Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zadenverwarring: welk zakje bevat boerenkoolzaadjes?


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Van de MTFD ben ik thuisgekomen met verschillende zakjes met zaden. Eentje heeft geen label. Omdat ik het zakje met boerenkoolzaad dat ik van Lisa heb gekocht kwijt ben daarom hier deze twee foto`s.

Op een foto zie je zaad en de tekst welsh onion..ik waag te betwijfelen of dat erin zit..het lijkt immers niet op uienzaad.

Het andere zakje lijkt wel op uienzaad klopt dat?

En geen van beiden lijkt op boerenkool(rood) zaad?

Lisa als jij dit leest weet jij nog waar je het in verpakt hebt?

img629241901338813044.JPG

img629197031338813034.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik dus ook..zoiets als de rucola en de radijs.

Ik heb hier het afgelopen uur alles afgezocht wat ik aan zaden heb en kan de boerenkool nergens vinden ik wilde hem zo graag zaaien vandaag. Ik ga de auto maar eens afzoeken.

 

Verder ga ik er dan maar vanuit dat het kleine zakje de Welsh onion is..vraag ik me alleen af wat dat grote zakje dan is..slordig Jetje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borlotti`s gevonden( als je maar hard genoeg klaagt )

 

Nee, Jorieke ik weet het ook niet. Ik weet wel dat ik er mee thuis kwam van de MTD..ik heb daar ook even in de blijde doos gekeken..sporadisch, en ik geloof alleen bij sla achtigen..dat zal het dan zijn.

Maar waar dan die boerenkoolzaadjes gebleven zijn Ik heb de hele middag gezocht en het halve huis omgekeerd. Jij hebt dus ook geen achtergelaten zaadjes gevonden...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je op t etiket van de bovenste zaden er Welsh Onion op staat? Maar dat klopt dus niet. En slazaadjes zijn het ook niet. Nog nooit zulke slazaden gezien. Een mix van zaden? Zitten verschillende tussen.

Hopelijk vind je je boerenkool zaden nog.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik echt de weg kwijt. Want ik heb bij de blijde doos alleen naar slazaden gekeken..dacht ik..en naar koolrabi. Dan vermoed ik dat het een of andere bloem is. Ik zal de foto ook even bij het topic zaaizadeninfo blijde doos zetten.

Jullie bedankt voor het mee-kijken.

Rest me nog de vraag: is er iemand die mij rode boerenkoolzaden kan sturen?( dat hebben ze hier echt niet...)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch wel dat dat ik dat bedoel.De bedoeling is de witte vlieg ( het motje) te misleiden met een andere dan groene kleur. Ik kijk even hoe mijn boerenkool heette...het was inderdaad de Scarlet..paars ipv rood ook nog eens.

Ik pb je even.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...