 25 februari Geplaatst: 25 februari (aangepast) Wat ik heb gedaan is gewoon in bakje in keukenpapier en bij het zien van een worteltje in de grond gestopt. De eerste keer was waarschijnlijk te ondiep, want de zaadhuidzat er nog omheen. Na paar dagen van speeksel smeren, kwam de zaadhuid los, maar de kiemblaadjes bruin. Dus die heb ik verwijderd. Bij het tweede ontkiemde zaadje heb ik flink dieper gezaaid en toen kwam hij op zonder zaadhuid. De andere twee zaden liggen nog in de deno en doen nog niet veel. Hopelijk heb ik genoeg aan 1 zaailing. 25 februari aangepast door Gitta 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 25 februari Geplaatst: 25 februari De hoed van mijn zaailing heeft gelukkig één van de kiemblaadjes losgelaten. Hij zit nog wel aan de andere, maar dan komt het wel goed. Het ontkiemde deno zaad komt (nog?) niet op en ook de andere potjes doen nog niks. We houden vertrouwen. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
HuubvG Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Gezaaid Ik las hier dat eerder iemand spuug had gebruikt om de zaadhulzen weker te maken. Kan het niet terugvinden, maar in het begin van het MTF begon daar al iemand over, herinner ik me. De enzymen. Dat heb ik ook overgenomen. Omdat de wedstrijdzaden nogal aan taaie schil hebben, heb ik alle ze alle 8 (het is alles of niks) een tijdje in mijn mond gehad en samen met het speeksel uitgespuugd op een dot natte watten. Warm weggezet en aftellen maar... 5 Quote
Tanja65 Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Ik heb ook een paar avonden steeds spuug er op gesmeerd, @HuubvG. Oo vanwege het advies hier. Het hulsje heeft uiteindelijk wel losgelaten, of het daarvan is weet ik natuurlijk niet. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Rookie Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Je moet dus wel een paar dagen geduld hebben, lees ik. Ik was waarschijnlijk te snel. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Nou ik ben een beetje klaar bçmet geduld! Er gebeurt niets stomme zaden 2 Quote
hazeltje Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari (aangepast) Wanneer zaaide je Mellie? Ik vind het ook al lang duren, maar zaaide pas 12 februari, dus voor dit soort valt het nog heel erg mee. Maar ik ben wel van dit type: Ik ben niet zo'n geduldige zaaier dus 🤣 26 februari aangepast door hazeltje typo 4 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Gitta Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Ze nemen de tijd en hebben flink warmte nodig. Het tv-kastje was te koel. Ik heb ze op de router in de gang kast gezet en daar zijn er nu 2 van de 4 ontkiemd. Dus flinke warmte hebben ze nodig om te kunnen kiemen. 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 27 februari Geplaatst: 27 februari 20 uren geleden, Mellie zei: Nou ik ben een beetje klaar bçmet geduld! Er gebeurt niets stomme zaden Hier ook nog steeds maar één van de 5 gezaaide zaden. Als er volgende week nog steeds niets meer is, zaai ik de reserveploeg (nog 3 zaadjes over). Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Lia56 Geplaatst: 27 februari Auteur Geplaatst: 27 februari Ik maak mij nog niet zo druk, hier nog niets te zien en oktober is nog ver weg 😁 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 februari Geplaatst: 27 februari Ik weet niet meer precies wanneer ik ze heb gezaaid, ergens na 6 februari. Ze staan warm, in potgrond, en er gebeurt niets. Ik heb net wat zitten graven, en een paar van de zaadjes gevonden die echt helemaal niets lijken te doen. Ik ga nog maar weer wat andere manieren proberen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 27 februari Auteur Geplaatst: 27 februari Een wedstrijd hoeft niet perse makkelijk te zijn 😄 Quote
HuubvG Geplaatst: 27 februari Geplaatst: 27 februari Toch heeft het wel wat, in het begin van de wedstrijd al zoveel frustratie omtrent het kiemen van de zaden. Niemand durft te denken dat die overjarig, onvruchtbaar zaad gekregen heeft, laat staan het op te schrijven... Mijn adspirant winnaars liggen er warm en vochtig bij. De schaal met gesteriliseerde zaaigrond, samen met de schotel met kleinoden, dag en nacht boven de stoom van de luchtbevochtiger. Komend weekend is er een logé in deze ruimte, dus gaat de hele installatie des nachts naar de doucheruimte, het gepruttel houdt daar niemand uit de slaap. Als ze ontkiemd zijn, gaan ze naar een kweekbak met de warmtekabel eronder. 6 Quote
Tanja65 Geplaatst: 27 februari Geplaatst: 27 februari Aspirant-winnaars, toe maar. Voor minder doe je het niet? 😜 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
driepinter Geplaatst: 27 februari Geplaatst: 27 februari "Adspirant winnaars" 😂 "De schotel met kleinoden" vind ik ook mooi gezegd ! 2 1 Quote
redzebra Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Dag 20, nog niks te zien. Misschien toch een te lage temperatuur bij deze ? , stond op 24 graden. Dan maar de grove middelen, op goed geluk de thermostaat een stuk hoger en een paar reserve bijzaaien, las ergens dat ideale kiemtemperatuur toch hoger lag, tussen de 26 en 32 graden. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Ik heb tot nu toe 1 zaailing die heel voorzichtig zijn eerste echte blaadjes laat zien. Heel piep kleine blaadjes. De andere 2 zaden hebben nog niet veel zin om iets te doen. Quote
Lia56 Geplaatst: 28 februari Auteur Geplaatst: 28 februari Hier ook nog niets,,, maar voor t zelfde geld gaan ze straks als een malle en halen ze iedereen in.. Quote
Flup Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Hier ook nog niets, ondanks DENO. Ach ja, ik heb geen haast. Quote
loes Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Hier ook nog niets maar aangezien bijna iedereen dat roept en ik iets later was met zaaien maak ik mij nog geen zorgen. Vandaag wel 2 extra zaden gezaaid voor de risicospreiding. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.