Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi mijn naam is Claudia en ik woon sinds april 2024 in een olijven boomgaard in Italië. Naast de vele eeuwen oude olijfbomen wil ik graag fruitbomen gaan kweken en liefst vanuit een pit of stek. 
Wij waren het “gewone standaard” leven in Nederland helemaal beu en wilde liever met minder leven in de natuur dan een stressvol leven met alle moetjes die daarbij horen! 
Wij leven hier totaal off grid en hebben geïnvesteerd in een off grid zonnepanelen systeem. Water vangen we op van de regen en wonen we momenteel nog in een tent ️ 

we hebben een kleine kas geplaatst en zijn we momenteel bezig met het snoeien van de olijfbomen en het aanleggen van een moestuin. 
Uiteindelijk willen we hier een soort toevluchtsoord voor familie en vrienden met als doel back to basic! 
Ook willen we iets moois gaan doen met het olijven hout zoals kleine meubels maken. 
Hoe dan ook, het is veel werk, de laatste jaren is er geen onderhoud geweest dus elke boom heeft de aandacht nodig en was het hele terrein overwoekerd met Adelaarsvarens en bramen….🥴

Momenteel doen ik dit nog maar samen met mijn man dus we hebben nog heel wat werk te doen maar in Italië zeggen ze altijd “piano piano….rustig aan! En ik kan je zeggen dat voelt zooooo veel fijner! 
Fijne dag allemaal en bedankt dat ik hier mag zijn 💚🫶🏻❤️🫶🏻💙

BBB4BB70-81A5-4A11-9D22-52014CC97A1E.thumb.jpeg.8a6660d9353f8f9bf4edf435f233df81.jpeg

ecb34d7e-2763-4258-95c5-3f0b990ddb93.thumb.jpeg.761598454012efe6849846d318b42e20.jpegIMG_3698.thumb.jpeg.d53962f26cc9037aa12297f7708488b8.jpegIMG_4929.thumb.jpeg.7e30491b54bf8ebd25c03df3cc8bee17.jpegIMG_3881.thumb.jpeg.f6a14818a94cab42e22989565cb1c3cd.jpegIMG_3678.thumb.jpeg.8223927fbceb81af1e44771f7c5360fd.jpegIMG_3878.thumb.jpeg.3dbbea1f2c2931477e093da459f6c2a6.jpeg💙

IMG_3670.jpeg

IMG_4716.jpeg

IMG_4746.jpeg

• Like 4
Geplaatst:

Welkom op het forum.

Wat een mooi avontuur gaan jullie aan, jullie hebben een mooi plekje zo :).
Heel veel succes en plezier, hier en daar ;)

• Thanks 1
Geplaatst:

Wow wat een uitdaging zeg en zo mooi midden in de natuur.

Welkom hier! En ik hoop vaker mooie plaatjes van je te mogen zien.

• Thanks 1

Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.

Geplaatst:

Welkom! Wat wonen jullie daar prachtig! Heel veel succes met alles wat jullie nog moeten doen om het daar op te knappen en leefbaar te maken. 

• Like 1
Geplaatst:

Succes, denk ook aan vijgenbomen. Die gedijen daar prima, evenals pawpaw. Is wat anders, maar zeker van de vijgen kun je dan leuk stekhout en vijgen verkopen. 

• Like 1
Geplaatst:

Wooahhhh wat een ander leven! Ik ben er niet jaloers op, want lijkt me gruwelijk zo off grid. Ik ben toch wel erg gehecht aan toiletten en douches… Je moestuindroom deel ik dan weer wel. Heel veel plezier en succes gewenst.

Alles uit pitten opkweken, betekent trouwens wel dat je de minimaal komende 5 jaar niets te oogsten hebt! Toch ook leuk als dat wat sneller gaat. Sinaasappel, citroen, kaki, avocado, perzik; je kunt ze allemaal een plekje geven. Veel plezier!

Groene groetjes!

• Like 3
Geplaatst:
Op 8-2-2025 om 19:38, Flup zei:

Succes, denk ook aan vijgenbomen. Die gedijen daar prima, evenals pawpaw. Is wat anders, maar zeker van de vijgen kun je dan leuk stekhout en vijgen verkopen. 

Vijgen ja leuk, ik ga op zoek! Bedankt voor de tip 

• Like 1
Geplaatst:

Bedankt voor je reactie @Mellie! Uit pitten kweken duurt inderdaad lang maar onze droom is zelfvoorzienend worden zodat onze kinderen in de toekomst een toevluchtsoord hebben waar je het eten van je eigen land komt en dan is het toch ook leuk dat er verteld wordt tegen eventuele kleinkinderen dat oma die citroenboom heeft gekweekt uit de pit van haar moeder citroen boompje die ze in 2024 als eerste fruitboom had gekregen van opa 🤪

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...