Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Ja dat zou heel goed kunnen! Heeft hier vorig jaar in de tuin gestaan, maar ik heb die vrij snel eruit getrokken omdat ie gigantisch groot werd.

Geplaatst:

Iemand dit ooit gezien in moestuin? Heb nog jammer genoeg nog geen foto. Evt morgen als niemand weet wat dit is.

Het ziet er uit als een pluk met zwart/grijze donshaartjes. Voelt ook zacht aan. Het lijkt uit gele zaadjes te komen. Zit tussen mijn zaaiingen van radijs en wortel.

Een soort schimmel?

Hahaha hoop dat iemand dit begrijpt want als ik het terug lees. Klink het allemaal heel raar.

Geplaatst:

Spinnennest?

heb ook enkele nesten in de serre nu, wel gele

Geplaatst:

Deze plantjes kwamen vanzelf uit op de plaats waar vorig jaar zonnebloemen en butternuts gestaan hebben.

Ik vermoed dat dit zaailingen zijn vd butternut?

butternut167801398416170.jpg

butternut245121398416188.jpg

Geplaatst:

Lijken mij Zonnebloemen. Heb er ook heel wat op de tuin staan nu. Zelfde maat.

Ik heb ook een vraag.

Wat voor zaailing zou dit zijn ?

Het zal een boom zijn, maar welke ? Kan dit Tamme kastanje zijn ?

DSCN572935621398446097.JPG

Geplaatst:

@ tds: normaal heeft de 2de 'serie' blaadjes bij een pompoen kleine haartjes. Ik vermoed dus dat het van de zonnebloem zal zijn maar ze lijken inderdaad wel erg op pompoentjes in wording.

Geplaatst:

image99971398519216.jpgimage60991398519223.jpg

Hallo,

Weet iemand welke planten dit zijn?

De ene bolbloem komt van uit een bol de andere is een plant.

Mijn tante heeft deze gekregen en heeft geen idee welke plant dit is.

En ik dus ook niet.

Alvast bedanktvoor het meedenken.

Groet Nas

Geplaatst:

Bit, dat is een tamme kastanje ja. Heb er precies zulke die omhoog komen piepen. Als je eraan trekt, zie je de kastanje nog zitten waarschijnlijk. Als je een blaadje / steeltje vastpakt, voelt het heel kleverig aan, dat viel me ook op.

Ik heb ook zaailingen die op diverse plaatsen in de tuin opkomen waarvan ik niet weet wat het is. Ideeën? Ik hoop op kooltjevuur of worteltjes maar heb zo'n vermoeden dat het geen van tweeën is Rechtsonder is een slaapmutsje.

john-doe-plantje82931398524427.jpg

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

@nasuada die laatste ziet er uit als een puinlook (volgens mij)

Geplaatst:
En dan zoek ik de naam van dit plantje:

Nu zo'n 70 cm hoog, omdat hij bloeit. Ze vormen eerst grote rozetten, en bloeien dan niet echt opvallend. Geel, kool-achtig?

Lijkt wel op wilde rucola...

Geplaatst:

Suus: Phacelia

Nasuada het blad van de eerste foto doet me denken aan het blad van groot zeepkruid...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@jorieke...

is het niet gewoon akkerkool?

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Hoi allemaal.

Ik vraag me af welke plant dit is deze plant stond er al toen we er kwamen wonen, Deze plant staat nu super mooi in bloei

zie deze foto.

Groetjes Jessica

658811_0_82_dsc02899.jpg

189928_0_82_dsc02900.jpg

Geplaatst:

Dit is een rododendron of een azalea. mooi kleur trouwens.

Geplaatst:

Ik vind het ook een mooie kleur. Helaas worden de bloemen al weer minder mooi.

Geplaatst:

Japanse Azalea. Is inderdaad ook een Rodo. Maar dan bladverliezend. De beste geuren. Deze kleur waarschijnlijk niet. Vaak geuren de gele het best. Roze en wit ook.

Geplaatst:

volgens mij is het azalea mollis (of hij lijkt er heel veel op..), ik weet weinig latijnse namen van planten maar naar deze ben ik ooit eens op zoek geweest.

Geplaatst:

Kán hoor, dat dit een mollis is. Ik zie dat eerlijk gezegd niet aan alleen de bloem.

Even voor je gegoogled. Er is ook een ( licht)-oranje die geurt trouwens.

( waarom zeurt die Bit nou over die geur ? Nou, zelf denk ik dan : koop je een Azalea, neem een geurende ( geur draagt echt in de lucht )) sorry

Geplaatst:

@ Thea.

Ik denk dat ik je gele bloem / plant geïdentificeerd heb.

Jij vroeg vorig jaar nazomer om de identificatie van een geel bloeiende hoge plant in je tuin. Ik heb hem toen ook gezien ter plekke. Nee, ik wist het niet, maar nu ( met het opsturen van een heel klein stukje wortel van de plant in de winter ) staat de plant er bij mij zo bij :

DSCN573663301398622544.JPG

Het zou volgens mij de ligularia przewalskii moeten zijn. In bloei weten we het misschien pas zeker. Maar ik ga er al wel van uit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.