Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Blad Ananaskers / Physalis wordt zwart

appelvrouw

Recommended Posts

Een deel van het blad van de ananaskers wordt donker-zwart..het is eigenlijk pas goed losgebarsten toen ik ze in de volle grond heb gezet..ze waren wel volledig afgehard. Kan dit van de stress komen?img626278101338819158.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Is denk ik niet zo erg, de mijne hadden dit vorig jaar ook na het uitplanten en dat is er volledig uitgegroeid. Ook dit jaar een aantal zwarte bladeren na het uitplanten, maar de toppen kleuren weer mooi groen. Ligt misschien aan de overdosis zon die ze na het planten kregen?

Alleen de physalis edulis heeft hier trouwens last van, de little lanterns (met een totaal ander blad, nl. glad en kleiner) die ik dit jaar heb gezaaid om het verschil tussen beide rassen te testen, hadden dit niet.

Wel het doet me deugd jullie ervaringen te lezen. Hoewel er best een aardige hoeveelheid blad paars/zwart is lijkt de plant zich er inderdaad niets van aan te trekken.

Foto van vanmorgen:

img632559781338886846.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 years later...

Ik zit met een ander probleem

IMG2015062619005997061435523192.jpg

IMG2015062619010757061435523166.jpg

Had eergisteren deze bladeren verwijderd maar vanavond stonden er terug enkele zo. Wie weet wat ik hier kan aan doen? Bladeren lieten zeer gemakkelijk los.

Struik uitdoen (staat sowieso het minst mooi) om mijn andere drie planten te beschermen, staan in de buurt maar hebben nog niets van verkleuring?

de mijne heeft had ook wittelantaarns ( gekregen van Estemy )

later lagen deze op de grond met rijpe ananaskersen erin Dit was denk ik rond 20 juni

had gedacht dat de plant veel meer zou groeien maar is nog maar 30 cm groot.

misschien gaat hij nog meer groeien en heeft hij gewoon lang warm gestaan

Het probleem van hierboven heb ik nog nooit gehad, maar ze doen het dit jaar duidelijk minder goed dan anders. Te lang koud gebleven 's nachts en dan lang droog. Ik hoop dat het een zacht najaar wordt want ze hebben een achterstand in te halen...

Ik heb ook een aantal vragen over ananaskers.

Een aantal gele, loslatende bladeren. Te veel water?

Een aantal lampionnetjes worden nu droog. Zijn ze aan het rijpen?2015070217452438501436211699.jpg

Er zijn ook een aantal besjes die onder uit het lampionnetje hangen. Wat is dit voor afwijking?

2015070616024628381436211846.jpg2015070616035921601436211810.jpg