Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Blad Ananaskers / Physalis wordt zwart


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Is denk ik niet zo erg, de mijne hadden dit vorig jaar ook na het uitplanten en dat is er volledig uitgegroeid. Ook dit jaar een aantal zwarte bladeren na het uitplanten, maar de toppen kleuren weer mooi groen. Ligt misschien aan de overdosis zon die ze na het planten kregen?

Alleen de physalis edulis heeft hier trouwens last van, de little lanterns (met een totaal ander blad, nl. glad en kleiner) die ik dit jaar heb gezaaid om het verschil tussen beide rassen te testen, hadden dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Ik zit met een ander probleem

IMG2015062619005997061435523192.jpg

IMG2015062619010757061435523166.jpg

Had eergisteren deze bladeren verwijderd maar vanavond stonden er terug enkele zo. Wie weet wat ik hier kan aan doen? Bladeren lieten zeer gemakkelijk los.

Struik uitdoen (staat sowieso het minst mooi) om mijn andere drie planten te beschermen, staan in de buurt maar hebben nog niets van verkleuring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijne heeft had ook wittelantaarns ( gekregen van Estemy )

later lagen deze op de grond met rijpe ananaskersen erin Dit was denk ik rond 20 juni

had gedacht dat de plant veel meer zou groeien maar is nog maar 30 cm groot.

misschien gaat hij nog meer groeien en heeft hij gewoon lang warm gestaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van hierboven heb ik nog nooit gehad, maar ze doen het dit jaar duidelijk minder goed dan anders. Te lang koud gebleven 's nachts en dan lang droog. Ik hoop dat het een zacht najaar wordt want ze hebben een achterstand in te halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een aantal vragen over ananaskers.

 

Een aantal gele, loslatende bladeren. Te veel water?

 

Een aantal lampionnetjes worden nu droog. Zijn ze aan het rijpen?2015070217452438501436211699.jpg

 

Er zijn ook een aantal besjes die onder uit het lampionnetje hangen. Wat is dit voor afwijking?

2015070616024628381436211846.jpg2015070616035921601436211810.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...