acpronk Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei Op 29-4-2025 om 18:54, acpronk zei: Ze zien wat geel, en groeit ook niet echt. Maar ik heb ze ook wel buiten staan 🫣 Kan wel, alleen groeien ze dan niet zo snel. In huis is het nog wat rommelig ivm de verhuizing (en bijkomende seizoens drukte van werk). Ze zijn trouwens aan de groei, en het nieuwe blad ziet er een stuk beter (donkerder) uit. Ze krijgen alleen slootwater, maar dat is beter dan kraanwater. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
EdelSpint Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei Op 1-3-2025 om 11:33, EdelSpint zei: Tip: ik heb van de 3 grote bataten steeds beide uiteinden afgesneden (niet te dun, voldoende ogen en inhoud) en ga die gebruiken voor het kweken van slips. De middenstukken werden een lekkere kilo frietjes. Update: heeft goed gewerkt. De 6 kontjes hebben allemaal stekken gegeven. De bovenzijde knol wel duidelijk meer en sneller dan onderuiteinde. Ik ben blij dat ik pas na 1 maart ben gestart. De stekken staan nu sinds dagen in water (hetgeen ook een efficiënte varenrauwmugjes val is gebleken, ze lijken erdoor aangetrokken maar gaan dood in het water!). Nog even in potgrond straks en half mei naar buiten. Ik denk dat ik ze niet in de volle grond ga doen, maar in een kartonnen doos met grond, gelegd op de volle grond. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 15 mei Auteur Geplaatst: 15 mei Ik vond maar dat mijn Tainung stekjes het zo slecht deden. Nu krijg ik van Vreeken drie stekjes, die ik had besteld voor het geval mijn stekjes niets zouden zijn. Maar die van Vreeken zijn net zo zielig als de mijne, sterker nog, ik vind dat die van mij het helemaal niet zo slecht doen, vergeleken met de professioneel gekweekte plantjes... Hier de drie plantjes van Vreeken, links in het vaasje mijn stekjes: Hier al mijn stekjes in het water op de vensterbank: Ik vind ze helemaal zo slecht dus niet eigenlijk. 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 15 mei Geplaatst: 15 mei Ik vind je stekjes ook helemaal niet zo slecht. Worden vast mooie planten. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Petrasmoestuin Geplaatst: 15 mei Geplaatst: 15 mei Bij mij staat al een groot deel buiten. 1 plantje is dood gegaan. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 25 mei Auteur Geplaatst: 25 mei Mijn zoete aardappelstekjes moeten hoognodig de grond in en eindelijk zijn de nachttemperaturen er ook naar. Maar er wordt de eerstkomende dagen toch nog wel wat regen verwacht. Wat is wijsheid? Vanmiddag in het zonnetje (ja, echt) uitplanten, of nog maar wachten tot deze storing over vijf dagen voorbij is getrokken? Kunnen ze tegen zoveel nattigheid? Quote
acpronk Geplaatst: 25 mei Geplaatst: 25 mei Nattigheid maakt niet zo veel uit (liever te nat dan te droog), als het maar niet te koud wordt. Liefst boven de 10 graden, maar tussen 5-10 overleven ze het ook makkelijk hoor. 1 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Petrasmoestuin Geplaatst: 25 mei Geplaatst: 25 mei (aangepast) Ook de 2e speciebak is gevuld vandaag. 25 mei aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Roland Geplaatst: 25 mei Geplaatst: 25 mei Ik heb ze eergisteren uitgeplant (Tainung 65). Op 5 mei heb ik stekjes in het water gedaan en bodemwamte gegeven van 25C. Elk stekje had 2 ogen, 1 oog onderin zonder blad waar de wortels kunnen vormen en een 2e oog met een blad bovenin waar de nieuwe plant uit kan groeien. 8 mei zag ik al worteltjes en heb ze opgepot in een potje met potgrond. Wat gaat dat stekken gemakkelijk en snel. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.