Ga naar inhoud

Ruillijst Tanja MTFD 12 april 2025 - gesloten, graag controle

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
On 1/8/2025 at 8:40 PM, Tanja65 said:

cosmos sulphur

Heb ik vorige week voorgezaaid. Als het iets wordt, breng ik zaailingen voor je mee. 

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Ja, die bedoel ik. De jouwe heeft heel wat meer stekken dan de mijne! 

IMG_3045.jpeg

IMG_3044.jpeg

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ehm, sorry. Geen idee waarom ze omgekeerd worden. Ik hebbzelfs de foto’s handmatig op de ipad opgekeerd, zodat ze dan hier rechtop zouden komen. Nope. Geen idee.

Geplaatst:

Wat ik in Frankrijk zag, de stekjes graslelie tussen de sierplanten planten vanaf half mei. Dat staat erg leuk, vult goed op en de graslelie groeit erg goed buiten in de zomer.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tanja, ik heb er nog veeeeel meer 😆 Bonte en effen groene, ik zal van beide wat meenemen. 

Leuk idee, Jet, misschien ga ik dat ook wel doen. Gaan ze dan in de winter gewoon dood of creëren we hiermee een nieuwe plaag? 

• Like 1
Geplaatst:

Die gaan tegen december wel gewoon dood maar ik graaf een deel op en pot ze weer op..die zijn heel sterk en staan er beter bij dan de planten die altijd potplant zijn geweest.

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Belangrijk bericht voor iedereen die van mij zaailingen krijgt. Vooralsnog zijn dat

@acpronk, @Arja, @appelvrouw, @Bouwvrouwe, @Ciska

(ik hoop dat ik niemand oversla)

In mijn zaailingen zijn rouwvliegjes gesignaleerd. Vooralsnog lijken ze het vooral op de basilicum te hebben gemunt, die er overigens weinig van lijkt te merken en goed doorgroeit, maar ik zie wel schade bij de aubergines (gele blaadjes, slap). De overige plantjes staan er vooralsnog vrolijk en fruitig en schijnbaar onaangetast bij, ik zie er ook weinig vliegjes bij - sowieso nog maar een enkele. Ik heb gedaan wat ik kon om de schade te beperken; ik heb alles zoveel mogelijk van nieuwe aarde voorzien (helemaal alles was onmogelijk), ik heb gele vangplaatjes aangebracht die prima werken trouwens, en ik heb kaneelwater bij alle plantjes gegoten. Daarmee lijk ik erger te hebben voorkomen. ik zal ook de komende week de plantjes met zand afgedekt houden. Maar ik kan dus niet beloven dat er geen verstekelingen in de aarde zulken meereizen, al dan niet als vliegje of larve. 

Mocht dat betekenen dat je van de ruil afziet, of alleen de plantjes die buiten kunnen nog wilt, dan begrijp ik dat prima. Vooral voor plantjes die nog eventjes binnen moeten blijven is het toch een risico. Ik had ook een heleboel zaailingen voor de meeneemtafel, weet nu niet zo goed of ik dat wel moet doen. En ja, het kan altijd natuurlijk. Maar toch.

aangepast door Tanja65
  • Like 2

Geplaatst:

Ik denk dat wel meer mensen rouwvliegjes hebben. Ik heb er 1 gehad. Sinds vandaag zie ik er meer, maar nog niet veel. Heb wel erger gehad, en mijn plantjes zelf hebben er nooit onder geleden volgens mij.

• Like 4
Geplaatst:

Ik heb zojuist al mijn zaailingen doorgekeken en opgeschreven wat is opgekomen of niet. Dit is mijn definitieve lijst. Er is nog olijfkomkommer en olijfkruid bijgekomen, en nog wat paprika’s. Van het olijfkruid durf ik niet met zekerheid te zeggen dat het is aangeslagen, het lijkt wel zo want alles staat er nog groen bij. Maar de stekken zitten geloof ik nog niet echt vast (ik hoop dat ze het transport overleven). Wel een super lekker kruidje. 

Geplaatst:

En o ja, @cobro60 wil graag sambal gaan maken en vraagt opeens om een mme Jeannette, nadat hij eerst helemaal geen pepers wilde dit jaar.Gelukkig had ik heel eigenwijs wel wat pepers gezaaid, waaronder de Bolivian Rainbow voor de mooi, maar die ook heel lekker scherp schijnt te zijn. Maar als iemand nog een mme Jeannette over heeft? 

• Like 1

Geplaatst:

Ben inmiddels voorzien van een ruil voor de mme Jeanette.

Morgenavond sluit ik mijn ruillijst. Voor iedereen met wie ik iets heb afgesproken, zou je willen kijken of het klopt? Er sluipt soms immers zomaar een foutje in. 

Geplaatst:

Ik had even niet opgelet denk ik, over de pijlpuntzaden.

Ik heb je op mijn lijst gezet, ik doe ze in een paar ziplockzakjes, je mag even delen met @Wortel.

• Like 2
Geplaatst:

Tnx Rookie, dat zet ik er ook even bij anders gaat dat mis. Maar je mag ze voor mij ook een in papieren zakje vouwen hoor, doe ik ze thuis wel in een ziplock, kijk maar. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...