Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jo, ik zou zeggen pompoen. Ik heb ze wel eens eerder hier zo gezien die zo gekleurd beginnen. Misschien en kruising tussen hokkaido oranje en groen. Ik zou hem wel durven eten en zou hem eerst nog een tijdje af laten rijpen en dan bij het aansnijden een stukje proeven en natuurlijk kijken of hij lekker dik vruchtvlees heeft.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

op je 1e foto, de bovenste dus, is áchter de Karmozijnbes dus wél de Kardinaalshoed - struik te zien he ? Ik denk dat je kennis die bedoelde.

Geplaatst:

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij zijn het madeliefjes.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Hi,

In mijn kweekbak groeit tussen de rucola een aantal (dezelfde) andere plantjes. Ze zijn tegelijk opgekomen met de rucola en hebben roodbruine steeltjes.

Wie weet wat het is?

Grtz Sonaya

20170826131855resized43111503746725.jpg

Geplaatst:

Heeft niet hetzelfde blad als Robertskruid.

Ik denk aan een kruid wat ik eerder in die bak heb gekweekt, maar ik zou niet weten wát...

Geplaatst:

Weet ik niet wat voor blad jij vindt dat Robertskruid dan moet hebben, maar dit is echt wat Pippi al zei : Robertskruid.

Geplaatst:

Ruik er maar eens aan: Robertskruid stinkt, naar bedwantsen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Weet ik niet wat voor blad jij vindt dat Robertskruid dan moet hebben, maar dit is echt wat Pippi al zei : Robertskruid.

Heb gegoogeld en dacht te zien dat het blad anders was, maar als jullie het zeggen zal het zo zijn

Volgens Speets stinkt het en ruikt het naar bedwantsen maar heb eraan geroken en ruikt neutraal. Tomatenblad stinkt pas!

Maar misschien stinkt het later pas.

Ik ruk het er wel uit als het geen eerder gekweekt kruid is.

Geplaatst:

Ik zou het ook niet meteen uitrukken. Als het niet in de weg staat is het een charmant onkruidje, bloeit mooi met die roze bloemetjes en als het wel in de weg staat is het binnen no time verwijderd. Het heeft ook allerlei nuttige eigenschappen, zegt wiki:

De plant bevat tanninen, etherische oliën en geranine. Alle delen van de plant worden gebruikt als bloedstelpend en desinfecterend middel. In de kruidengeneeskunde wordt een aftreksel gebruikt tegen nier- en blaasklachten. Het kauwen op verse bladeren zou behulpzaam zijn bij genezing van keelontsteking. Vers geplukte en fijngewreven bladeren hebben een speciale geur. Wanneer deze op het lichaam gesmeerd worden, zou ze muggen afstoten.

Geplaatst:

Hi,

Robertskruid heeft heel smakelijke bloemetjes. Zelf heb ik het graag in mijn tuin en lever ze aan een toprestaurant die er heel blij mee is.

Gwen

Geplaatst:
Het ruikt niet omdat het Klein Robertskruid (Geranium purpureum) is? Wel zeer zeldzaam, dus misschien er niet meteen uitrukken?

Denk het eigenlijk niet. Er zit niet heel veel verschil tussen beiden, maar 1 duidelijk verschil is, dat Klein Robbertskruid als kleine compacte rozet start als plantje. Dus niet met zulke langgesteelde bladeren op de 1e rozet, zoals op deze foto.

Overigens, óók Klein robbertskruid geurt heel geranium-achtig; is ook beklierd.

'stinkt naar bedwantsen' ? Komen jullie wel eens bedwantsen tegen dan ? Ik zou echt niet weten hoe die stinken Naar Robbertskruid dus.

Geplaatst:

Van het voorjaar kwamen er wat plantjes spontaan in mijn tuin op, die ik daar niet gezaaid had. Twijfelde of het pompoen of kalebas was. Een plantje laten staan, de rest verwijderd. Bleek een kalebas. Erg leuk, doet het goed. ( leuk rond geel kalbaske met groene onderkant) Maar nu komt er op dezelfde plek weer een plant op.....maar dan een ander soort? Ik snap er echt niks van. Deze doet me meer aan een courgette achtige denken, en niet aan kalebas. De plant is ook veel steviger.....ik heb ooit een keer kalebas in pot gehad, maar pompoen of courgette nog niet hier bij huis.....

Ben heel benieuwd wat dit gaat worden!

image65201504092956.jpeg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...