appelvrouw Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Een deel van het blad van de ananaskers wordt donker-zwart..het is eigenlijk pas goed losgebarsten toen ik ze in de volle grond heb gezet..ze waren wel volledig afgehard. Kan dit van de stress komen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Doen diegenen die ik vorige week in de volle grond heb uitgezet ook... alleen nog een stuk minder als bij jou... Stonden al een hele tijd buiten (achter het huis)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Hoe lang staan ze nu in de vollegrond? Paars blad is een tekort aan een voedingsstof geloof ik. Maar vraag me niet welke Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Is het bij jou ook zo koud als hier afgelopen week? Want door kou kan dit ook komen, dan kunnen ze een stof niet opnemen, fosfor dacht ik???? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Hoe lang staan ze nu in de vollegrond? Paars blad is een tekort aan een voedingsstof geloof ik. Maar vraag me niet welke Klopt! Paars worden gebeurd hier snel met de chocolade munt. Kleurt later wel altijd weer goed Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 4, 2012 Author Share Posted June 4, 2012 Ze staan er anderhalve week in denk ik. Koud was het hier niet..pas sedert zaterdagavond, maar de verkleuring begon al eerder. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Misschien toch wat mis met de grond dan. Of staan ze in een schep goede (pot)grond? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 4, 2012 Author Share Posted June 4, 2012 Nee. Maar wel in goede bemeste volle grond..misschien teveel bemest( bemest voor vruchtstuk..dus een lekkere kruiwagen oude stalmest erdoorheen) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Maar bij mij staan ze dan weer in niet echt bijgemestte grond... en ook hetzelfde verschijnsel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 4, 2012 Author Share Posted June 4, 2012 Tja, misschien toch de stress van het verplanten... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Bij mij staan ze in kleigrond,het blad verkleurt wel iets naar paars,maar niet zo zwart als op uw foto.Misschien toch ook kou? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Is denk ik niet zo erg, de mijne hadden dit vorig jaar ook na het uitplanten en dat is er volledig uitgegroeid. Ook dit jaar een aantal zwarte bladeren na het uitplanten, maar de toppen kleuren weer mooi groen. Ligt misschien aan de overdosis zon die ze na het planten kregen?Alleen de physalis edulis heeft hier trouwens last van, de little lanterns (met een totaal ander blad, nl. glad en kleiner) die ik dit jaar heb gezaaid om het verschil tussen beide rassen te testen, hadden dit niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 5, 2012 Author Share Posted June 5, 2012 Wel het doet me deugd jullie ervaringen te lezen. Hoewel er best een aardige hoeveelheid blad paars/zwart is lijkt de plant zich er inderdaad niets van aan te trekken.Foto van vanmorgen: Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted June 28, 2015 Share Posted June 28, 2015 Ik zit met een ander probleem Had eergisteren deze bladeren verwijderd maar vanavond stonden er terug enkele zo. Wie weet wat ik hier kan aan doen? Bladeren lieten zeer gemakkelijk los.Struik uitdoen (staat sowieso het minst mooi) om mijn andere drie planten te beschermen, staan in de buurt maar hebben nog niets van verkleuring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 de mijne heeft had ook wittelantaarns ( gekregen van Estemy )later lagen deze op de grond met rijpe ananaskersen erin Dit was denk ik rond 20 juni had gedacht dat de plant veel meer zou groeien maar is nog maar 30 cm groot.misschien gaat hij nog meer groeien en heeft hij gewoon lang warm gestaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Het probleem van hierboven heb ik nog nooit gehad, maar ze doen het dit jaar duidelijk minder goed dan anders. Te lang koud gebleven 's nachts en dan lang droog. Ik hoop dat het een zacht najaar wordt want ze hebben een achterstand in te halen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aardbeitje63 Posted July 6, 2015 Share Posted July 6, 2015 Ik heb ook een aantal vragen over ananaskers. Een aantal gele, loslatende bladeren. Te veel water? Een aantal lampionnetjes worden nu droog. Zijn ze aan het rijpen? Er zijn ook een aantal besjes die onder uit het lampionnetje hangen. Wat is dit voor afwijking? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts