Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

soep van radijzen


wilma

Aanbevolen berichten

Een leuk recept om van je radijs overschot af te komen.

nodig- 1 ui

2 bosjes radijs

1 kleine aardappel

klontje boter

1 ltr kippen bouillon

2 blaadjes laurier en 1 takje tijm

zure room ( eventueel kefir )

verse kruiden uit de tuin

--------------

leg 5 radijzen apart

snipper de uit ,snij de aardappel in blokjes, de radijs in plakjes , en stoof dit even in het klontje boter. voeg de bouillon met de laurier en tijm toe.

Laat dit 25 minuten zachtjes stoven.

Voeg er tot slot het radijs lof aan toe. laat dit nog 1 minuut koken.

Verwijder dan de laurier en tijm.( mix of pureer de soep.

breng op smaak met peper en zout. Haal van het vuur af.

Garneer met de overgehouden radijzen in dunne plakje of in 4ren gesneden en de zure room evenals enkele blaadjes groene kruiden.

smakelijk eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom maar op met recepten voor radijzen...
Google vond ruim 200.000 recepten op "soep+radijs+recept" Daarmee heb je de komende 548 jaar iets te doen .

Stamppot radijsjes is ook leuk. De knolletjes kook ik met de aardappels mee, het blad alleen even meegaren als de aardappels zijn afgegoten.

Verder doe ik wel een handje heel fijn gesneden blad door de pasta, rijst of risotto. Het smaakt niet heel sterk, maar oogt wel leuk, groene spikkeltjes (kan ook met zevenblad).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het loof van de radijs is ook lekker door de stampot. Gewoon zoals andijvie. Ik maak vaak stamppot van restjes. Sla, andijvie, loof van radijs, ui of knoflook. Evt uitje of geraspt appeltje erdoor. Lekker met een chutney.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom maar op met recepten voor radijzen...
Google vond ruim 200.000 recepten op "soep+radijs+recept" Daarmee heb je de komende 548 jaar iets te doen .

 

Wat moet ik met soep?

Anyway, heb zojuist een bos radijzen licht gekookt. Smaak en kleur worden minder, maar ik vind ze nu wel te eten. Geeft nu idee van een 'gewoon' bietje. Nu nog uitvogelen hoe ik ze zal gaan verwerken. Lijkt me lekker met kaassaus (geen zin om vandaag te maken, want ik eet al zoveel kaas. Heb er net rode wijnazijn over gesprenkeld. Ook niet verkeerd.

 

Ik kwam ook nog deze suggestie tegen http://food.lizsteinberg.com/2010/10/30/roasted-pickled-radishes-the-dish-no-one-will-guess/

maar dan moet ik eerst weer radijzen ophalen uit de tuin... morgen of overmorgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...