Geplaatst: 22 maart22 Ma @rorror ze staan de hele dag onder lampen voor de keukendeur. Ze staan binnen. Binnen kunnen ze niet opgegeten worden. Nee ze staan niet nat. Waarom moet dat ene zaadje eraf, dan doet hij zeker niets meer.
Geplaatst: 22 maart22 Ma Hoe ver staan de lampen ervanaf, als blad soms volledig omhoog staat, dan kan het ook zijn dat het licht te fel is. Ter bescherming buigen de blaadjes omhoog om niet te veel licht te vangen. Hoewel ik de blaadjes wel te licht van kleur vind. Wat voor substraat heb je gebruikt? 18 minuten geleden, Petrasmoestuin zei: Waarom moet dat ene zaadje eraf, dan doet hij zeker niets meer. Deze bedoel ik. Na het kiemen en wortelen van de zaailing doet het zaadje niks meer. Het zaadje is nu nog maar een schilletje, wat nu het opengaan van de bladeren belemmerd. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 22 maart22 Ma Ik snap nu welke je bedoelt @rorror het zaadje is er af nu. Ik deed het ook bij de waterspinazie, maar dat ronde van het blaadje is er nu af. Dus ik blijf daarvan af. 😊
Geplaatst: 22 maart22 Ma @rorror De lampen hangen er 15 - 20 cm erboven. Ik heb bij deze geen zaai- en stekgrond gebruikt. Vorig jaar ook niet, maar toen gebruikte ik MM aarde. Nu heb ik tomaten- en groenteaarde met een PH waarde die overeen kwam met de waarde die ik op internet steeds vond dat goed is. PH rond 7. En ik gebruik half Vermiculiet en half aarde.
Geplaatst: 23 maart23 Ma 19 uren geleden, Rookie zei: Door niet te toppen blijven ze slanker. Toppen zorgt inderdaad voor een (bossigere) vertakte groei, met duidelijk meer maar kleinere vruchten. Toppen hoeft inderdaad niet per se als je drie bijeen plant. Een ander voordeel van toppen is dat kleinere paprika's mogelijk sneller afrijpen (vooral handig bij buitenteelt). Ik ga dit jaar voor 2 gele paprikarassen: - Corno Giallo (gele punt) - Yellow Wonder (gele blok) Het zaad is niet heel jong meer, ze staan in deno nu.
Geplaatst: 1 mei1 Mei Hoe zetten jullie paprika en ook pepers met zijn drieen bij elkaar? Bind je ze samen vast met een touwtje of los in de bak? Foto niet bij de hand. Die staat op de computer, ik ben buiten met mijn telefoon. Komt later. 1 mei1 Mei aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 1 mei1 Mei Auteur Ik doe het zoals @Rookie. Met een stok er tussen. 1 mei1 Mei aangepast door Gitta Schrijffout verbeterd
Geplaatst: 20 mei20 Mei Vanaf zaterdag worden de nachttemperaturen negen graden en hoger verwacht. Kunnen de paprika's dan al in de grond? En de pepers?
Geplaatst: 20 mei20 Mei Het is hier natuurlijk midden België dus wel wat warmer dan in de uiterste hoeken van Nederland maar de paprika's en pepers staan hier al twee weken buiten, zowel in volle grond als in pot, en doen het supergoed.
Geplaatst: 21 mei21 Mei Dat lijkt me heerlijk, om alles zo lekker vroeg in de grond te kunnen zetten. Ik had het er gisteren nog met @Erny over en ik heb het @loes ook vaak horen zeggen hier: het duurt hier in het hoge noorden echt een paar weken langer, voordat plantjes hier de grond in kunnen. Maar volgens het laatste weerbericht (dat verandert ook met de dag) wordt het vanaf zondag elke nacht boven de tien graden, dus dan gaan ze de grond in.
Geplaatst: 9 juni9 Jun Ik heb op 26 mei mijn paprikaplantjes uitgeplant. Ze hebben twee weken totaal niets gedaan, het werd toen net weer koud en nat, dus ze hadden er geen zin in. Ze stonden ook vol op de snoeiharde wind. Ik had me er al bij neergelegd dat ik dit jaar een slechte oogst zou hebben, maar vanochtend zag ik nieuwe groei. Eindelijk!
Geplaatst: 28 juni28 Jun Hier beginnen de planten een beetje te produceren.Pusztagold (foto) en de Roemeense bolpaprika die ik van @rorror kreeg.En volgens mij moet dit Laylak zijn en geen Zorha/Zorza. Maar een van mijn trays deed een salto van de vensterbank tijdens de opkweek en toen is er wat in de war geraakt 🙃
Geplaatst: 28 juni28 Jun 1 uur terug, woldistel zei:de Roemeense bolpaprikaVolgens mij mis ik daarvan de foto? Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 28 juni28 Jun Klopt, nog geen foto. Er zit nu een leuk plat tomaatvormig groen exemplaar aan, die ik morgen af ga snijden, want bovenin de plant komen nu meer bloemen, dus die komt mooi op gang. Als ik er aan denk maak ik morgen een foto, speciaal voor jou 😉 28 juni28 Jun aangepast door woldistel
Geplaatst: 29 juni29 Jun Begint al op een mooi vleestomaatje te lijken 😀 Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 10 juli10 Jul Vandaag tot mijn schrik ontdekt dat ik dit jaar wel wat laat ben met het aanbinden van de paprikaplanten.Dit ziet er weer beter uit. Alle planten in de kas (12 stuks) aangebonden.Geen symptoom van rot maar een teken dat ze beginnen af te rijpen. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 11 juli11 Jul Wat een prachtige planten alweer @Frans en flink vroeg met rijpen ook al! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 11 juli11 Jul Prachtig! Complimenten Frans. Ik dacht even dat ik in het topic fotoshoppen was beland. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Zondag om 20:184 d Op 10-7-2025 om 21:20, Frans zei:Geen symptoom van rot maar een teken dat ze beginnen af te rijpen.Welk ras is het ? gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: Zondag om 20:214 d Bij mij groeien dit jaar 8 soorten paprika's: snack-, blok- en zoetepunt paprika's. Bij de snackers heb ik al verschillende rijpe kunnen oogsten en vorige week ook bij de blokpaprika's. Er hangen nu een aantal hele mooie grote rode zoetepunt paprika's klaar.Zal binnenkort wat foto's maken en hier plaatsen gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.