Geplaatst: Zondag om 22:244 d 2 uren geleden, Mai Pensato zei:Welk ras is het ?Geen idee maar het moet een al wat ouder zaadvast ras zijn dat prima geschikt is voor de volle grond. Minstens 15 jaar geleden maakte ik een fietstochtje vanuit Breisach am Rhein door het landbouwgebied tussen Rijn en Schwarzwald en zag daar vanuit perspotjes paprikaplanten in de volle grond gezet worden. Ik heb een paar planten gevraagd en mee gekregen en omdat ze zaadvast bleken te zijn kweek ik nog ieder jaar hun nakomelingen. Stom genoeg heb ik niet gevraagd welk ras het is. Het zijn niet zo grote planten met een grote opbrengst aan dikwandige blokpaprika's , goed van smaak en ze rijpen vroeg af. Ik teel ze zowel in de volle grond als in kas. Het is sindsdien mijn favoriete paprika gebleven. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: Maandag om 00:554 d Als je de exacte locatie nog weet, gooi eens een balletje op richting de kwekerij.. Wie weet kom je de soort te weten, als je al zo lang van de nakomelingen van een zaadvaste soort kweekt, is dat misschien leuk om terug te horen voor de kweker.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.