Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn aanbod: 

-- eieren 

-- Jute zakken

-- hydrolaat, van eigen stook (moestuinforum.nl/topic/35792-etherische-olie-destilleren/Ik gebruik het graag om mijn gezicht te reinigen, en in bad. Maar zie ook hier: stichtingaromatherapie.nl/aromatherapie/hydrolaten/ Ik heb de volgende 'smaken': basilicum, rozemarijn, sinaasappelschil, mandarijnschil, laurier, munt, citroengras, bergbonenkruid (satureja montana), goudsbloem (calendula), afrikaantjes (tagetes)  

-- Weckpotten, stortmodel, 'nieuwe' model, halve liter inhoud. Met deksel, zonder rubber, zonder klemmen.

227_3325.JPG

-- wormentoren: tuinartikelen.nu/wormentoren-met-3-bakken.html 

Welsh onion: 5

Kattenkruid: 1

roomse kervel: 2

Brave Hendik: 2

aster 'stardust': 2

winterkamperfoelie: 4

hibiscus: 1 potje met daarin 3 mini's, en 1 al wat grotere van het jaar daarvoor. 

pepermunt piperita: 1

helleborus zaailingen: 1

aardkastanje: 1

mierikswortel: 1

citroenmelisse: 2

cola kruid: 1

bloedzuring: 1

meidoorn: 2 

Dikke wortel van alant wortel: 1

Dikke wortel van echte heemst: 2

plukje zaailingen van groot kaasjeskruid: 3

En een paar vrij grote potten met een stuk van onze bamboe: 3

zwarte framboos: 1

plukje zaailingen kamille: 2

(bandus.nl/koop/phyllostachys-aureosulcata/)

227_3447.JPG

227_3448.JPG

Wat we wel kunnen gebruiken:

-- honing

-- zaagsel of houtkrullen of snippers of iets van die strekking voor in het kippenhok.

-- hooi, stro, hennepstrooisel, als eten voor onze grazers en als bedekking voor in hokken. 

-- Zelfgebakken brood, om in te vriezen. Of een heerlijk broodje van jouw lokale bakker natuurlijk. 

-- Granola, cruesli, muesli, dat soort ontbijtzaken

-- gewone witte kristalsuiker

-- gewone witte azijn

Geplaatst:

Als je nog jute zakken over hebt, graag.  Wij nemen sowieso suiker voor je mee, en nog even kijken wat nog meer. Fles azijn kan altijd. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik neem witte azijn mee. Ik heb in een ander topic ook zout aangeboden, maar zie dat jullie dat niet nodig hebben. 

Bij ons is de hibiscus overleden (is ineens omgevallen), dus als je nog een zaailing daarvan hebt, graag. 

• Like 1
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb nog gevonden: een polletje aardkastanje, wat citroenmelisse (van vorig jaar), ook nog een paar hibiscus, en ik heb wat plukjes helleborus-zaailingen opgepot.  

En ik heb teveel weckpotten van een halve liter. Het zijn de echte van Weck, de 'nieuwe' vorm qua deksel en rand. En stort-model. Met deksels, zonder rubbers, zonder klemmen. 

227_3325.JPG

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb belangstelling voor de weckpotten. Misschien ruilen voor mijn verticuleerhark van Gardena? Zonder steel, met het standaard aanklik systeem. Ik kan uiteraard ook ruilen voor andere zaken, dan koop ik wat voor je.

aangepast door Tanja65

Geplaatst:

Hoeveel wil je er kwijt? En hoeveel willen anderen nog. Ik begin eigenlijk net wat serieuzer met wecken, tot nu toe af en toe in appelmoespotten geweckt. Maar ik wil het graag wat serieuzer aanpakken en dus ook weckpotten aanschaffen, want die blijven beter en stapelen makkelijker. Maar dat is een prijzige toestand als je dat allemaal tegelijk moet aanschaffen. Dus wat je kwijt wilt is welkom, en bij gebrek aan een goede ruil wil ik er ook best voor betalen. 

Geplaatst:

20! Wauw. Maar eveb afwachten of er nog meer gegadigden zijn.  Wat wil je er voor hebben? We kunnen evt. ook ff in pb overleggen. 

Geplaatst:

Je mag er ook zeker minder hoor :lol: Hoeft niet in 1 partij.

En als er verder geen ruil meer komt dan mag je wel wat van de klassiekers voor ons kopen: gewone kristalsuiker (als of als je luxe wilt doen dan is bruine basterdsuiker ook een optie), blanke azijn, granola of de ingrediënten daarvoor (vlokken, havermout, ongebrande noten, pitjes, zaden, je weet wel), wc papier, koffie, uhm. En overdrijf het niet: het ruimt hier ook even lekker op en dan heb ik meer ruimte voor de potten in maten die ons beter bevallen. :thumbup:

Geplaatst:

Dt gaat goed komen dan. Even afwachten of er nog meer gegadigden komen. Ik kan ze wel allemaal gebruiken want ik begin echt net, en ben de appelmoespotten daarvoor meer dan zat. Maar eerlijk delen als er meer liefhebbers zijn. 

Geplaatst:

Ik heb toevallig nog suiker in klontjes staan (wordt hier niet gebruikt). Doe ik je daar een plezier mee? Of wil je (ook) vooral suiker om te bakken en in te maken? 

Geplaatst:

Je krijgt van mij twee dwerg tomaten de linkjes staan in mijn eerste bericht. Het zijn de turboreactivnyy en de Venus.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)
Op 8-2-2025 om 09:25, Gitta zei:

hibiscus

Jorieke, mijn man heeft een hibiscus voor mij gekocht als verrassing vanwege de plant die dood gegaan is. Dus als je het niet erg vind dan laat ik de zaailing zitten. Ik heb er dan geen ruimte voor. 

Ik neem nog gewoon het zout en de azijn mee. 

aangepast door Gitta
  • Like 1
Geplaatst:

Ik heb weer een flinke zak zaagsel/krullen staan. Je hebt eerder een zak van mij gekregen, het is hetzelfde. Dus een mix van houtsoorten en ook fijner zaagsel. Laat maar weten of je interesse hebt.

Op 13-2-2025 om 08:27, Jorieke123 zei:

Mocht iemand voor mij op de heenweg naar Zelhem langs de Stoerderij in Son en Breugel kunnen rijden om wat lekkere dingen op te pikken....? 

Wij komen vanuit ten zuidoosten van Eindhoven en rijden daar vlak langs als we naar jullie gaan. Dus als dat op die zaterdagochtend opgehaald kan worden is dat geen probleem.

• Like 1

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

Ik heb zeker interesse in dat zaagsel/krullen! Ik heb het de vorige keer geloof ik door een zeef gedaan en het fijne spul nog weer voor andere dingen gebruikt dan de grotere krullen. Komt allemaal goed van pas!

Ook ben ik erg blij dat jullie voor mij langs de Stoerderij willen rijden. Ik zal zorgen dat mijn bestelling dan klaar staat, er is dan ook al voor betaald. :thumbup:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...